حضور «خطرناک» یک جانور شفاف و چسبناک در سواحل تگزاس

حضور «خطرناک» یک جانور شفاف و چسبناک در سواحل تگزاس

شاید ظاهر این جانور چندان خطرناک به نظر نرسد، اما حضور این گونۀ مهاجم می‌تواند زیست سایر جانوران دریایی را با خطر جدی مواجه کند.

کد خبر : ۱۴۱۳۴۰
بازدید : ۶۰۰

فرادید| موجودی شفاف و چسبناک که نقطه‌های کوچکی سراسر بدنش را پوشانده‌اند، به تازگی در سواحل ایالت تگزاس مشاهده شده است. کارشناسان می‌گویند که نباید فریب ظاهر نرم و شفاف این موجود را خورد؛ به گفتۀ آن‌ها حضور این موجود در ساحل اتفاق کاملا ناخوشایندی است.

به گزارش فرادید؛ این موجود در واقع یک نوع عروس دریایی خالدار استرالیایی است که معلوم است از خانۀ اصلی خودش بسیار دور شده است. این جانور دریایی بومی اقیانوس آرام است اما در سال‌های اخیر نمونه‌هایی از آن در خلیج مکزیک دیده شده‌اند.

این جانور که می‌تواند تا 50 سانتیمتر رشد کند معمولا در دسته‌های بزرگ شنا می‌کند و البته بر خلاف بسیاری از عروس‌های دریایی آسیبی (یا دست کم آسیب مستقیمی) برای انسان‌ها ندارد.

1

مقامات مسئول در ایالت تگزاس می‌گویند: «این جانور سمّ بسیار ملایمی دارد و برای انسان خطرناک محسوب نمی‌شود. در واقع زهر آن‌ها آنقدر ضعیف است که حتی برای بی‌حال کردن شکار هم به کار نمی‌آید».

با همۀ این اوصاف حضور این جانور را نباید کاملا بی‌ضرر به حساب آورد. مقامات می‌گویند از وقتی که تعداد زیادی از این گونۀ عروس دریایی به  خلیج مکزیک آمده‌اند، مقادیر زیادی زوپلانکتون توسط آن‌ها خورده شده که این برای اکوسیستم دریایی این ناحیه اصلا خبر خوبی نیست.

کارشناسان فکر می‌کنند این گونۀ مهاجم احتمالا با چسبیدن به بدنۀ کشتی‌ها خودشان را به خلیج مکزیک رسانده‌اند.

عروس دریایی خالدار می‌تواند تا 5 سال ابتدای عمرش را به صورت نوعی گزنه دریایی زندگی کند و بعد به شکل بالغ دربیاید. در همین دورۀ اولیه است که این جانوران ممکن است به بدنۀ کشتی‌ها بچسبند.

محققان می‌گویند در سال‌های اخیر تجمع بزرگی از این گونه در خلیج مکزیک شکل گرفته است. هر عروس دریایی می‌تواند در طول یک روز 50 متر مکعب از آب دریا را از پلانکتون‌ها پاک کند و این برای زیست سایر جانوران دریایی بسیار خطرناک است.

۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید