(ویدئو) خرچنگ هایی که از قوطی کنسرو بجای لاک استفاده می کنند!

(ویدئو) خرچنگ هایی که از قوطی کنسرو بجای لاک استفاده می کنند!

خرچنگ هرمیت یا خرچنگ گوشه گیر گونه از خرچنگهاست که برخلاف همنوعان خود شکمی نرم دارد. همین دلیل باعث شده است تا این موجود برای محافظت از خود روشی جالب توجه را بکار گیرد و آن پنهان شدن در صدف های خالی است.

کد خبر : ۱۳۳۸۱۰
بازدید : ۱۸۱

راهنماتو نوشت: خرچنگ های هرمیت هزاران سال است که از روش برای محافظت از خود استفاده می کنند و با هر بار بزرگ شدن صدفهای خود را عوض می کنند. این موجودات به طور غریزی وابسته به صدفها هستند و بدون آن شانسی برای ادامه حیات در طبیعت ندارند.

اما این طبیعت به واسطه دخالت های انسان به سرعت در حال تغییر است. افزایش زباله ها و حضور انسان ها در محیط های طبیعی تاثیر قابل توجی بر زندگی موجودات گذاشته است. بررسی های دانشمندان نشان می دهد که خرچنگ های هرمیت نیز جزو موجوداتی هستند که تحت تاثیر این تحولات قرار گرفته اند.

این خرچنگ ها اکنون روشی جدید برای حفاظت از خود پیدا کرده اند و آن استفاده از زباله های انسانی مثل قوطی کنسرو بجای صدف های طبیعی است.

این موضوع نگرانی دانشمندان را به همراه داشته است زیرا این موضوع می تواند به نسل های بعد منتقل شده و طی چند نسل این گونه به طور کلی استفاده از صدفهای طبیعی را فراموش کند.

 

حجم ویدیو: ۹.۷۰M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۳:۵۱ دانلود ویدیو
۲
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید