(ویدئو) کدام پستاندار بیش از همه می تواند نفسش را زیر آب نگه دارد؟

(ویدئو) کدام پستاندار بیش از همه می تواند نفسش را زیر آب نگه دارد؟

یکی از رقیبان که احتمالا حتی تصورش را هم نمی کنید تنبل است. این موجود کند می تواند تا 40 دقیقه بدون نفس کشیدن در زیر آب بماند.

کد خبر : ۱۵۳۴۶۸
بازدید : ۵۲۴

یک انسان به طور معمول می تواند اندکی بیش از یک دقیقه نفسش را در زیر آب حبس کند و این زمان برای یک خرس قطبی اندکی بیش از 3 دقیقه است اما کدام پستاندار بیش از همه می تواند نفس خود را در زیر آب نگه دارد؟ 

یکی از حدس های شما احتمالا دلفین است و باید بگوییم که دلفین می تواند 10 دقیقه بدون تنفس در زیر آب بماند اما او قهرمان این مسابقه نیست. کروکودیل ها می توانند تا نیم ساعت در زیر آب بدون نفس کشیدن بمانند ولی آنها هم قهرمان این مسابقه نیستند.

یکی از رقیبان که احتمالا حتی تصورش را هم نمی کنید تنبل است. این موجود کند می تواند تا 40 دقیقه بدون نفس کشیدن در زیر آب بماند. نهنگ آبی هم تا 90 دقیقه بدون تنفس در زیر آب دوام می آورد اما فیل دریایی رکورد خیره کننده 2 ساعت بقا در زیر آب را دارد اما اینها هم برنده این رقابت نیستند.

برنده این مسابقه به گونه ای از نهنگ با نام نهنگ منقاریان اختصاص دارد که می تواند تا 2 ساعت و 13 دقیقه در زیر آب بدون نفس کشیدن دوام بیاورد. نهنگ منقاریان تنها پستانداری است که می تواند تا این مدت در زیر آب دوام بیاورد.

منبع: راهنماتو 

۳
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید