(تصاویر) الاغ مینیاتوری؛ چرا این حیوان در میان آمریکایی‌ها محبوب شد؟

(تصاویر) الاغ مینیاتوری؛ چرا این حیوان در میان آمریکایی‌ها محبوب شد؟

خر مینیاتوری مدیترانه‌ای یک نژاد جداگانه خر است که ریشه آن به جزایر اطراف دریای مدیترانه به ویژه ساردینیا باز می‌گردد. این خر بیشتر برای کار‌های معمول روستایی از جمله آسیاب غلات و کشیدن بار استفاده می‌شد و الان حیوان خانگی محبوب مزارع ایالات متحده است. برای اینکه بدانید این خر چه ویژگی‌های دیگری دارد و همچنین برای دیدن تصاویر بیشتر این خر ادامه مطلب را حتما بخوانید.

کد خبر : ۲۰۹۴۶۴
بازدید : ۳۷

خر‌های مینیاتوری مدیترانه‌ای نژاد جداگانه‌ای از خر‌ها هستند که از جزایر ساردینیا و سیسیل منشا گرفته اند. از آنجا که آن‌ها بسیار کوچک بودند، آن‌ها را برای چرخاندن سنگ‌های آسیاب برای غلات در داخل خانه‌های دهقانان به کار می‌گرفتند.

تصاویر بلوک چوبی قرن هجدهم وجود دارد که این الاغ‌های کوچک را نشان می‌دهد که با چشم‌بند، متصل به آسیاب غلات و در دایره‌های بی‌پایان راه می‌روند. آن‌ها همچنین برای حمل آب از چاه‌های روستا و آذوقه به کوه‌ها برای چوپانان استفاده می‌شدند.

122

خر‌های مینیاتوری اکنون تقریباً در سرزمین مادری خود منقرض شده اند، این حیوانات بسیار کوچک حیوان خانگی محبوب در ایالات متحده آمریکا، به ویژه در ایالت‌های جنوبی هستند.

تقریباً ۷۰۰ عدد از آمریکای شمالی به بریتانیا وارد شده و به سرعت در بریتانیای کبیر بسیار محبوب می‌شوند. رایج‌ترین رنگ این خر خاکستری با هایلایت‌های شکلاتی است. رنگ‌های دیگر عبارتند از قهوه ای، مشکی، خاکستری تخته سنگی، خاکستری، خالدار، دورنگ، ابلق و کرم.

123

خر‌های مینیاتوری معمولاً حداقل سه نسل ثبت شده از اجداد دارند. بسیاری از آن‌ها تا ۴۰۰ جد ثبت شده دارند که قدمت آن‌ها به سال ۱۹۲۹ بازمی گردد، زمانی که اولین محموله از ساردینیا به ایالات متحده وارد شد و توسط آقای «رابرت گرین»، دلال سهام نیویورک وارد شد و به مزرعه گل میخ خود در نیوجرسی فرستاده شد.

از آقای گرین نقل شده که «خر‌های مینیاتوری دارای طبیعت مهربان نیوفاندلند، اهلی مانند گاو، دوام و استقامت قاطر، شجاعت ببر و توانایی فکری اندکی کمتر از انسان هستند.». تقریباً تمام خر‌های مینیاتوری مدیترانه‌ای آمریکای شمالی از ساردینیا و سایر واردات‌های اولیه سرچشمه می‌گیرند.

124

الاغ‌های مینیاتوری ثبت شده

تمام پایه‌های اصلی خر‌های مینیاتوری مدیترانه‌ای بریتانیا از کانادا یا آمریکا آمده و همه آن‌ها از خر‌های کوچک وارداتی ساردینیا منشا گرفت‌اند. الاغ واقعی مینیاتوری مدیترانه‌ای الاغی است که شجره‌نامه آن قبلاً در MMDA (انجمن خر مینیاتوری مدیترانه‌ای) ثبت شده است. 

همه الاغ‌های ثبت شده دارای گواهینامه MMDA هستند و شماره گذاری شده اند. ثبت عمومی MMDA شامل خر‌های مینیاتوری با حداقل یک نسل ثبت شده و شماره گذاری شده در شجره نامه آنهاست. ثبت MMDA Stud Book فقط آن الاغ‌های مینیاتوری را با سه نسل ثبت شده و شماره گذاری شده در شجره نامه خود دارد. این خر‌ها دارای کیفیت پرورشی هستند.

125

ویژگی‌های خر مینیاتوری مدیترانه‌ای

امروزه تقریباً ۱۰۰۰۰ رأس از این الاغ در ایالات متحده وجود دارد. آن‌ها با دقت در طول نسل‌های زیادی برای اندازه، وضعیت و تطابق با ویژگی‌های بدنی خاص پرورش داده شده اند. اندازه، صفت تعیین کننده نژاد است. یک الاغ مینیاتوری بالغ نمی‌تواند بیش از ۹۱ سانت قد داشته باشد که از بالاترین حد آن است. یک حیوان استثنایی کوچک می‌تواند تنها ۶۶ سانتیمتر قد داشته باشد، اما قد متوسط آن ۸۳ تا ۸۶ سانتیمتر است. 

126

خر مینیاتوری در طبیعت بین ۲۵ تا ۳۰ سال عمر می‌کند، اما در اسارت و تحت شرایط خوب می‌تواند تا ۳۵ سال نیز عمر کند.  در حالت کلی ۳ دسته الاغ وجود دارد: مینیاتوری (قد ۹۱ سانت و کمتر)، استاندارد (قد ۹۳ تا ۱۳۷ سانتیمتر) و ماموت (قد بیش از ۱۳۷ سانتیمتر).

127
 خر مینیاتوری مدیترانه‌ای از نوع اول است و یکی از ویژگی‌های آن این است که از صدا برای برقراری ارتباط با خر‌های دیگر استفاده می‌کند. برخی از صدا‌های آن‌ها آنقدر بلند است که از بیش از یک مایل دورتر شنیده می‌شوند.

128

خر‌های مینیاتوری مدیترانه‌ای وقتی بوی جدید یا جالبی پیدا می‌کنند، لب بالایی خود را به سمت بالا جمع می‌کنند و دندان‌های جلویی خود را نشان می‌دهند. این پاسخ «پاسخ فلمن» نامیده می‌شود و به انتقال بو‌ها به عضوی که بو‌های جدید را پردازش می‌کند کمک می‌کند.

منبع: راز بقا

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید