(عکس) «غول دوبلین»؛ شیری به اندازه یک خودرو!

(عکس) «غول دوبلین»؛ شیری به اندازه یک خودرو!

به طور معمول، یک شیر نر بالغ وزنی بین ۱۵۰ تا ۲۵۰ کیلوگرم دارد. وزن ماده ها معمولاً کوچکتر است و بین ۱۲۰ تا ۱۸۰ کیلوگرم است.

کد خبر : ۱۴۵۸۶۰
بازدید : ۲۳۲۲

شیرها به عنوان «پادشاه جانوران» یا «پادشاه جنگل» نمادی جهانی از قدرت و شجاعت‌اند. آنها با افتخار به عنوان دومین گونه بزرگ گربه در جهان رتبه بندی می شوند که پشت سر ببرها قرار دارند.

به طور معمول، یک شیر نر بالغ وزنی بین ۱۵۰ تا ۲۵۰ کیلوگرم دارد. وزن ماده ها معمولاً کوچکتر است و بین ۱۲۰ تا ۱۸۰ کیلوگرم است.

از سر تا دم، طول نرها به ۱.۵ تا ۲ متر می رسد، در حالی که طول ماده ها به ۱.۳ تا ۱.۸ متر می رسد. به عظمت آنها دم آنها افزوده می شود، یک ویژگی متمایز در میان گربه های بزرگ، این دم ۶۰ تا ۹۰ سانتی‌متر اضافی به طول آنها می‌افزاید.

این اعداد اندازه‌های متوسط را به ما می‌دهند، اما تاریخ ما را با مقادیر پرت قابل‌توجهی شگفت‌زده می‌کند. برخی از این میانگین ها سرپیچی کرده اند و وزن ها و طول های خیره کننده ای را به نمایش گذاشته اند.

تا به حال به وزن یک شیر فکر کرده اید؟ خوب، بیایید سفری به قلمرو گربه‌های بزرگ داشته باشیم، جایی که با سنگین‌ترین گربه‌هایی که تا به حال ثبت شده است آشنا می‌شویم. اندازه این موجود حیرت آور است!

«غول دوبلین»؛ شیری به اندازه یک خودرو!/ عکس

رکورددار ما در سال ۱۹۵۹ در باغ وحش دوبلین ایرلند زندگی می‌کرده‌است. او یک شیر معمولی نبود. او با وزن بسیار زیاد ۳۷۵ کیلوگرم، از یک خرس گریزلی متوسط بزرگ‌تر بود. وزن او معادل هفت مرد با جثه متوسط است!

این ساکن باغ وحش دوبلین نه تنها به دلیل وزن بلکه به دلیل جثه اش نیز قابل توجه بود. این پادشاه جانوران بیش از ۳متر طول داشت، تقریباً طول یک ماشین کوچک.

در قلمرو گربه های بزرگ، مدعیان جدیدی در حال ظهور هستند. اخیراً گزارش‌هایی مبنی بر رسیدن شیرها به اندازه غول دوبلین ما و یا حتی فراتر از آن‌ها گزارش شده است. یک ویدیوی خاص از یوتیوب دو گربه بزرگ را نشان می دهد که صاحب آنها ادعا می کند بین ۴۰۸ تا ۴۵۳ کیلوگرم وزن دارند. این گربه های بزرگ حتی قهرمان سنگین وزن ما را لاغر جلوه می دهند.

با این حال، مشروعیت این ادعاها به یک جزئیات مهم بستگی دارد: هر دوی این حیوانات عظیم در بدو تولد اخته شدند. این روش غیرمعمول، همراه با زندگی در اسارت، ممکن است در اندازه عظیم آنها نقش داشته باشد.

منبع: خبرآنلاین

۵
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید