اف‌بی‌آی (FBI) سکوت خود را درباره ساتوشی ناکاموتو شکست

اف‌بی‌آی (FBI) سکوت خود را درباره ساتوشی ناکاموتو شکست

تا به امروز، هویت خالق بیت کوین، که آخرین حضورش در اینترنت به سال ۲۰۱۴ برمی‌گردد، بزرگ‌ترین راز این دارایی باقی مانده است. چندین کاندیدایِ خودخوانده نیز در این بین ظاهر شده‌اند که کریگ رایت، دانشمند کامپیوتر استرالیایی، برجسته‌ترین نمونه آن است.

کد خبر : ۲۰۱۸۰۸
بازدید : ۲۴

دفتر تحقیقات فدرال (FBI) به درخواست قانون آزادی اطلاعات (FOIA) از سوی کارآفرین برجسته فناوری و محقق اطلاعات، دیو تروی، درباره خالق مرموز بیت کوین، ساتوشی ناکاموتو، پاسخ داد.

در این بیانیه که در پروفایل شبکه اجتماعی ایکس تروی منتشر شد، FBI اعلام کرد که ساتوشی می‌تواند «یک یا چند فرد ثالث» باشد و افزود که نه می‌تواند وجود آن/آن‌ها را تایید و نه رد کند. تروی اعلام کرد که قصد دارد درخواست تجدید نظر کند و اضافه کرد که قصد او به دست آوردن اطلاعات احتمالی است که FBI ممکن است در مورد این موضوع داشته باشد. چنین اطلاعاتی ممکن است برای تعیین هویت ساتوشی مفید باشد، اما این هدف اصلی تروی در حال حاضر نیست.

تا به امروز، هویت خالق بیت کوین، که آخرین حضورش در اینترنت به سال ۲۰۱۴ برمی‌گردد، بزرگ‌ترین راز این دارایی باقی مانده است. چندین کاندیدایِ خودخوانده نیز در این بین ظاهر شده‌اند که کریگ رایت، دانشمند کامپیوتر استرالیایی، برجسته‌ترین نمونه آن است.

78

کریگ رایت

معمای ساتوشی به بستری برای تئوری‌های توطئه بی‌اساس و مختلف تبدیل شده است و برخی حتی تا آنجا پیش می‌روند که می‌گویند آژانس اطلاعات مرکزی (سیا) پشت آن است. محبوب‌ترین (و قابل قبول‌ترین) نامزد ساتوشی کسی نیست جز اسطوره سایفرپانک هال فینی. این دانشمند کامپیوتر که در سال ۲۰۱۴ پس از ابتلا به بیماری لو گریگ درگذشت، به دلیل دریافت اولین تراکنش بیت کوین شهرت زیادی دارد.

با این حال، جیمسون لوپ، یکی از بنیانگذاران Casa ، اخیراً شواهد قانع‌کننده‌ای ارائه کرده است که نشان می‌دهد بعید است فینی، ساتوشی باشد.

در همین حال، ساتوشی ممکن است در آینده نزدیک، دیگر بزرگ‌ترین دارنده بیت کوین نباشد. به گفته اریک بالچوناس، تحلیلگر مشهور ETF، بلک‌راک بر اساس سرعت فعلی ورودی‌های خود، در سال آینده می‌تواند جای ساتوشی را بگیرد. مجموع دارایی‌های ETF بیت کوین ایالات متحده در حال حاضر نزدیک به پیشی گرفتن از میزان دارایی ساتوشی است.

منبع: آکادمی بیت پین

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید