(ویدئو) دوستی عجیب صیاد هرمزی و یک کبوتر

(ویدئو) دوستی عجیب صیاد هرمزی و یک کبوتر

«علی زاهدی»، اهل جزیره هرمز و صیاد است که این روزها ویدئویی از ارتباط صمیمی او با یک کبوتر در شبکه‌های اجتماعی ترند شده و مردم را شگفت‌زده کرده است. این روزها ویدئویی از او در حال موتور سواری دست به دست می‌چرخد که پرنده‌ای آزاد پشت سرش در حرکت است.

کد خبر : ۲۰۹۴۷۸
بازدید : ۷۶

«علی زاهدی»، صیاد هرمزی 49 سال دارد. او برای همشهری توضیح می‌دهد که نام پرنده‌ای که کنارش در ویدئو دیده می‌شود «قنبر» است و روایت آشنایی‌ دیرینه خود و قنبر را این‌طور توضیح می‌دهد: «قرار نبود از قنبر نگهداری کنم. یک روز با دوستانم در اطراف جزیره بودم که متوجه شدم یک راسو به قنبر حمله و پدر و مادر یک جوجه را شکار کرده است. وقتی ما رسیدیم که فقط یک جوجه کبوتر مانده بود و به همین دلیل این پرنده را به خانه بردم. از آنجایی که تازه متولد شده بود، نمی‌توانست از خودش مراقبت کند و این شد که خودم دست به کار شدم و به جوجه کبوتر غذا و آب دادم و پیش خودم نگهداری کردم.»

او ادامه می‌دهد: «شاید اگر ما نبودیم، این جوجه را هم راسو کشته بود. از بچگی پیش خودم بود و عکس‌ها و فیلم‌های زیادی هم از آن گرفتم. چون از اول خودم به این کبوتر رسیدگی می‌کردم، با من انس گرفت. از یک جایی به بعد هر جایی که می‌رفتم، قنبر را هم با خودم می‌بردم تا اذیت نشود و پیش خودم باشد.»

3 سال زندگی

علی زاهدی حالا 3 سالی می‌شود که از این کبوتر نگهداری می‌کند و به گفته خودش، این کبوتر از ابتدا آزاد بوده است. او می‌گوید: «این کبوتر از اول آزاد بود و به همین دلیل، آن را داخل قفس نگذاشتم. فقط یک لانه درست کردم که بتواند در آنجا استراحت کند. وقتی در خانه هستیم، خودش داخل لانه می‌رود و ما هم در لانه را نمی‌بندیم. صبح که می‌شود، خودش از لانه بیرون می‌آید و آزاد است.»

این صیاد جزیره هرمز عنوان می‌کند: «انس گرفتن من و این کبوتر را خیلی‌ها باور نمی‌کردند. آن‌ها فکر می‌کردند این پرنده مصنوعی است. گردشگران که به جزیره هرمز می‌آیند، گاهی با موتور مسافرکشی می‌کنم و وقتی قنبر خودش دنبال ما به پرواز درمی‌آید و پشت ما حرکت می‌کند، مسافران تعجب می‌کنند. برخی فکر می‌کردند نخ به پای پرنده مصنوعی بسته شده و پشت موتور حرکت می‌کند، اما بعد که از نزدیک می‌دیدند، متوجه می‌شدند یک ارتباط عاطفی بین من و کبوتر وجود دارد. گاهی هم کبوتر خیلی از من دور می‌شود، دور می زند و بازهم نزد من برمی‌گردد.»

او می گوید: «تا حالا چند نفر پیشنهاد کردند که این کبوتر را از من خریداری کنند، اما قبول نکردم. به همه آنها گفتم که هرگز این کار را نمی‌کنم. چه کسی بچه خودش را می‌فروشد؟»

زاهدی دو فرزند دختر دارد و معتقد است این پرنده هم عضوی از خانواده او محسوب می‌شود.

5075325

برخی می‌خواهند کار من را انجام دهند

علی زاهدی می‌گوید: «در جزیره هرمز برخی سعی کردند مانند من با یک پرنده انس بگیرند، ولی تا حالا موفق‌ نشده‌اند. خودم معتقدم حیوانات معنی محبت را خوب می‌فهمند و این کبوتر از من محبت دیده که همیشه همراه من است. در واقع این کبوتر نزد من احساس امنیت می‌کند که مانده است و به اصطلاح پر نمی‌کشد.»

منبع: همشهری

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید