(ویدئو) گراز وحشی برای فرار از دست پلنگ به فرفره تبدیل شد!

(ویدئو) گراز وحشی برای فرار از دست پلنگ به فرفره تبدیل شد!

یک گراز نگون بخت برای فرار از حمله غافلگیرانه پلنگ بیش از ده بار به دور خود چرخید، به این امید که بتواند از چنگال قدرتمند شکارچی رهایی یابد.

کد خبر : ۱۵۹۰۱۲
بازدید : ۵۳۱

این فیلم در منطقه تیمباواتی آفریقای جنوبی گرفته شده است. یک پلنگ مدتی است که بوی گراز وحشی را دنبال می‌کند. در نهایت، شکارچی محل لانه او را پیدا کرد، بنابراین فقط باید منتظر می‌ماند.

پلنگ مجبور نبود مدت زیادی منتظر بماند، زیرا به زودی گراز ظاهر شد و بلافاصله توسط پلنگ گرفته شد. مبارزه خشن و شدید است، اما کوتاه است و گراز با جیغ و فریاد‌های بی‌حاصل غذای بعدی این پلنگ می‌شود.

پلنگ‌ها شکارچیان راس هستند و در بیش از ۷۰ کشور در آفریقا، اوراسیا و شبه قاره هند یافت می‌شوند. در آفریقا، آن‌ها در آفریقای جنوبی یافت می‌شوند، جایی که این کلیپ ضبط شده است، اما در الجزایر، نیجریه و زیمبابوه نیز یافت می‌شوند.

پلنگ‌ها قادر به گرفتن و غلبه بر طیف گسترده‌ای از گونه‌های طعمه هستند. تخمین زده می‌شود که حداقل ۹۰ گونه رژیم غذایی آن‌ها را تشکیل می‌دهند. با این حال پلنگ‌ها طعمه‌های مختلفی را در زیستگاه‌های مختلف هدف قرار می‌دهند.

به عنوان مثال، در جنگل ها، طعمه‌های متوسط تا بزرگ را هدف قرار می‌دهند که اغلب می‌تواند شامل نخستی‌ها باشد. در ساوانای آفریقا، آن‌ها سم‌داران، گربه‌های وحشی آفریقایی و حتی مار‌ها را هدف قرار می‌دهند.

پلنگ‌ها به تنهایی شکار می‌کنند، اما معمولا این کار را در شب انجام می‌دهند. آن‌ها بینایی بسیار خوبی دارند که از آن برای تشخیص طعمه خود استفاده می‌کنند. بیشتر حملات آن‌ها از زمین است و میزان موفقیت آن‌ها حدود ۴۰ درصد است.

پلنگ‌ها تعقیب و گریز طولانی را دوست ندارند. آن‌ها ترجیح می‌دهند به اندازه کافی به طعمه نزدیک شوند تا بتوانند با یک پرش سریع آن را شکار کنند. اگر پلنگ مجبور باشد برای مسافت طولانی شکار را تعقیب کند، شانس موفقیت او کاهش می‌یابد.

پلنگی را در این کلیپ می‌بینید که ابتدا گلوی گراز را گاز می‌گیرد. این روشی است که پلنگ‌ها بیشتر طعمه‌های بزرگ خود را خفه می‌کنند. با له کردن نای، طعمه را از نفس کشیدن باز می‌دارند.

با این حال، با حیوانات کوچکتر، پشت جمجمه را خرد می‌کنند و باعث مرگ آنی می‌شوند. از آنجایی که پلنگ‌ها تعداد زیادی از کشتار خود را به لاشخور‌ها از دست می‌دهند، اغلب اجساد را پنهان می‌کنند تا بتوانند بعداً به سراغ آن‌ها بروند.

منبع: فرارو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید