راز جسدی زیر درخت انجیر!

راز جسدی زیر درخت انجیر!

این جنایت وحشتناک یازدهم اردیبهشت در بولوار شهید شیرودی مشهد هنگامی لو رفت که گزارش نزاع دسته جمعی در یک منزل مسکونی نیروهای گشت انتظامی را به پاتوق اجاره ای کشاند، اما دقایقی بعد با کشف جسدی که زیر درخت انجیر دفن شده بود، ماجرا رنگ جنایی به خود گرفت .

کد خبر : ۱۳۳۴۸۵
بازدید : ۱۰۲

پدر و پسر معتادی که با توسل به حیله و نیرنگ، جوان 36 ساله موتورسوار را به پاتوق اجاره ای کشانده و او را با ضربات هولناک قمه به قتل رسانده بودند، هنگام بازسازی صحنه جنایت، زوایای دیگری از این ماجرای تکان دهنده را در حالی فاش کردند که جسد جوان موتورسوار زیر درخت انجیر کشف شد.

این جنایت وحشتناک یازدهم اردیبهشت در بولوار شهید شیرودی مشهد هنگامی لو رفت که گزارش نزاع دسته جمعی در یک منزل مسکونی نیروهای گشت انتظامی را به پاتوق اجاره ای کشاند، اما دقایقی بعد با کشف جسدی که زیر درخت انجیر دفن شده بود، ماجرا رنگ جنایی به خود گرفت و بدین ترتیب سرهنگ ولیان (رئیس کلانتری مصلی) به همراه گروهی از عوامل تجسس، در محل مذکور حضور یافت.

بررسی های مقدماتی بیانگر آن بود که نزدیکان جوان 36 ساله ای به نام «محمود – ص» که گم شدن وی را از چهارم اردیبهشت به پلیس اعلام کرده بودند، بعد از مشاهده موتورسیکلت او در دست یک مالخر، موضوع را از طریق خریدار موتورسیکلت پیگیری کرده و در نهایت به پاتوق پدر و پسر معتادی رسیده بودند که موتورسیکلت محمود را به مالخر فروخته اند، اما هیچ کس در حیاط پاتوق ویلایی را باز نمی کرد و آن ها به ناچار با شکستن قفل ها، وارد منزل شده و بعد از دیدن کفش های موتورسوار مذکور در این مکان، با پدر و پسری که درون خانه بودند، درگیر شده اند، اما لحظاتی بعد در میان بهت و ناباوری جسد دفن شده ای را زیر درخت انجیر مشاهده کرده اند و ...

گزارش حاکی است در حالی که بررسی های ماموران انتظامی ادامه داشت، رئیس کلانتری مصلی، ماجرای کشف جسد را به قاضی ویژه قتل عمد مشهد اطلاع داد و این گونه با حضور قاضی دکتر صادق صفری در منزل مسکونی مذکور تحقیقات قضایی هنگامی آغاز شد که حدود 500 تن از اهالی و رهگذران در خیابان محل کشف جسد تجمع کرده بودند.

دقایقی بعد جسد توسط امدادگران آتش نشانی از زیر خاک های باغچه کوچک بیرون کشیده شد و بررسی ها نشان داد که جوان موتورسوار 36 ساله با ضربات چاقو به قتل رسیده است. بنابراین به دستور قاضی شعبه 208 دادسرای عمومی و انقلاب پدر 47 ساله و پسر 26 ساله وی به اتهام ارتکاب جنایت دستگیر شدند و برای انجام بازجویی های تخصصی به پلیس آگاهی خراسان رضوی انتقال یافتند.

اگرچه هر دو متهم ابتدا سعی داشتند ارتکاب قتل را به موضوعات ناموسی ارتباط دهند و وارد آوردن ضربات چاقو را نیز به گردن یکدیگر می انداختند، اما در نهایت پسر 26 ساله معتاد، نتوانست در برابر سوالات فنی مقام قضایی دوام بیاورد و ساعتی بعد قتل «محمود – ص» را پذیرفت.

این در حالی بود که بازجویی ها توسط کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی و زیر نظر سرهنگ مهدی سلطانیان (رئیس اداره جنایی آگاهی) ادامه یافت و پدر و پسر مذکور هرکدام به نقش خود در قتل و فروش موتورسیکلت جوان 36 ساله اعتراف کردند، اما هنوز زوایای پنهانی از این جنایت تکان دهنده وجود داشت که اعترافات آنان برای قاضی صفری قانع کننده نبود.

در همین حال و با صدور دستور قضایی، دو متهم مذکور توسط کارآگاهان به محل وقوع جنایت هدایت شدند تا جزئیات صحنه قتل را مقابل دوربین قوه قضاییه بازسازی کنند. در آغاز بازسازی صحنه جنایت ابتدا سروان اسماعیل عظیمی مقدم (افسر پرونده) توضیحاتی را درباره اعترافات متهمان در مراحل بازجویی بازگو کرد و سپس «علی – ف» (متهم 26 ساله) با اشاره قاضی ویژه قتل عمد، کارد چوبی را به دست گرفت و در حالی که چگونگی جنایت را به طور عملی تشریح می کرد، به مقام قضایی گفت: «محمود» را از حدود 6 ماه قبل می شناختیم، او در زمینه خرید و فروش اشیای گران قیمت و عتیقه فعالیت داشت و به خانه ما رفت و آمد می کرد، اما از پدرم شنیدم که شماره تلفن مادرم را گرفته است تا مرا به مرکز ترک اعتیاد ببرد!

به همین دلیل به او سوء ظن پیدا کرده بودیم تا این که به بهانه فروش تعدادی اشیای گران قیمت، او را به این منزل اجاره ای کشاندیم. وقتی با موتورسیکلت داخل حیاط آمد ابتدا پدرم با او گلاویز شد و من هم از پشت سر او را با چاقو زدم و روی زمین انداختم سپس روی سینه اش نشستم و ضربات دیگر را زدم.

بعد هم پیکر خون آلود او را به داخل حمام کشاندیم ولی نمی دانستیم چگونه از شر جسد او خلاص شویم تا کسی به ما مشکوک نشود. بعد از مدتی جسد بوی تعفن گرفت به همین دلیل مقداری نفت روی جسد ریختیم و آن را آتش زدیم ولی دود زیادی فضا را فرا گرفت و سقف حمام در سیاهی فرو رفت ،از سوی دیگر ترسیدیم همسایگان دود را ببینند و ماجرا لو برود.

این گونه بود که بلافاصله آتش را خاموش کردیم اما باز هم فکرمان به جایی نمی رسید تا این که در نهایت قسمتی از موزاییک های کنار باغچه حیاط را برداشتیم و جسد را زیر درخت انجیر کوچک دفن کردیم که دست چپ او بیرون ماند. متهم این پرونده جنایی افزود: وقتی موتورسیکلت محمود را به مالخر فروختم به او گفتم که صاحب آن را کشته ام ولی او باور نکرد چون احتمال می داد توهم زده باشم!

پس از اعترافات جوان 26 ساله، پدر 47 ساله او نیز مقابل دوربین قوه قضاییه قرار گرفت و در تشریح این ماجرا گفت: من و پسرم به کریستال (مواد مخدر صنعتی) اعتیاد داریم. همسرم را نیز برای وضع حمل به کرمانشاه فرستاده بودم ،اما از مدت ها قبل «محمود» را می شناختم او قصد داشت پسرم را به مرکز ترک اعتیاد (کمپ) ببرد تا مصرف مواد مخدر را کنار بگذارد ولی من به او مشکوک شدم که از این طریق می خواهد با همسرم ارتباط برقرار کند چرا که شماره تلفن همسرم را برای فراهم کردن مقدمات ترک اعتیاد از من گرفته بود!

وی افزود: با این سوء ظن او را به خانه کشاندیم که پسرم از پشت سر در حالی با چاقو به او حمله کرد که ما با یکدیگر گلاویز شده بودیم اما قصد سرقت موتورسیکلت را نداشتیم. البته برای تهیه مواد مخدر، لوازم خانه را فروخته ایم ولی او را به خاطر موتورسیکلت به قتل نرساندیم در واقع ما قصد کشتن او را هم نداشتیم چون من با وجود اعتیاد، هنوز کار می کردم و کباب فروشی معتبری در منطقه سیدی مشهد داشتم ولی شرایط به گونه ای رقم خورد که پسرم ضربه چاقو را زد و دیگر نتوانست خودش را کنترل کند!

در پی اعترافات متهمان، دستور پایان بازسازی صحنه قتل از سوی قاضی ویژه پرونده های جنایی مشهد صادر شد و آنان برای ادامه رسیدگی قضایی به این پرونده روانه زندان شدند.

منبع: خراسان

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید