(تصاویر) پنج مرد روی این «مار غول‌پیکر» نشستند تا آن را صید کنند!

(تصاویر) پنج مرد روی این «مار غول‌پیکر» نشستند تا آن را صید کنند!

یک مار پیتون برمه‌ای غول‌آسا که از نظر جثه دومین مار عظیمی است که تا به حال در فلوریدای جنوبی کشف شده، در جاده‌ای در منطقه حفاظت شده سرو بزرگ به دام افتاد؛ پنج مرد با نشستن بر روی این مار توانستند آن را مهار کنند!

کد خبر : ۱۶۱۳۵۴
بازدید : ۹۸۹۵

فرادید| در ابتدا اندازۀ بزرگ مار باعث شد که شکارچیان پیتون تصور کنند با یک تمساح رو به رو هستند. مایک الفن‌بین، حافظ محیط زیست، به سی‌بی‌اس نیوز گفت: «این بیش از یک مار بود، بلکه یک هیولا بود»!

به گزارش فرادید؛ یکی از این شکارچیان پس از اینکه متوجه شد این یک مار پیتون برمه‌ای ست، دم آن را گرفت تا حیوان را مهار کند، اما مار او را به سمت خود کشید. الفنبین گفت: «این یک اشتباه بزرگ بود زیرا مار نزدیک بود او را به داخل کانال بکشد. در آن صورت او دیگر هیچ کاری نمی‌توانست برای نجات خودش انجام بدهد». در نهایت پنج مرد مجبور شدند روی مار بنشینند تا آن را بگیرند.

3

این مار پیتون 198 پوند (90 کیلوگرم) وزن و 17.2 فوت (5.2 متر) طول داشت که آن را به دومین مار سنگین شکار شده در فلوریدا تبدیل کرد. سنگین‌ترین پیتون برمه‌ای که در سال 2022 به دام افتاد 215 پوند (98 کیلوگرم) وزن داشت.

پیتون‌های برمه‌ای بومی جنوب شرقی آسیا هستند و به عنوان یک گونه مهاجم در فلوریدا به حساب می‌آیند. این مارها دارای جمعیت زیادی در داخل و اطراف اورگلیدز هستند و علیرغم تلاش‌هایی که در سال‌های اخیر برای کاهش تعداد آنها انجام شده، برای حیات وحش بومی ویرانگر بوده‌اند.

یافتن پیتون‌ها کار بسیار سختی است و این موضوع تخمین جمعیت آن‌ها را دشوار می‌کند؛ اما تصور می‌شود که ده‌ها هزار مار در فلوریدا زندگی می‌کنند. تحقیقات انجام شده توسط سازمان زمین‌شناسی ایالات متحده که در سال جاری منتشر شد نشان داد که بیش از 10000 مار پیتون برمه‌ای در پنج سال گذشته در این ایالت صید شده‌اند.

1

هیچ کس دقیقاً نمی‌داند این گونه برای اولین بار چگونه وارد ایالت شد. در دهه 1970، این حیوانات در تجارت حیوانات خانگی محبوب بودند و ممکن است به طور تصادفی و عمدی رها شده باشند. پیتون‌های برمه‌ای در دهه 1980 و 1990 در فلوریدا شروع به رشد کردند و تقریباً در سراسر جنوب این ایالت پخش شدند.

محدود کردن گسترش مارهای پیتون برمه‌ای یکی از اهداف کلیدی کمیسیون ماهی و حیات وحش فلوریدا است و شکار و کشتن آن‌ها برای مردم قانونی است.

۹
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید