(ویدئو) رنج کشیدن حیوانات در تنها باغ وحش بغداد

(ویدئو) رنج کشیدن حیوانات در تنها باغ وحش بغداد

گرمای هوا در پایتخت عراق زندگی در فضای آزاد را نه تنها برای انسان‌ها بلکه برای حیوانات باغ وحش بغداد نیز غیرقابل تحمل کرده است.

کد خبر : ۱۴۶۹۹۷
بازدید : ۲۰۴

فرارو نوشت: دوشنبه ۲۳ مرداد دمای هوا در بغداد برای دومین روز متوالی به ۵۰ درجه سانتیگراد رسید.

گرمای هوا زندگی در فضای آزاد را چه برای انسان‌ها و چه برای حیوانات غیرقابل تحمل کرده است.

تاسیسات فرسودۀ باغ وحش بغداد در اثر سال‌ها سوء‌مدیریت از بین رفته‌اند و شرایط زندگی را برای حدود ۹۰۰ حیوان این باغ وحش دشوار کرده‌اند.

برای خرس‌ها و ببر‌ها استخر‌های آب در نظر گرفته شده و کولر‌هایی هم در جلوی قفس شیر‌ها قرار داده اند.

مدیر باغ وحش بغداد می‌گوید در حالی که از دهه ۷۰ میلادی بازسازی عمده‌ای در باغ وحش صورت نگرفته، او مجبور است به بودجه ناچیزی که مقامات در اختیارش قرار داده اند اکتفا کند.

دامپزشک باغ وحش بغداد می‌گوید در سال‌های اخیر حیوانات بسیاری بر اثر افزایش دمای ناشی از تغییرات اقلیمی از دست داده اند.

دو ببر سیبری که در باغ وحش بغداد به سختی نفس می‌کشند، در نزدیکی حوضچه‌ای در باغ وحش بغداد، در گرمای نزدیک به ۵۰ درجه سانتیگراد که انسان‌ها و حیوانات از آن رنج می‌برند، در قفس‌های قدیمی حال و روز خوبی ندارند. این دو ببر راحت به نظر نمی‌رسند.

وسیم صریح، دامپزشک باغ وحش توضیح می‌دهد که این نوع جانور و زیستگاه طبیعی آن در خاور دور روسیه، به زندگی در مناطقی که دمای هوا به زیر ۲۰ زیر صفر می‌رسد عادت دارند.

این باغ وحش که مساحتی به وسعت ۵۵ هزار متر مربع دارد، شامل حدود ۹۰۰ حیوان از جمله شیر، پرندگان شکاری، خرس و میمون است.

حیدر الزاملی، مدیر باغ وحش به خبرگزاری فرانسه می‌گوید، برای مقابله با دمای بالا، مدیریت پارک حوضچه‌های آبی برای خرس‌ها و ببر‌هایی که نیاز به شنا روزانه دارند، علاوه بر کولر‌های هوا، ایجاد کرده است.

میمون‌ها که سعی می‌کردند از گرمای تابستان فرار کنند، در مقابل کولری که جلوی یکی از قفس‌هایشان گذاشته شده بود، جمع شدند.

دامپزشک باغ وحش توضیح می‌دهد که دمای بالا به حیوان فشار وارد می‌کند که منجر به کاهش طول عمر آن در مقایسه با حیوانات در باغ وحش‌های دیگر دنیا می‌شود.

به گفته این پزشک، عمر ببر سیبری در باغ وحش بغداد به دلیل گرمازدگی از ۱۷ یا ۱۸ سال بیشتر نمی‌شود و در پارک‌های مناطق دیگر این حیوان معمولاً تا ۲۰ و ۲۵ سال در قفس زندگی می‌کند.

وی با بیان اینکه طی سال‌های گذشته چهار خرس، شیر و پرنده مختلف تلف شده اند، تاکید کرد: بیش از ۵۰ درصد مرگ و میر‌ها ناشی از تغییرات آب و هوایی است.

9

در همین حال، باغ وحش بغداد کاملاً خالی از بازدیدکننده به نظر می‌رسید، در حالی که هر از گاهی صدای پرندگان و حیوانات طنین انداز می‌شد. علیرغم همه اینها، کارگران و مراقبان حیوانات با وجود دستمزد متوسط به کار خود ادامه می‌دهند.

از جمله کرار جاسم، ۳۲ ساله، پدر دو دختر، او ۱۵ سال است که در این باغ وحش کار می‌کند، اما حقوق ماهانه او از ۲۵۰۰۰۰ دینار (حدود ۱۶۵ دلار) در ماه بیشتر نمی‌شود.

10

این جوان هر روز از هشت صبح تا سه بعد از ظهر وظیفه غذا دادن و نظافت محل حیوانات و پیگیری وضعیت آن‌ها را بر عهده دارد.

11

حجم ویدیو: ۳۱.۹۹M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۳:۳۴ دانلود ویدیو
۳
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید