(تصاویر) کارنو؛ کبوتر عظیم الجثه فرانسوی که دومین کبوتر بزرگ دنیاست

(تصاویر) کارنو؛ کبوتر عظیم الجثه فرانسوی که دومین کبوتر بزرگ دنیاست

کبوتر کارنو یک کبوتر فرانسوی است که در مرز‌های فرانسه و بلژیک پرورش یافته و امروزخ به عنوان دومین کبوتر بزرگ دنیا شناخته می‌شود.

کد خبر : ۲۰۹۴۷۰
بازدید : ۲۴

«کبوتر کارنو» یکی از نژاد‌های کبوتر‌های فانتزی اهلی است که طی سالیان متمادی پرورش انتخابی در شمال فرانسه و جنوب بلژیک ایجاد شد. این نژاد و سایر انواع کبوتر‌های اهلی، همگی از نوادگان کبوتر کوهی هستند. 

19558_510این کبوتر از کارنو (Carneau) منطقه‌ای در شمال فرانسه نامگذاری شده و از ابتدا به عنوان یک کبوتر مفید برای خوردن به وجود آمد.  این پرندگان در اصل یک پرنده با هزینه کم نگهداری بودند که آزادانه در مزارع پرواز می‌کردند. اما با گذشت زمان، آن‌ها برای سنگین‌تر شدن پرورش داده شدند و امروزه آن‌ها دومین نژاد بزرگ کبوتر اهلی پس از شاه کبوتر هستند.

19557_936

این نژاد به طور سنتی به عنوان یک نژاد فانتزی و نمایشی محبوب بوده است. کبوتر کارنو یک نژاد بزرگ از کبوتر‌های اهلی با ظاهری چشمگیر و اغلب سفید یا قرمز است. بدن این پرندگان باریک و متناسب با پر‌های روشن و پوست سفید مایل به صورتی است. 

سر آن‌ها از غبغب تا بالای چشم پهن و گرد است و سپس به‌تدریج تا پایین گردن شیبدار می‌شود.

19556_584

آن‌ها جمجمه جلویی برجسته و جمجمه پشتی خوبی دارند. منقار آن‌ها کوتاه، تنومند و با طول متوسط است. چشمان آن‌ها برجسته، گرد و روشن است و رنگ‌ها بسته به رنگ پرنده متفاوت است.

نوکپایه گرد و بافت ظریفی دارد و به رنگ قرمز روشن است. سینه آن‌ها پهن و برجسته و دارای تقارن خوبی است و همچنین باید کمی پشت منقار باشد.

19560_879

بال‌های «کبوتر کارنو» قوی هستند و به بدن نزدیک می‌شوند. پر‌های پرواز باید حدود یک اینچ کوتاهتر از پر‌های دم باشند و روی بال‌ها حمل شوند. دم باید گوه‌ای شکل باشد و یک اینچ فراتر از پر‌های پرواز کشیده شود.

گردن کبوتر کارنو دارای طول متوسط و قوی، ضخیم و متناسب با بدن و سر است. پشت باید در عرض شانه‌ها پهن باشد و از شانه تا دم گوه‌ای شکل باشد.

19554_895

هر دو مچ پا و پای این پرندگان به رنگ قرمز روشن و بدون پر است. میانگین قد بدن این پرندگان تقریباً ۱۳ اینچ و میانگین وزن بدن حدود ۹۶۷ گرم است.

کبوتر کارنو عمدتاً به عنوان یک پرنده مفید و همچنین برای اهداف نمایشگاهی پرورش داده می‌شود. 

کبوتر کارنو خلق و خوی عالی دارد و از نظر متانت پس از شاه کبوتر در رتبه دوم قرار دارد. این پرنده کنجکاو است و اگر به عنوان یک حیوان خانگی نگهداری می‌شود، باید مراقب آن‌ها باشید، زیرا آن‌ها تمایل دارند وارد همه چیز شوند.

19559_533

این پرنده در واقع یک پرنده بسیار اجتماعی است و با پرندگان دیگر و با انسان ارتباط برقرار می‌کند. این پرندگان معمولاً خواسته‌های کمی از صاحبان خود دارند، به شرطی که به خوبی از آن‌ها مراقبت شود.

میانگین طول عمر کبوتر کارنو بین ۷ تا ۱۰ سال است

منبع: راز بقا

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید