(تصاویر) کدام کشورها زیباترین پول های جهان را دارند؟ /از سوئیس تا نیوزلند

(تصاویر) کدام کشورها زیباترین پول های جهان را دارند؟ /از سوئیس تا نیوزلند

این ارزها نه‌تنها برای تجارت و دادوستد کاربرد دارند، بلکه نمادی از افتخار و هویت ملی هم هستند. طرح‌های زیبا و تصاویر جذاب روی این پول‌ها، نظر کلکسیونرها را از سراسر جهان به خود جلب کرده است.

کد خبر : ۲۰۴۳۶۴
بازدید : ۳۵

طراحی ارز، نمایانگر تاریخ، فرهنگ و هویت یک کشور است. در این مطلب، فهرستی از ارزهای مختلف جهان را به شما معرفی می‌کنیم که هر یک به شکلی ویژه فرهنگ و هویت ملی کشورشان را نشان می‌دهند. این ارزها نه‌تنها برای تجارت و دادوستد کاربرد دارند، بلکه نمادی از افتخار و هویت ملی هم هستند. طرح‌های زیبا و تصاویر جذاب روی این پول‌ها، نظر کلکسیونرها را از سراسر جهان به خود جلب کرده است.

فرانک سوئیس (CHF)

13_11zon

فرانک سوئیس به دلیل طراحی زیبا از میراث ملی سوئیس و زیبایی‌های طبیعی آن متمایز است. تصاویر پیچیده روی اسکناس‌های آن به وضوح مناظر متنوع سوئیس را به تصویر می‌کشد و آن را به ارزی جذاب در دنیای مالی تبدیل می‌کند.

14_11zon

مجسمه مرد در حال قدم زدن جاکومتی که بر اسکناس ۱۰۰ فرانکی نقش بسته است، در موزه هنرهای معاصر تهران قابل‌بازدید برای عموم است.

کرون نروژ (NOK)

15_11zon

کرون نروژ با نقوشی تزیین شده است که نماد تاریخ غنی دریایی و شگفتی‌های طبیعی این کشور است. با استفاده از رنگ و تصاویر، به طور یکپارچه سنت را با مدرنیته می‌آمیزد و آن را به یک ارز برجسته از نظر زیبایی تبدیل می‌کند.

دلار استرالیا (AUD)

16_11zon

دلار استرالیا ترکیبی پیچیده از عناصر فرهنگی استرالیا و حیات وحش منحصربه‌فرد آن را به تصویر می‌کشد.

17_11zon

این دلار با رنگ‌های زنده و آثار هنری دقیق، روح این کشور را روی هر اسکناس زنده می‌کند.

دلار کانادا (CAD)

 

واحد پول کانادا، دارای مجموعه‌ای از اسکناس‌ها با چهره‌های نمادین در تاریخ کانادا و صحنه‌هایی از زیبایی‌های طبیعی آن است که ماهیت این کشور وسیع و زیبا را به تصویر می‌کشد.

یورو (EUR)

18_11zon

یورو به عنوان واحد پول رسمی منطقه یورو، ترکیبی هماهنگ از سبک‌های معماری دوره‌های مختلف تاریخ اروپا را ارائه می‌دهد.

19_11zon

طراحان این ارز قصد داشتند حس وحدت و تنوع را در اسکناس‌های این منطقه جاری کنند.

نایرا نیجریه (NGN)

20_11zon

نایرا نیجریه به‌خاطر ارز منحصربه‌فرد خود که شامل امضای اولین مدیر زن عملیات ارزی کشور، پریسیلا اکوره الجه می‌باشد، معروف است.

21_11zon

اسکناس ۲۰ نایرایی تنها اسکناسی است که در آن طرح زنی به نام لادی کوالی که سفالگر بود نقش بسته است. 

دلار نیوزلند (NZD)

22_11zon

واحد پول نیوزیلند، دلار، فرهنگ منحصربه‌فرد مائوری و تنوع زیستی این کشور را به نمایش می‌گذارد و نمایشی زیبا از هویت این کشور و مناظر خیره‌کننده ارائه می‌دهد.

روبل روسیه (RUB)

23_11zon

اسکناس‌های روبل روسیه با نمادهای تاریخی و فرهنگی مهم، همراه با تصاویری از مکان‌های دیدنی که تاریخ غنی و عظمت معماری روسیه را منعکس می‌کنند، تزئین شده‌اند.

کولون کاستاریکا (CRC)

24_11zon

کولون، واحد پول کاستاریکا، تعهد این کشور را به حفاظت از محیط زیست از طریق اسکناس‌هایش نشان می‌دهد.

25_11zon

این واحد پولی تصاویری زیبا از حیات وحش بومی و مناظر استوایی آن را به نمایش می‌گذارد.

راند آفریقای جنوبی (ZAR)

26_11zon

رند آفریقای جنوبی به زیبایی عناصری از میراث فرهنگی متنوع و حیات وحش نمادین این کشور را در خود جای داده است. این سمبل‌ها به گونه‌ای ارائه شده‌اند که ماهیت مناظر خیره‌کننده آفریقای جنوبی را به تصویر می‌کشد.

منبع: تجارت نیوز

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید