زنده گیری و رهاسازی یک حلقه مار افعی شاخدار عربی در اهواز

زنده گیری و رهاسازی یک حلقه مار افعی شاخدار عربی در اهواز

افعی شاخدار عربی با نام علمی Cerastes gasperettii از نظر پراکنش جهانی در ایران، فلسطین، اردن، عربستان و عراق ثبت شده، بزرگترین نمونه مشاهده شده در ایران ۷۵ سانتیمتر است.

کد خبر : ۱۵۵۳۲۲
بازدید : ۶۳۵۳

فرمانده یگان اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان از زنده گیری و رهاسازی یک حلقه مار افعی شاخدار عربی توسط محیط بانان و رهاسازی آن در اهواز خبر داد.

مصطفی استاد چینیگر گفت: دیروز گزارشی مبنی بر نگهداری یک حلقه مار در یکی از تعمیرگاه‌های خودرو در اهواز به اداره کل محیط زیست خوزستان اطلاع رسانی شد و بلافاصله محیط بانان یگان اداره کل به محل مورد نظر اعزام شدند و پس از بازرسی یک حلقه مار افعی شاخدار عربی را در تعمیرگاه کشف کرده و پس از بررسی، بیومتری و اطمینان از سلامت و قابلیت بازگشت به طبیعت، توسط محیط بانان در زیستگاه و دامان طبیعت رهاسازی شد.

وی افزود: افعی شاخدار عربی با نام علمی Cerastes gasperettii از نظر پراکنش جهانی در ایران، فلسطین، اردن، عربستان و عراق ثبت شده، بزرگترین نمونه مشاهده شده در ایران ۷۵ سانتیمتر است.

استاد چینیگر می‌گوید: این گونه دارای یک جفت زائده شاخ مانند در بالای چشم‌ها است که ممکن دارد در بعضی نمونه‌ها شاخ مشاهده نشود و در قسمت میانی پوزه دارای یک جفت فلس هرمی شکل وجود دارد، این گونه زهری و شب فعال و از هنگام غروب فعالیت خود را شروع می‌کند، تخم گذار است و معمولا از جوندگان و خزندگان دیگر تغذیه می‌کند.

به گفته فرمانده یگان اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان؛ بر اساس ماده ۱۷ قانون شکار و صید گونه‌های جانوری صید شده در اختیار سازمان محیط زیست است و هر گونه شکار و صید، خرید، فروش و نگهداری، همه جانوران وحشی بدون دریافت مجوز قانونی ممنوع بوده و جرم تلقی می‌شود و یگان حفاظت محیط زیست در اجرای وظایف ذاتی خود با متخلفان این عرصه برابر مقررات برخوردی قاطع می‌کند.

منبع: خبرآنلاین

۹
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید