(ویدئو) کمین استادانه شیر در پشت تپه و غافلگیری گوزن یالدار

(ویدئو) کمین استادانه شیر در پشت تپه و غافلگیری گوزن یالدار

برای چند ثانیه شیر را بی حرکت و بی حرکت می بینیم. این ویدئو به خوبی توضیح می دهد که چرا شیر این کار را انجام می دهد.

کد خبر : ۱۴۸۹۷۷
بازدید : ۲۳۶

تماشای شکارچیان در حال شکار طعمه خود شاید یکی از شگفت انگیزترین چیزهایی باشد که می توانیم ببینیم. این فیلم باورنکردنی که در بالا نشان داده شده است به ما صندلی ردیف جلو را برای یکی از خشن ترین شکارچیان آفریقا در اواسط شکار می دهد.

ویدئوی این بخش در ماسای مارا در کنیا، آفریقا گرفته شده است. یک گروه سافاری به تازگی کاروان خود را متوقف کرده اند زیرا متوجه یک شیر می شوند که دراز کشیده است. چیزی که توجه آنها را به خود جلب می کند تمرکز کامل او بر روی چیزی است که در آینده وجود دارد. همانطور که برای تماشای او توقف می کنند، شیر را می بینند که به آرامی بلند می شود و به سمت چند بوته می رود.

برای چند ثانیه شیر را بی حرکت و بی حرکت می بینیم. این ویدئو به خوبی توضیح می دهد که چرا شیر این کار را انجام می دهد. Massai Sightings که این کلیپ را منتشر کرده است، به اشتراک می‌گذارد: «شیرها با جلو افتادن از طعمه خود شکار می‌کنند و سپس منتظر می‌مانند تا طعمه به سمت آنها بیاید.» آنها این کار را به این دلیل انجام می دهند که، همانطور که ضرب المثل قدیمی می گوید صبر کلید است. اگر شیر با عجله وارد شود، 99 درصد احتمال دارد که طعمه هشدار داده شود و فرار را شروع کند.

همانطور که شیر صبورانه در کمین نشسته است، چند ثانیه بعد، ما یک حیوان وحشی را در دوردست می بینیم. اگر ویدیوی نشان داده شده در بالا را در ۴۸ ثانیه مکث کنید، مثل این است که می‌توانیم این عذاب قریب‌الوقوع را ببینیم. ما سر او را بالا می‌بینیم که انگار از قدم زدن آرام خود لذت می‌برد و در عین سر شیر را می بینیم که پایین نگه داشته شده و منتظر لحظه ای عالی برای ضربه زدن است.

هنگامی که وحشی چند فوت به جلو راه می رود، مستقیماً در مقابل شیر قرار می گیرد. این زمانی است که شیر حمله خود را انجام می دهد و می پرد. گوزن یالدار پشمالو، تا جایی که ممکن است در جهت مخالف می دود. با این حال، همانطور که می بینیم، سرعت حیوان وحشی، زمانی که غافلگیر می شود، با این شیر که در انتظار جهش بود، نمی گنجد. به همان اندازه که این حیوان وحشی بزرگ است، این شیر به تنهایی این حیوان را بدون هیچ کمکی شکار می کند.

منبع: سانا پرس

۲
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید