(ویدئو) یک اتفاق نادر؛ این ماهی مرکب غول‌پیکر از آب‌های آمریکا سر درآورد!

(ویدئو) یک اتفاق نادر؛ این ماهی مرکب غول‌پیکر از آب‌های آمریکا سر درآورد!

تنها بار دیگری که یک ماهی مرکب غول پیکر در طبیعت فیلمبرداری شده است در سال ۲۰۱۲ در ژاپن بود.

کد خبر : ۱۴۵۵۴۳
بازدید : ۷۳۵

یکی از بزرگترین اسرار زندگی در شرف فاش شدن برای تیمی از دانشمندان در آب‌های ایالات متحده است.

OceanX گزارش می دهد که دکتر رابینسون و دکتر ویدر در سال ۲۰۱۹ با مشاهده شگفت انگیز یک ماهی مرکب غول پیکر در اعماق اقیانوس مواجه شدند. تنها بار دیگری که یک ماهی مرکب غول پیکر در طبیعت فیلمبرداری شده است در سال ۲۰۱۲ در ژاپن بود.

رابینسون و ویدر دوربینی را در اعماق دریا مستقر کرده اند که از آن به عنوان "مدوزا" یاد می شود که می تواند در اعماق زیاد عمل کند. همانطور که بیشتر دانشمندان می گویند، آرزوی آنها کشف چیزهایی است که قبلاً هرگز کشف نشده اند یا فیلم های جالبی را که می توانند مستند و مطالعه کنند، بیابند.

آنها در انتظار یک سورپرایز بزرگ بودند! رابینسون پس از ساعت‌ها گذراندن فیلم‌های ویدئویی که مدوسا ضبط کرده بود، ناگهان یک ماهی مرکب غول‌پیکر را می‌بیند که از دوربینش عبور می‌کند. او با خوشحالی شروع به تکان دادن دستانش از هیجان می کند و دانشمندان دیگر در قایق به سرعت به او ملحق می شدند!

پیدا کردن یک ماهی مرکب غول پیکر واقعاً یک چیز شگفت انگیز است. همانطور که در بالا گفتیم، تنها بار دیگری که یک ماهی مرکب غول پیکر فیلمبرداری شده است یک بار در ژاپن بود، تنها چند سال قبل از این فیلم فعلی. بنابراین، همانطور که می توانیم تصور کنیم، اطلاعاتی که ما در مورد ماهی مرکب غول پیکر داریم، زیاد نیست، زیرا اسناد و مدارک مربوط به آنها بسیار اندک است.

آنچه مورد تحقیق قرار گرفته این است که ماهی مرکب غول پیکر، Architeuthidae، بین ۱۲ تا ۱۵ متر طول دارد و وزن آن به ۲۹۹ کیلوگرم می رسد. از این رو نام ماهی مرکب غول پیکر کاملاً با آن مطابقت دارد.

منبع: خبرآنلاین

۳
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید