همه چیز درباره قطار فوق‌سریع هایپرلوپ چین با سرعت هزار کیلومتر بر ساعت

همه چیز درباره قطار فوق‌سریع هایپرلوپ چین با سرعت هزار کیلومتر بر ساعت

هایپرلوپ چین که قرار است به سرعت هزار کیلومتر در ساعت برسد، آزمایش جدیدی را با موفقیت پشت سر گذاشت.

کد خبر : ۲۰۲۱۲۸
بازدید : ۲۵

چین آزمایش موفقیت آمیز دیگری را روی نسخه‌ی اختصاصی خود از فناوری حمل‌ونقل هایپرلوپ انجام داده است. این سامانه، یک قطار مغناطیسی فوق‌سریع است که قصد دارد به سرعت هزار کیلومتر بر ساعت دست یابد. درحالی‌که قطار مگلو فوق‌سریع چین هنوز به این سرعت حیرت‌آور دست پیدا نکرده است، آخرین آزمایش‌ها نشان می‌دهد که چینی‌ها در مسیر دستیابی به این هدف قرار دارند.

طبق گزارش شین‌هوآ، خبرگزاری رسمی دولت چین، قطار مگلو اخیرا آزمایشی را در تونلی به طول دو کیلومتر با محیط دارای خلاء اندک در استان شانشی در شمال چین با موفقیت به  پایان رساند. آزمایش اخیر ظاهرا نشان داد که این سامانه‌ی حمل‌ونقل پیشرفته می‌تواند ناوبری کنترل‌شده، تعلیق پایدار و توقف ایمن را انجام دهد.

درست مانند سایر نسخه‌های مگلو، سیستم قطار فوق‌سریع چینی‌ها از شناوری مغناطیسی برای حذف اصطکاک میان قطار و ریل استفاده می‌کند و امکان سفر پرسرعت‌تر و روان‌تر را فراهم می‌کند. لوله‌های دارای خلاء کم که قطار در آن‌ها حرکت می‌کند، مقاومت هوا را نیز کاهش می‌دهد و با به حداقل‌رساندن نیروی درگ به قطار امکان می‌دهند تا با صرف انرژی کمتر با سرعت بالاتری حرکت کند.

بنا به گزارش برخی از رسانه‌های غربی، سامانه‌ی حمل‌ونقل مغناطیسی چین در آخرین نمونه آزمایشی خود به سرعت هزار کیلومتر در ساعت رسیده است؛ اما به‌نظر نمی‌رسد این موضوع واقعیت داشته باشد. در گزارش چین به‌طور صریح به سرعتی که قطار به آن رسیده است، اشاره‌ای نمی‌شود، بلکه بیان می‌شود این فناوری حمل و نقل همچنان به دنبال دستیابی به این سرعت‌های بسیار بالا است. بااین‌حال، آزمایش‌های گذشته نشان داده‌اند این وسیله‌ی نقلیه می‌تواند در مسیر آزمایشی در مقیاس کامل به سرعت بیش از ۶۲۳ کیلومتر در ساعت برسد.

پس از آزمایش اخیر در چین، شرکت‌هایی در ایالات متحده امیدوارند این خبر بتواند موجب افزایش علاقه و سرمایه‌گذاری روی فناوری هایپرلوپ در سایر نقاط جهان شود. آندرس دی لئون، مدیرعامل شرکت آمریکایی هایپرلوپ تی‌تی در بیانیه‌ای که برای آی‌اف‌ال ساینس ارسال شد، گفت: «موفقیت اخیر چین با سیستم مگلو پرسرعت آن‌ها به خوبی نشان می‌دهد فناوری هایپرلوپ رویایی دور نیست، بلکه واقعیتی است که به سرعت تحقق پیدا می‌کند.  این دستاورد بر پتانسیل چشمگیر هایپرلوپ به عنوان آینده سیستم حمل‌ونقل تاکید می‌کند که سرعت، کارآیی و پایداری بی نظیری را ارائه می‌دهد.»

دی لئون افزود: «این فناوری ثابت شده است، مزیت های آن به‌وضوح به چشم می‌خورد و اکنون زمان اقدام فرارسیده است. با ترکیب صحیح اراده سیاسی و مشارکت بخش خصوصی می‌توانیم توسعه و اجرای سیستم‌های هایپرلوپ را تسریع کنیم تا اطمینان حاصل کنیم ایالات متحده در ساخت کارآمدترین راه‌حل حمل‌ونقل پرسرعت از کشورهای دیگر عقب نمی‌ماند.»

منبع: خبرآنلاین

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید