خارج کردن میلگرد از گردن کارگر جوان؛ جراحان معجزه کردند

خارج کردن میلگرد از گردن کارگر جوان؛ جراحان معجزه کردند

میله فلزی به قطر حداقل ۳ سانتی متر از نسوج گردن عبور کرده و از ناحیه دیگری بیرون آمده بود.

کد خبر : ۱۳۹۴۵۰
بازدید : ۹۱۹

کارگر جوانی که بر اثر سقوط از یک ساختمان در حال احداث از ناحیه گردن با میلگرد برخورد می‌کند، در یک عمل جراحی سخت در بیمارستان شهدای تجریش دوباره به زندگی باز می‌گردد.

محمدمهدی فروزانفر رئیس بخش اورژانس بیمارستان شهدای تجریش از انتقال جوان مجروحی به بیمارستان شهدای تجریش خبر داد که حین کار در کارگاه ساختمانی بر اثر سقوط میلگرد دچار آسیب شدید از ناحیه گردن و سر شده بود و گفت: مجروح توسط همکاران اورژانس پیش بیمارستانی و به کمک نیروهای آتش نشانی به بیمارستان و سپس با اعلام کد بحران به اتاق عمل اورژانس منتقل شد.

وی ادامه داد: میله فلزی به قطر حداقل ۳ سانتی متر از نسوج گردن عبور کرده و از ناحیه دیگری بیرون آمده بود.

به گفته فروزانفر، جابه‌جایی و پایدار کردن وضعیت این گونه بیماران کار بسیار سختی است و نیاز به مداخلات سریع متخصصان جراح دارد. از ابتدای ورود تیم متخصصان بر بالین بیمار حاضر شدند، داروهای لازم به سرعت تزریق و اقدامات اولیه برای پایدار کردن وضعیت بیمار انجام شد.

این متخصص طب اورژانس ادامه داد: متأسفانه به دلیل بزرگی طول میله‌ای که در بافت نرم گردن وارد شده بود، امکان انجام اقداماتی نظیر رادیولوژی و سی تی اسکن وجود نداشت. با همکاری سایر همکاران میله مقداری کوتاه و تصویربرداری‌های خاص انجام شد.

وی با اشاره به اینکه با بررسی نتایج تصویربرداری، خونریزی مغزی و شکستگی جمجمه تشخیص داده شد، گفت: با تلاش تیم جراح عمومی، جراح عروق و جراح اعصاب، میله با حداقل آسیب به بخش‌های مجاور خارج شد و بیمار بهبود کامل خود را به دست آورد.

در همین حال، علی مادرشاهی دستیار فوق تخصص جراحی عروق نیز گفت: پس از انجام مقدمات لازم در اورژانس و انتقال وی به اتاق جراحی، اقدامات حساس و پیچیده بیهوشی برای بیمار انجام شد و با دقت کامل برای حفظ عروق اصلی، عمل جراحی آغاز و با موفقیت به پایان رسید.

منبع: همشهری آنلاین

۵
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید