(ویدئو) سرعت حیرت‌انگیز پاهای مرغ منشی هنگام کشتن مار

(ویدئو) سرعت حیرت‌انگیز پاهای مرغ منشی هنگام کشتن مار

مرغ منشی پا‌های خود را در کمتر از ۱۵ میلی‌ثانیه بیرون بیاورد و برگرداند.

کد خبر : ۱۴۱۷۶۲
بازدید : ۹۳۹

بسیاری از مردم وقتی به برخی از قدرتمندترین حیوانات روی کره زمین فکر می‌کنند، به پرندگان فکر نمی‌کنند. در این ویدئو پرنده‌ای با قد ۱.۲ متری به نام مرغ منشی را مشاهده می‌کنید که نه تنها ضربه آن‌ها نسبت به اندازه بدن آن‌ها قدرتمند است، بلکه سریع است!

مرغ منشی پا‌های خود را در کمتر از ۱۵ میلی‌ثانیه بیرون بیاورد و برگرداند. در مقایسه، یک انسان به طور متوسط ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلی‌ثانیه طول می‌کشد تا یک بار پلک بزند! یک مطالعه اخیر نشان داد که نیروی ضربه‌ای لگد مرغ منشی حدود ۱۹۵ نیوتن است. این مانند این است که یک وزنه تمرینی ۲۰ کیلوگرمی را از ارتفاع یک متری روی پای خود بیاندازید.

بیایید قبل از تماشای ویدئو در مورد این مرغ منشی اطلاعات بیشتری کسب کنیم.

این پرندگان یک‌ونیم متری شکارچی هستند. گوشت می‌خورند تا زنده بمانند. آن‌ها در جنوب صحرای آفریقا زندگی می‌کنند و پستانداران کوچک، خزندگان، دوزیستان و حشرات را در مراتع شکار می‌کنند.

مرغ‌های منشی می‌توانند پرواز کنند، اما ترجیح می‌دهند هنگام شکار در امتداد زمین راه بروند. پا‌های بلند آن‌ها این مزیت را به آن‌ها می‌دهد که طعمه را از بالا ببینند. وقتی هدفی را پیدا می‌کنند با پاهایشان آن را می‌کوبند. آن ضربه آنقدر قوی است که گردن طعمه را می‌شکند. طعمه آن‌ها شامل مار‌های خطرناکی مانند مامبا‌های سیاه است. در حالی که مرغ منشی در برابر سم مصون نیست، می‌تواند مار‌ها را قبل از برخورد آن‌ها بکشد. پوست ضخیم روی پا‌های آن‌ها نیز به جلوگیری از گزش کمک می‌کند.

این پرندگان در بالای درختان اقاقیا لانه می‌سازند و عرض لانه‌ها به ۲.۵ متر می‌رسد. مرغ‌های منشی مادام العمر جفت گیری می‌کنند و هر دو والدین از بچه‌های خود مراقبت می‌کنند. تا زمانی که شرایط مساعد باشد و غذای کافی وجود داشته باشد، پرورش در تمام طول سال انجام می‌شود. ماده دو تا سه تخم می‌گذارد که پس از حدود ۴۲ روز از تخم خارج می‌شود. آن‌ها ۱۰ تا ۱۵ سال در طبیعت و تا ۲۰ سال در اسارت (مانند باغ وحش) زندگی می‌کنند.

مرغ‌های منشی ممکن است ضربات قدرتمندی داشته باشند، اما آن‌ها تنها پرندگان قوی در جهان نیستند.
شترمرغ می‌تواند با لگدپراکنی یک شیر را بکشد! قد این پرندگان به بیش از ۱.۸ متر و وزن ۳۲۰ پوند (۱۴۵ کیلوگرم) می‌رسد. عقاب هارپی می‌تواند میمون‌هایی با وزن ۱۴ کیلوگرم را بلند کند! کندور کالیفرنیا بزرگترین پرنده آمریکای شمالی است که می‌تواند تا ۸۸ کیلومتر در ساعت پرواز کند. کرکس ریشو می‌تواند استخوان‌های حیوانات کوچک را خرد کند و بخورد. یعنی به راحتی می‌تواند انگشت شما را از بین ببرد!

منبع: فرارو

۳
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید