(ویدئو) نقشه پیشروهای سریع و غافلگیرانه اوکراین در منطقه کورسک روسیه

(ویدئو) نقشه پیشروهای سریع و غافلگیرانه اوکراین در منطقه کورسک روسیه

الکساندر سیرسکی، فرمانده کل نیروهای نظامی اوکراین مدعی شده که کشورش اکنون بخش عظیمی از خاک روسیه را تحت کنترل دارد، در حالی که نیروهای ارتش اوکراین به “عملیات تهاجمی در منطقه کورسک” ادامه می دهند.

کد خبر : ۲۰۱۷۷۸
بازدید : ۲۴۶۹

ویدیو انیمیشنی جالبی که این روزها دست به دست می شود، نشان می‌دهد که چگونه اوکراین بخش عظیمی از خاک روسیه را در یک حمله سریع یک هفته‌ای به تصرف خود درآورده است.

تنها چند روز طول کشید تا سربازان اوکراینی بیش از ۱,۰۰۰ کیلومتر مربع از خاک روسیه را به کنترل خود درآوردند، در حالی که ولادیمیر پوتین به اولین رهبر روسیه پس از جنگ جهانی دوم تبدیل می شود که بخشی از خاک کشورش را در طی جنگ به کشوری دیگر واگذار می کند.

65_11zon

این انیمیشن نیروهای اوکراینی را نشان می‌دهد که در ساعات اولیه ۶ آگوست در اقدامی غافلگیرکننده از مرز مشترک با روسیه، به منطقه کورسک نفوذ می‌کنند. سپس پیشروی در جهات مختلف به درون قلمرو دشمن ادامه پیدا می کند، با نیروهایی که مستقیماً در یک برش تیز به جلو می‌روند، در حالی که دیگران قلمرو وسیع‌تری را به سمت شمال غربی و جنوب شرقی به تصرف خود در می آورند.

به گفته فرمانده ارشد ارتش اوکراین، پس از آن تسلط اوکراین بر خاک روسیه در همه جهات گسترش یافته و منجر به تصرف بیش از ۱,۰۰۰ کیلومتر مربع از خاک روسیه توسط نیروهای اوکراینی تنها در هفت روز شده است.

66_11zon

هزاران سرباز اوکراینی با کاروان های پشتیبانی متشکل از تانک و هواپیما به درون خاک روسیه سرازیر شده اند.

الکساندر سیرسکی، فرمانده کل نیروهای نظامی اوکراین مدعی شده که کشورش اکنون بخش عظیمی از خاک روسیه را تحت کنترل دارد، در حالی که نیروهای ارتش اوکراین به “عملیات تهاجمی در منطقه کورسک” ادامه می دهند.

وی در این باره گفته است: «نیروها به وظایف خود عمل می کنند، نبرد در تمام خط مقدم ادامه دارد، اوضاع تحت کنترل ماست». رئیس جمهور ولودیمیر زلنسکی دوشنبه شب به ولادیمیر پوتین هشدار داد که جنگ به روسیه “باز می گردد”. زلنسکی تصریح کرد: «روسیه جنگ را برای دیگران به ارمغان آورد، اکنون به خانه بازمی گردد. اوکراین همیشه فقط خواهان صلح بوده است و ما اطمینان داریم که صلح را تضمین خواهیم کرد».

67

هفته گذشته، ده‌ها هزار نفر از شهروندان کورسک مجبور به تخلیه خانه هایشان شدند و مردم محلی در منطقه همسایه بلگورود نیز دستور خروج دریافت کرده اند. فرماندار بلگورود، ویاچسلاو گلادکوف، هشدار داده که کل منطقه در معرض خطر موشکی اوکراین قرار دارد.

او به ساکنان بلگورود گفت: «به زیرزمین بروید و در آنجا بمانید تا به شما گفته شود که همه چیز خوب است».

به گزارش رسانه های روسی، دو کشور در طول شب، حملات هوایی را علیه یکدیگر انجام دادند و اوکراینی ها با ۱۴ هواپیمای بدون سرنشین به مناطق کورسک، بلگورود و ورونژ حمله کردند که توسط پدافند هوایی ساقط شدند. نیروهای روسی نیز ۳۸ پهپاد تهاجمی و دو موشک بالستیک را به سمت اوکراین شلیک کردند و با تشدید درگیری ها، کل کشور را در حالت آماده باش حمله هوایی قرار دادند.

68_11zon

روی زمین، نیروهای زلنسکی سعی کردند بیش از پیش در قلمرو پوتین پیشروی کنند. با توجه به جریان گاز روسیه که از شهر سودژا در کورسک عبور می‌کند، انتظار می‌رود که نبردهای سنگینی برای کنترل این شهر رخ دهد.

در سال ۲۰۲۳، نیمی از گاز طبیعی روسیه که به اروپا فرستاده می شود از شهر سودژا عبور می کند که پنج درصد از مصرف اتحادیه اروپا را به خود اختصاص می دهد. به گزارش رویترز، وبلاگ نویسان جنگی روسی و کانال های تلگرامی اوکراینی مدعی شدند که این شهر اکنون تحت کنترل نیروهای اوکراینی است، اگرچه این ادعاها هنوز تأیید نشده است.

69

تهاجم پوتین به اوکراین در سال ۲۰۲۲ منجر به این شد که کرملین در حال حاضر پس از دو سال و نیم جنگ، تقریباً یک پنجم خاک اوکراین را تحت کنترل دارد.

حمله غافلگیرانه اوکراین به روسیه از نگاه عمده کارشناسان، تلاشی برای منحرف کردن تمرکز جنگ از زمین خود تلقی شده است.

70

ولادیمیر پوتین مدعی شده است که این حمله غافلگیرانه “با کمک اربابان غربی” برای به دست آوردن اهرم فشاری در میز مذاکره برای مذاکرات بالقوه صلح انجام شده است. اگر چه مقامات ارشد کرملین و رسانه های دولتی اصرار دارند که اوکراین نیروهای زیادی را در این تهاجم از دست داده و عملیات آن ها به شکست خواهد انجامید، گزارش های میدانی از اتفاقاتی خبر می دهند که چندان باب میل کرملین نیست.

71_11zon

گزارش هایی وجود دارد مبنی بر این که روس ها به طور دسته جمعی خود را تسلیم نیروهای اوکراینی کرده و در برخی موارد حتی خانه های تخلیه شده شهروندان خودی را غارت می کنند. ویدیویی منتشر شده در شبکه اجتماعی ایکس گروهی از سربازان روسی را نشان می دهد که در حال گشتن یک خانه در این منطقه هستند و در ادامه از این شکایت می کنند که خانه از قبل غارت شده است.

منبع: روزیاتو

۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید