(تصاویر) طرح باورنکردنی ساخت طولانی‌ترین پل اروپا برای دور زدن ولادیمیر پوتین

(تصاویر) طرح باورنکردنی ساخت طولانی‌ترین پل اروپا برای دور زدن ولادیمیر پوتین

طرح‌های این پل که به نام پل کوارکن شناخته می‌شود، مورد حمایت دولت فنلاند قرار گرفته است. این یکی از چندین پیشنهاد برای ساخت سازه‌های بزرگ جدید است که این دو کشور را به هم متصل می‌کند.

کد خبر : ۲۳۲۱۳۴
بازدید : ۲۷

فنلاند در نظر دارد طولانی‌ترین پل اروپا را در دریای بالتیک بسازد تا به سوئد متصل شود. این اقدام در پاسخ به تهدیدات روسیه صورت می‌گیرد. پل چند میلیارد دلاری خلیج بوتنیا، شهر واسا در فنلاند را به اومئو در سوئد متصل خواهد کرد. طرح‌های این پل که به نام پل کوارکن شناخته می‌شود، مورد حمایت دولت فنلاند قرار گرفته است. این یکی از چندین پیشنهاد برای ساخت سازه‌های بزرگ جدید است که این دو کشور را به هم متصل می‌کند.

98_11zon

پل کوارکن

در تابستان، مقامات از طرح پیشنهادی ساخت پل ۴۸ کیلومتری کوارکن که واسا و اومئو را به هم متصل می‌کند، حمایت کردند. این پل خط ساحلی فنلاند و سوئد را که حدود ۵۰ مایل از هم فاصله دارند، متصل می‌کند و طولانی‌ترین پل اروپا خواهد بود. طبق طرح‌ها، این پل از جزایر کوارکن فنلاند شروع شده و به گروهی از جزایر سوئدی در سمت دیگر متصل می‌شود.

99_11zon

احتمالاً از سه بخش پل تشکیل خواهد شد که از طریق جزایر در خلیج بوتنیا به هم متصل می‌شوند. در حال حاضر، این دو منطقه توسط کشتی به هم متصل می‌شوند که حدود چهار ساعت طول می‌کشد، یا حتی مسیر طولانی‌تری را با ماشین طی می‌کنند زیرا رانندگان مجبورند از شمال به دور خلیج بوتنیا بروند و سپس به سمت جنوب برگردند.

طرح‌ها پیشنهاد ایجاد یک بخش مرتفع برای عبور کشتی‌های بزرگ از زیر پل و همچنین افزودن محافظت از پایه‌های پل برای جلوگیری از برخورد با کشتی‌ها را مطرح کرده‌اند. ساخت این ابرپل می‌تواند تا ۲ میلیارد یورو هزینه داشته باشد. در حالی که بخشی از بودجه از سوئد و فنلاند تأمین می‌شود، دولت اعلام کرده که برای اجرایی شدن این پروژه باید منابع بین‌المللی تأمین شود.

100_11zon

معاون مدیر آژانس زیرساخت حمل و نقل فنلاند می گوید: «این یک پروژه زیرساختی فوق‌العاده بزرگ است. چنین اتصالات ثابت طولانی در سراسر دریای باز تقریباً در هیچ جای دنیا یافت نمی‌شود»

سال گذشته، آژانس حمل و نقل مطالعه‌ای به ارزش ۲۰۰,۰۰۰ یورو را برای بررسی امکان‌سنجی این پل آغاز کرد که گزارش آن در بهار امسال منتشر خواهد شد. به عنوان بخشی از این تحقیق، طرح با پیشنهادات دو اتصال دیگر مقایسه خواهد شد.

اتصال به دانمارک

101_11zon

یکی از پیشنهادات دیگر، ساخت پل یا تونلی است که هلسینکی و استکهلم را از طریق تورکو و مجمع‌الجزایر آلاند در ورودی خلیج بوتنیا به هم متصل می‌کند. این طرح با اتصال احتمالی به کپنهاگ در دانمارک از طریق پل اورسوند، پیوندهای حمل و نقل بهتری با اروپا ارائه می‌دهد.

تهدید پوتین

پیشنهاد ساخت پل کوارکن اولین بار در دهه ۱۹۷۰ پیشنهاد شد، اما اکنون طرح‌ها با فوریت بیشتری، به‌ویژه از سوی همسایه روسیه، در حال بررسی هستند.

102_11zon

فنلاند به دنبال تقویت ارتباط خود با اروپا از طریق سرمایه‌گذاری در پیوندهای جدیدی است که در صورت تشدید تنش در دریای بالتیک، مسیرهای جایگزین ارائه می‌دهند. اگر روسیه در دریای بالتیک محاصره ایجاد کند، فنلاند کاملاً به حمل و نقل جاده‌ای متکی خواهد بود.

نیاز به افزایش ارتباطات با افزایش تنش‌ها با روسیه و تلاش آمریکا برای جدا شدن از متحدان ناتو، در حالی که اروپا به دنبال تقویت دفاع خود و خودکفایی بیشتر است، افزایش یافته است. فنلاند پس از پیوستن به ناتو در آوریل ۲۰۲۳، همچنان به دنبال امنیت بیشتر با همسایگان اروپایی خود است.

کنفدراسیون صنایع فنلاند (EK) که گزارش جدیدی در حمایت از طرح‌های اتصال منتشر کرده، بر نیاز به پیوندهای مختلف با قاره اروپا از طریق تونل‌ها و پل‌ها تأکید کرده است.

منبع: روزیاتو

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید