(ویدئو) شیر خوابیده در جاده از حمله دو شیر نر غافلگیر شد

(ویدئو) شیر خوابیده در جاده از حمله دو شیر نر غافلگیر شد

چیزی که این برخورد را متمایز می‌کند این است که نر‌ها چقدر بی سر و صدا نزدیک می‌شوند. در دنیایی که سکوت و استفاده از استراتژی بسیار مهم است، این دو شیر مخفیانه متجاوز را تعقیب کردند.

کد خبر : ۱۵۷۳۵۶
بازدید : ۶۷۴

این شیر نر در حالی که روی آسفالت گرم یک جاده در حیات وحش آفریقا استراحت می‌کرد، در حمله دو شیر نر غافلگیر شد.

پیتر فورسایت، یک راهنمای میدانی ۲۴ ساله، در حین سافاری خود در سابی سندز، پارک ملی کروگر، شاهد اتفاق بود.

او در این باره می‌گوید: ما در حال ردیابی شیر‌ها بر اساس نشانه‌های صوتی بودیم که با یک شیر تنها مواجه شدیم. در کمال تعجب، این یکی از نر‌های ائتلاف مسلط حاکم بر منطقه نبود. ما می‌دانستیم که غرش این شیر تنها دردسر ایجاد می‌کند.

پیتر و گروهش حدود ۲۰ دقیقه شیر را مشاهده کردند تا اینکه اوضاع تغییر کرد. دو نر حاکم بر منطقه ناگهان ظاهر شدند. آن‌ها بی‌صدا و به آرامی به شیر نزدیک شدند و بدون اینکه او حتی حضور آن‌ها را حس کند خود را به شیر رساندند.

چیزی که این برخورد را متمایز می‌کند این است که نر‌ها چقدر بی سر و صدا نزدیک می‌شوند. در دنیایی که سکوت و استفاده از استراتژی بسیار مهم است، این دو شیر مخفیانه متجاوز را تعقیب کردند. با کمال تعجب، علیرغم حضور در فضای باز، شیر تنها تا زمانی که تقریباً بالای سر او قرار گرفتند، حضور آن‌ها را احساس نکرد.

یک یا دو بار این شیر حتی سرش را برگرداند و اطراف را نگاه کرد، اما او متوجه آن‌ها نشد که نشان می‌دهد دو شیر چقدر محتاط بوده اند.

نر‌های ائتلاف بر تثبیت سلطه خود متمرکز شدند و درگیر یک زد و خورد کوتاه و شدید شدند. به جای اینکه قصد کشتن شیر نر تنها را داشته باشند، نمایش آن‌ها وسیله‌ای برای تثبیت سلطه بود. آن‌ها برای بیان اظهارات خود غرش کردند و به شیر متجاوز هشدار دادند که چه کسی مسئول است.

در دنیای شیرها، کار تیمی حیاتی است. شیر‌های نر در گروه‌هایی با هم متحد می‌شوند تا از قلمرو خود محافظت کنند و غذا پیدا کنند. به این دسته از شیر‌های نر ائتلاف می‌گویند.

وقتی نر‌های جوان بزرگ می‌شوند، از گروه بیرون رانده می‌شوند تا منطقه جدیدی پیدا کنند یا ائتلاف خود را تشکیل دهند. گاهی اوقات اگر شیر‌های یک ائتلاف وارد قلمرو ائتلاف دیگر شوند، دعوا رخ می‌دهد.

نبرد کوتاه، اما شدید بود و هر شیر نزدیک به ۴۰۰ پوند وزن داشت و به سوی یکدیگر هجوم بردند. این یک احساس هیجان انگیز و در عین حال ترسناک بود که اینقدر نزدیک قدرت باشید. برای من، این یک تجربه شوکه کننده بود. در شش سالی که در آن منطقه بودم، هرگز شاهد جنگ شیر‌ها به این شکل نبودم.

پیتر و گروهش که در ابتدا کاملاً نزدیک شیر تنها بودند، زمانی که متوجه شدند دو نر غالب در حال پیوستن به صحنه هستند، عاقلانه حدود ۲۰ متر عقب نشینی کردند. این رویکرد محتاطانه تضمین کرد که آن‌ها با حیوانات و حرکات بالقوه آن‌ها تداخل نمی‌کنند.

8

9

10

11

12

13

14

15

16

منبع: فرارو

۲
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید