(ویدئو) مزرعه پرورش گوزن؛ فرایند فراوری شاخ مخملی گوزن

(ویدئو) مزرعه پرورش گوزن؛ فرایند فراوری شاخ مخملی گوزن

در این ویدئو ابتدا یک مزرعه پرورش گوزن را می بینیم که فرایند برداشت شاخ مخملی را انجام می دهد. در بخش دوم نیز شاخ ها به کارخانه انتقال پیدا می کنند تا فراوری انجام شود.

کد خبر : ۱۴۳۸۳۹
بازدید : ۱۱۲۹۳

فرادید| فرآورده های شاخ مخملی گوزن در چین به عنوان بخشی از طب سنتی چینی و در برخی کشورها به عنوان مکمل غذایی فروخته می شود. اما هنوز تحقیقات علمی اثربخش بودن آن را تایید نکرده است. بسیاری از سازمان های غذا و دارو نیز به شرکت هایی که این محصولات را می فروشند در مورد تبلیغات نادرست هشدار داده است.

به گزارش فرادید، بیشتر شاخ مخملی جهان نیز از گوزن سیکا ، گوزن قرمز و گوزن یا واپیتی تامین می شود. در این میان  نیوزلند هم به عنوان بزرگترین تولید کننده شاخ مخملی گوزن پرورشی در جهان شناخته می شود که در 450 تا 500 تن شاخ مخملی گوزن قرمز تولید می کند.

پس از آن هم چین با 400 تن، روسیه با 80 تن و کانادا با 20 تن قرار دارند.

شیوه برداشت شاخ گوزن

گوزن های نر معمولا در طول سال شاخ های جدیدی تولید می کنند که برخی از گونه ها به خاطر مخملی بودن شاخ شان مورد توجه پرورش دهندگان قرار گرفته اند. 

شیوه برداشت شاخ های مخملی نیز به این شکل است که  گوزن ها تحت بی حسی موضعی قرار می گیرند و در حین برداشتن شاخ مهار می شوند. البته در بیشتر کشورها این روش تحت دامپزشکان مجاز انجام می شود.

پس از آن هم محل برش شاخ با دارو پوشانده می شود تا گوزن بیمار نشود. چند هفته بعد نیز فرایند رشد دوباره شاخ آغاز می شود.

در این ویدئو یک مزرعه پرورش گوزن را در ابتدا می بینیم که فرایند برداشت شاخ مخملی را انجام می دهند. در بخش دوم نیز شاخ ها به کارخانه انتقال پیدا می کنند تا فراوری انجام شود.

حجم ویدیو: ۸۲.۸۴M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۱۰:۵۲ دانلود ویدیو
۶۵
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید