( تصاویر) زیباترین خرگوش‌های جهان را ببینید

( تصاویر) زیباترین خرگوش‌های جهان را ببینید

البته هیچ شکی نیست که این حیوان زیبا و بی آزار می‌تواند انتخاب خوبی به عنوان یک حیوان خانگی باشد؛ اما خوش یمن یا بد یمن بودن آن چیزی جز خرافات محض نمی‌تواند باشد. راستی دوست ندارید با عجیب و غریب‌ترین و معروف‌ترین خرگوش‌های دنیا آشنا شوید؟

کد خبر : ۱۶۰۸۸۴
بازدید : ۶۶۵

خرگوش‌های خوش یمن، لقبی است که دوستداران این حیوان روی آن نهاده‌اند موجوداتی که حتی بعضی از این علاقه‌مندان، به عنوان حیوان خانگی خود انتخابشان کرده‌اند.

البته هیچ شکی نیست که این حیوان زیبا و بی آزار می‌تواند انتخاب خوبی به عنوان یک حیوان خانگی باشد؛ اما خوش یمن یا بد یمن بودن آن چیزی جز خرافات محض نمی‌تواند باشد. راستی دوست ندارید با عجیب و غریب‌ترین و معروف‌ترین خرگوش‌های دنیا آشنا شوید؟  

خرگوش دراز گوش 

در اول نوامبر سال ۲۰۰۳، خرگوشی به نام «نیپرجرونیمو» که دارای گوش‌هایی بسیار بلند بود توسط صاحبانش ویمن و مارگریت ویپر که در کالیفرنیا زندگی می‌کردند، برای اندازه‌گیری گوش‌هایش به مرکز پرورش خرگوش آمریکا به نام ویچیتا در ایالت کانزاس آورده شد.

16

پس از اندازه‌گیری گوش‌ها، طول آن‌ها ۷۹ سانتی‌متر اعلام شده و نیپر به عنوان دراز گوش‌ترین خرگوش دنیا معرفی شده و حتی در کتاب رکوردهای گینس هم جا خوش کرد. نژاد این خرگوش لوپ ربیت انگلیسی است که در کل دارای گوش‌های بلندی هستند؛ اما تا به حال خرگوشی با گوش‌هایی به این بلندی دیده نشده بود.

خرگوش پشمالو

خرگوش آنغوره از عجیب و غریب‌ترین و در عین حال جالب‌ترین خرگوش‌های دنیاست که به خاطر شکل زیبا و منحصر به فردش در فهرست محبوب‌ترین حیوانات خانگی قرار گرفته. این خرگوش برای اولین‌بار در آنکارای ترکیه دیده شد و در سال‌های ۱۷۰۰ از جمله حیواناتی بود که اشراف فرانسه تمایل زیادی به نگهداری‌اش داشتند.

17

خرگوش آنغوره به خاطر موی زیاد در صنعت نخ‌ریسی نیز استفاده می‌شود 

آنغوره دارای نژادهای مختلف از جمله فرانسوی، انگلیسی، آلمانی، خالدار و غول پیکر است. خرگوش‌های آنغوره در نگاه اول مانند یک گلوله پشمی به نظر می‌آیند.

موهای این خرگوش‌ها آن‌قدر بلند است که حتی گوش‌ها و چشم‌هایشان را می‌پوشاند و باعث دیده نشدنشان می‌شود، ولی همین موضوع باعث زیبایی آنها و پرطرفدار بودنشان شده. البته نوع انگلیسی این خرگوش از باقی آنها پشمالوتر و معروف‌تر است.  

بلندترین خرگوش دنیا

داریوش، خرگوشی است که به خاطر قد و وزن شگفت انگیزش شهرتی جهانی پیدا کرده. این خرگوش بلند بالا، تنها ۱۳ ماه سن و ۲۲ کیلوگرم وزن دارد ولی روزانه ۱۲ عدد هویج، دو کاسه پر از غذای مخصوص خرگوش، یک سیب و یک کاهو می‌خورد و هر روز چاق‌تر و بلندتر از روز قبل می‌شود. صاحب این خرگوش، آنت ادوارد نام داشته و ۵۹ سال دارد و در ورکستر انگلستان زندگی می‌کند.

او پس از مشورت با دامپزشک داریوش، از سلامتی او مطمئن شده و فهمید که تا شش ماه آینده رشدش تکمیل خواهد شد؛ اما از اینکه خرگوشش همچنان در حال رشد بوده و ممکن است بسیار بزرگ‌تر از این شود، دلشوره دارد. قد داریوش از بینی تا دمش یک متر و سه سانتی‌متر است و همین امر باعث منحصربه‌فرد شدن اوست.

آنت توانست نام خرگوش دوست داشتنی اش را به عنوان بلندترین خرگوش جهان در کتاب رکوردهای گینس ثبت کند. او همچنین چند خرگوش دیگر نیز در خانه اش دارد که در مقایسه با خرگوش‌های عادی خیلی بزرگند؛ اما به قد و قواره داریوش نمی‌رسند. قبل از داریوش، مادرش الیس، رکورددار بلندترین خرگوش دنیا بود که این رکورد توسط پسرش شکسته شد.

آنت می‌گوید: «با اینکه داریوش بسیار بزرگ و سنگین شده؛ اما مانند همه خرگوش‌های معمولی بازیگوش است و دائم این طرف و آن طرف می‌دود. من آخر هفته‌ها قد و وزن او را اندازه می‌گیرم و هر بار از رشدی که در طول یک هفته داشته، شگفت زده می‌شوم. این خرگوش واقعا زیباست و چشم‌هایی جادویی دارد.

خیلی خوشحالم که این رکورد سال‌هاست که در خانواده ما و همچنین خانواده داریوش باقی مانده. همه از من در مورد راز بزرگ شدن این خرگوش‌ها می‌پرسند؛ رازی در بزرگ شدن آنها وجود ندارد. تنها مراقبم تا آنها تغذیه‌ای سالم داشته باشند، همین.» 

الیس زمانی به خانه آنها آمد که سه سال داشت ولی در آن موقع هم بزرگ‌تر از باقی خرگوش‌ها بود. در سال ۲۰۰۴ امی با داشتن یک متر قد و ۱۶ کیلوگرم وزن به عنوان بلندترین خرگوش دنیا در کتاب گینس ثبت شده بود. دو سال بعد آنت برای امی یک خرگوش نر پیدا کرده و برای آنها حتی جشن عروسی هم گرفت و حدود ۱۰۰ مهمان به این عروسی دعوت کرد. حاصل این ازدواج داریوش بود که با رشد بیش از حدش توانست رکورد مادر و مادربزرگش را بشکند.  

خرگوش ناجی

دوری، خرگوش شجاعی است که توانست جان صاحب خود را از مرگ نجات دهد. خرگوش بزرگ و باهوش سیمون استیگل ۴۲ ساله اهل انگلیس، عادت داشت هر روز کنار او روی کاناپه دراز کشیده و تلویزیون تماشا کند.

سیمون از سن چهار سالگی به دیابت مبتلا بود و انسولین مصرف می‌کرد. در یکی از روزهایی که آنها مشغول تماشای تلویزیون بودند، ناگهان سیمون بی‌حال شده و به کما رفت. دوری خرگوش نه کیلویی روی سینه صاحبش پریده و با لیس زدن صورت او، سعی کرد تا سیمون را به هوش آورد.

18

  سیمون استیگل که به خاطر دیابت به حالت کما رفته بود توسط خرگوشش نجات پیدا کرد

در همین هنگام، ویکی همسر سیمون که در آشپزخانه مشغول کار بود، متوجه بالا و پایین پریدن و صداهای عجیب دوری شد. او سیمون را صدا زد تا علت این کار دوری را بفهمد اما هر چه او را صدا زد، هیچ جوابی نشنید. به سمت نشیمن آمده و همسرش را در حالی دید که بی‌حال روی کاناپه افتاده بود.

او به سرعت آمبولانس خبر کرده و سیمون را به بیمارستان انتقال داد. پزشکان پس از معاینه و تزریق انسولین، به ویکی گفتند اگر او را دیرتر به بیمارستان آورده بود، سیمون شانسی برای زنده ماندن نداشت.

ویکی در مصاحبه با بی‌بی‌سی گفت: «دوری، جان همسرم را نجات داد زیرا اگر حرکات او مرا متعجب نمی‌کرد و به سمت اتاق نمی‌رفتم، حتما سیمون را از دست می‌دادم.» دوری که تازه چهار ماه بود به خانواده استیگل پیوسته بود، در واقع متعلق به پسر ۱۲ ساله آنها جیمز بود، ولی از همان روز اول ارتباط بسیار خوبی با سیمون پیدا کرده و همه جا به دنبال او بود.

کوچک‌ترین خرگوش دنیا

پیگمی، کوچک‌ترین نوع خرگوش در دنیاست که وزنش به بیش از ۴۰۰ گرم نمی‌رسد و قدش هم از ۲۹ سانتی‌متر فراتر نمی‌رود. این خرگوش در جنگل‌های آمریکا و در نزدیکی واشنگتن پیدا شده و از خرگوش‌های کمیاب دنیا به حساب می‌آید.

19

چیزی که در مورد این خرگوش بسیار جالب است، تنها کوچکی آن نیست؛ بلکه گوش‌های بسیار کوچک با رنگ‌بندی منحصربه‌فرد است. داخل گوش‌های این خرگوش ترکیبی از سه رنگ سبز، خاکستری و قرمز دیده می‌شود. پیگمی نیز از پرطرفدارترین نوع حیوانات خانگی در آمریکا به شمار می‌رود. 

خرگوش ‌پرخرج

بنی با ۱۰ کیلوگرم وزن و ۸۵ سانتی‌متر قد از پرخرج‌ترین خرگوش‌های دنیا به حساب می‌آید زیرا مبلغی که هر هفته برای تهیه غذای او پرداخته می‌شود، ۵۰ یورو است. بنی با اینکه وزن زیادی ندارد اما از نظر اندازه بسیار بزرگ است و همین امر باعث شده تا این خرگوش دو ساله به عنوان بزرگ‌ترین خرگوش دنیا در کتاب رکوردهای گینس ثبت شود.

20

صاحبان این خرگوش، مارتین و شارون هیتر با دادن غذاهای مقوی مانند انواع سبزیجات، غذای مخصوص خرگوش و بیسکویت - آن هم چند بار در روز - باعث شده‌اند تا بدون اینکه وزن بنی بیش از حد بالا برود، ماهیچه‌هایش حجیم شده و بزرگ شوند. خانواده هیتر سه فرزند دارند و شارون برای تولد یکی از فرزندان خود، این خرگوش را که در آن زمان بسیار کوچک بود، خریداری کرده و به خانه آورد. آنها علاوه بر بنی، دو خرگوش دیگر به نام‌های لوپ و فلوسی هم دارند. 

خرگوش متعادل

اولونگ، نام خرگوش خانگی یک عکاس ژاپنی به نام هیرونوری آکوتاگاوا بود که در ۲۸ جولای ۱۹۹۴ به دنیا آمد. این خرگوش به خاطرتوانایی‌هایش در حفظ تعادل اشیا، آن هم روی سرش مشهور شد و البته به خاطر اینکه صاحبش یک عکاس حرفه‌ای و وبلاگ نویس بود، عکس‌های مختلفش که در آنها اشیا را روی سرش نگه داشته بود، در اینترنت پخش شده و به سرعت مشهور شد.

 اولونگ برای اولین‌بار در ۲۵ می‌۱۹۹۹ توانست شیئی را روی سر خود به حالت متعادل نگه دارد و از آن روز به بعد بود که هیرونوری نگه داشتن اشیای بیشتر، بزرگ‌تر و بلندتر از قبیل تکه‌های نان، میوه و حتی فنجان چای را به این خرگوش آموخت.

21

اولونگ نیز به سرعت تمام آنها را یاد گرفته و انجام می‌داد. وب سایت هیرونوری با عکس‌هایی از خرگوشش و گزارش‌هایی که از لحظه به لحظه زندگی او می‌نوشت، به سرعت به یکی از پرطرفدارترین سایت‌های دنیا مبدل شد که تعداد زیادی بازدیدکننده داشت. اما برخی از حامیان حیات وحش این کار او را غیر اخلاقی خوانده و آن را سوءاستفاده از حیوانات تعبیرکردند.

هیرونوری به آنها هیچ توجهی نکرده و به آموزش‌های خود ادامه داد.  اما بعدها، اولونگ رفته رفته بیمار شد و بالاخره در هفت ژانویه ۲۰۰۳ در گذشت. هیرونوری کتابی از عکس‌های خرگوش محبوبش را به چاپ رساند تا یاد او را همیشه زنده نگه دارد. پس از مدتی او یک خرگوش جدید خریداری کرده و نام آن را یوبینگ گذاشت. او در نظر دارد تا به این خرگوش نیز مانند اولونگ آموزش داده و جهانی‌اش کند. 

خرگوش پنهان در کلاه

از مشهورترین و پرطرفدارترین قسمت‌های نمایش شعبده، بیرون آوردن خرگوش از کلاه است. شعبده‌بازان چطور این کار مهیج را انجام می‌دهند؟ اگر شما هم دوست دارید این کار جالب را یاد گرفته و باعث سرگرمی دوستان و آشنایان خودتان شوید، پس مراحل زیر را باید خوب اجرا کنید. 

22

مرحله اول 

شما نیاز به خریداری دو کلاه مشکی بلند دارید که البته اگر به دنبال نوع حرفه‌ای آن هستید، به کلاه لوله بخاری معروف است. در ضمن یکی از آنها باید کمی کوچک‌تر باشد تا داخل دیگری به راحتی جا بگیرد. 

مرحله دوم 

طوری کلاه‌ها را داخل هم قرار دهید تا یکی به نظر بیایند، ولی فضایی بین آن دو خالی بماند. البته بدون اینکه مشخص شود کف کلاه داخلی را بردارید ولی چون هر دو کلاه مشکی هستند، خطای دید باعث می‌شود تا این دو کلاه از دور یکی دیده شوند. 

مرحله سوم 

گام بعدی پنهان کردن خرگوش مابین دو کلاه است و اگر حتی در قسمتی از کلاه پستی و بلندی ایجاد شود، همان خطای دید باعث می‌شود تا به چشم نیاید. پس لازم نیست نگران این موضوع باشید. 

مرحله چهارم 

این مرحله مقابل دید تماشاچیان انجام می‌شود، شما باید کلاه خالی را به همه نشان دهید و با بردن دست در داخل کلاه و چرخاندن دست، خالی بودن آن را به همه ثابت کنید. اما مراقب باشید تا با سر و ته کردن کلاه، خرگوش بیچاره را به زمین نیندازید. 

مرحله پنجم 

نکته این گام، گذاشتن دستمال روی دهانه کلاه و پس از آن، خواندن جمله‌ای عجیب و غریب و زدن چوب شعبده به لبه کلاه است. 

مرحله نهایی 

دستمال را از روی کلاه برداشته، دست خود را در کلاه برده و به آرامی خرگوش را بیرون بیاورید. مواظب باشید تا با به زور بیرون آوردن خرگوش موجب وحشت او نشوید.

منبع: همشهری

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید