ماجرای عجیب یک «موش» که شب‌ها کلبۀ مرد ولزی را مرتب می‌کند

ماجرای عجیب یک «موش» که شب‌ها کلبۀ مرد ولزی را مرتب می‌کند

رادنی هالبروک، پستچی بازنشسته، با اینکه عکاس پرشور حیات وحش است، اما هیچوقت انتظار نداشت از موشی تصویر بردارد که در حال مرتب کردن وسایل کلبۀ اوست!

کد خبر : ۱۷۰۹۶۶
بازدید : ۵۷۱

فرادید| رادنی هالبروک، پستچی بازنشسته، با اینکه عکاس پرشور حیات وحش است، اما هرگز انتظار نداشت یک صحنه‌ی شبیه داستان «موش سرآشپز» را در کلبۀ خودش ثبت کند. 

به گزارش فرادید، او پس از اینکه متوجه شد چندین بار وسایل روی میزش در شب قبل به طرز مرموزی مرتب شده‌اند، یک دوربین دید در شب روی میز کارش نصب کرد تا اینکه فیلم موشی را گرفت که در حال برداشتن گیره‌های لباس، چوب پنبه، آجیل و پیچ و مهره است. 

او از آن زمان، نام این موش خوش‌سلیقه را «موش تمیز ولزی» گذاشته است. 

4

این مرد ۷۵ساله اهل بیلث ولز، پویس می‌گوید که مراسم مرتب کردن دو ماه ادامه داشته است: «ابتدا متوجه شدم غذایی که برای پرندگان گذاشته بودم سر از درون کفش‌های قدیمی‌ای درآوردند که در کلبه بود.» 

رادنی هالبروک ۷۵ساله باور نمی‌کرد از موش تمیز ولزی در کلبۀ خودش فیلم گرفته است: «۹۹ بار از ۱۰۰ بار، این موش تمام طول شب در حال مرتب کردن کلبه بود. واقعاً باورنکردنی است که همه خرت و پرت‌ها را داخل جعبه می‌گذاشت. حدس می‌زنم از این کار لذت می‌برد.» 

1

آقای هالبروک معتقد است که این موش احتمالاً از اشیاء برای پنهان کردن آجیل استفاده کرده و وجود آن وسایل به نفعش بوده است. الان اهمیتی به مرتب کردن وسایل نمی‌دهم، وسایل را بیرون جعبه می‌گذارم و تا صبح موش وسایل را سر جای خودشان می‌گذارد. فکر کنم اگر همسرم را آنجا بگذارم، او را هم مرتب کنند. اینطور که به نظر می‌رسد، حمل هیچ شیئی برای موش مشکل‌ساز نبوده، چون از او حین حمل کابل‌ها به داخل گلدان فیلم گرفتم. برای من شبیه یک آزمایش بود، من چیزهای مختلفی را به میز اضافه کردم تا ببینم آیا می‌تواند آن را بلند کند».

p0h3lhrx

این اولین بار نیست که او با یک جونده «مرتب‌کننده» برخورد می‌کند. سال ۲۰۱۹ وقتی آقای هالبروک در بریستول زندگی می‌کرد، دوستش برای تعمیر دوربین دید در شب از او کمک گرفت. ظاهراً دوست او هم متوجه موش دیگری شده بود که کلبه‌اش را تمیز می‌کرد. 

«آن ویدیو در فضای مجازی وایرال شد و مردم سراسر جهان آن را دیدند. بنابراین باورش سخت نیست که سال‌ها بعد همین اتفاق در بیلث ولز افتاده است.»

مترجم: زهرا ذوالقدر 

۲
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید