دستگیری یک «خرس» که دست به سرقت‌های زنجیره‌ای زده بود!

دستگیری یک «خرس» که دست به سرقت‌های زنجیره‌ای زده بود!

یک خرس سیاه ۵۰۰ پوندی به دلیل شکستن و ورود به چندین ملک در اطراف دریاچه‌ی تاهوی کالیفرنیا توسط مقامات حیات‌وحش دستگیر شده است.

کد خبر : ۱۴۶۰۴۰
بازدید : ۱۱۱۹

فرادید| یک خرس سیاه ۵۰۰ پوندی به دلیل شکستن و ورود به چندین ملک در اطراف دریاچه‌ی تاهوی کالیفرنیا توسط مقامات حیات‌وحش دستگیر شده است. گمان می‌رود این حیوان، همان خرسی باشد که در بین مردم به نام «هانک تانک» معروف شده است. 

به گزارش فرادید، آزمایشات DNA تأیید می‌کند این حیوان مسئول دست‌کم ۲۱ حمله در منطقه‌ی دریاچه‌ی جنوبی تاهو بین فوریه ۲۰۲۲ تا مه ۲۰۲۳ است. بر اساس بیانیه‌ای از اداره ماهیگیری و حیات وحش کالیفرنیا (CDFW)، گمان می‌رود این خرس در موارد دیگر شکستن و آسیب به اموال دست داشته است که در نهایت منجر به گرفتن او و اسکان مجددش در پناهگاه حیوانات وحشی در نزدیکی اسپرینگفیلد، کلرادو شده است. 

این خرس که با نام ۶۴F هم شناخته می‌شود، صبح روز جمعه کنار سه توله‌اش که معمولاً او را در حملاتش همراهی می‌کردند به دام افتاد. مشخص شد یکی از توله‌ها ماه گذشته مجروح شده است که احتمالاً در اثر اصابت با وسیله نقلیه بوده است. با این حال، توله‌ها جدا از هَنک (Hank) اسکان داده می‌شوند. 

Untitled8

خرس دستگیرشده که تصور می‌شود همان هَنک تانک بدنام باشد

سه توله خرس که مادرشان را در حملات اخیر به خانه‌ها همراهی می‌کردند، به مرکز نجات حیات‌وحش شهرستان سونوما، یک مرکز بازپروری حیات وحش با مجوز CDFW در پتالوما منتقل می‌شوند، به این امید که بتوانند رفتارهای منفی را که از مادرشان آموخته‌اند کنار بگذارند. هر سه توله قبل از انتقال ارزیابی شدند و در مرکز بازپروری، معاینه تکمیلی خواهند شد. در مورد توله زخمی نیز ارزیابی کامل دامپزشکی انجام خواهد شد. 

رفتارهای هنک شامل هجوم به خانه‌های متعدد و آسیب‌های فراوان به اموال حین جستجوی او برای غارت غذا می‌شود. پلیس دریاچه جنوبی تاهو مجبور شد از مردم بخواهد تماس‌هایشان را در مورد هنک تانک متوقف کنند، زیرا تعداد دفعات دریافت شکایات افسران از این خرس بسیار زیاد شده بود. 

در حالی که ۶۴F با این ۲۱ حمله ارتباط دارد، ممکن است بیش از یک خرس نقش هنک تانک را ایفا کنند. CDWF گفته است: «این خرس سیاه بزرگ یکی از خرس‌های متعددی است که سال گذشته بر اساس مشاهدات مردم به عنوان Hank the Tank شناسایی شد.» این وزارتخانه افزود DNA سه خرس مختلف در سایر املاکی که مشکوک به ورود «هنک» به داخلشان هستیم در اطراف دریاچه پیدا شده است. »

Untitled1

یک خرس سیاه بزرگ در منظره‌ای برفی به دوربین خیره شده است. شاید «هنک تانک» بیش از یک حیوان باشد. 

خرس ۶۴F از این نظر نادر است که به دلیل خطری که برای مردم محلی ایجاد می‌کرد کشته نشد و در عوض به پناهگاه منتقل شد. 

«پارک‌های کلرادو و حیات وحش فقط یک بار اجازه این کار را دارند و از آن مجوز برای این خرس استفاده کردند. جابجایی برای حیوانات مهاجم به دلیل نگرانی از اینکه این رفتار خشونت‌آمیز را به جامعه دیگری منتقل می‌کند، گزینه مناسبی نیست. با این حال، با توجه به علاقه گسترده به این خرس و خطر قابل‌توجه در مورد یک حادثه جدی از ناحیه‌ی این خرس، CDFW در حال فکر کردن به یک راه‌حل جایگزین برای محافظت از خانواده خرس و همچنین مردم دریاچه جنوبی تاهو است.» 

Untitled

خرس سیاه در حال آشغال خوردن. توله‌های حیوان اسیرشده با او زندگی نخواهند کرد و این امیدواری هست که دوباره به طبیعت بازگردند. 

این تصمیم‌گیری به دلیل تغییر سیاست در مدیریت خرس سیاه در کالیفرنیا است که وقتی گزینه دیگری در دسترس است، برای خرس‌های مشکل‌دار، امکان جایگزینی برای کشتن بدون درد را می‌دهد. 

«خط مشی به‌روزشده خرس سیاه (PDF) CDFW که در فوریه ۲۰۲۲ منتشر شد، قرار دادن و جابجایی خرس‌های مهاجم را در شرایط محدودی که دیگر گزینه‌های مدیریتی تمام شده‌اند، به عنوان جایگزینی برای اقدامات کشنده امکان‌پذیر کرده است.»

مترجم: زهرا ذوالقدر 

۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید