۲۵ فیلم پرتحرک یک قرن را بشناسیم

۲۵ فیلم پرتحرک یک قرن را بشناسیم

داستان «شوالیه تاریکی» از اوضاع به‌هم ریخته شهر گاتهام شروع می‌شود. تمام این آشوب‌ها هم زیرسر شرور بی‌رحمی به اسم جوکر است. او هوش زیادی دارد و هر مانعی را که سر راهش قرار می‌گیرد، به راحتی آب خوردن برمی‌دارد.

کد خبر : ۱۳۴۵۰۴
بازدید : ۲۵

انتخاب «ترین» ‌ها در هر رشته و کاری سرگرم‌کننده است. مجلات معمولا در این کار بیشتر از بقیه پیشقدم هستند.

شوالیه تاریکی/۲۰۰۸

11

داستان «شوالیه تاریکی» از اوضاع به‌هم ریخته شهر گاتهام شروع می‌شود. تمام این آشوب‌ها هم زیرسر شرور بی‌رحمی به اسم جوکر است. او هوش زیادی دارد و هر مانعی را که سر راهش قرار می‌گیرد، به راحتی آب خوردن برمی‌دارد.

جوکر دست به سرقت از بزرگ‌ترین بانک گاتهام می‌زند و آن‌قدر بی‌رحم است که حتی دستیاران خودش را هم از بین می‌برد. او از بت‌من شهر می‌خواهد یا خودش را تحویل دهد یا او تمام مردم شهر را می‌کشد.

این فیلم هم رکورددار فروش است که نشان می‌دهد مردم چقدر دوستش دارند و هم نظر مثبت منتقدان را جلب کرده. فیلمی که هر دو این محاسن را داشته باشد، کمتر در تاریخ سینما پیدا می‌شود. البته مرگ هیث لجر - بازیگر اصلی این فیلم- هم در استقبال مردم بی‌تاثیر نبود.  

بازیگران: کریستین بیل،  مایکل کین، مورگان فریمن و ... 

نجات سرباز رایان /۱۹۹۸

12

زمان جنگ به فرمانده کل نیروهای مسلح ایالات متحده (رئیس جمهور) دستور داده می‌شود به دنبال سربازی به اسم رایان که تا الان سه برادر خود را از دست داده بروند و او را از جنگ نزد مادر پیرش برگردانند. میلر با گروهی هشت نفره او را پیدا می‌کنند اما سرباز رایان حاضر به بازگشت نمی‌شود.

او ترجیح می‌دهد تا رسیدن به هدفی که دارد بجنگد؛ برای همین میلر و گروهش هم همراه او می‌شوند تا فردی به اسم پل را از دست آلمانی‌ها نجات دهند. «نجات سرباز رایان» به جز هیجان‌انگیز بودن، یکی از فیلم‌هایی است که صحنه‌های عظیم و بزرگ جنگ جهانی را به تصویر کشیده است.  

بازیگران: تام هنکس، ادوارد برنز، تام سایزمور، بری پپر، آدام گولدبرگ، جیوانی ریبیسی، مت دیمون، وین دیزل، پل جیاماتی و ... .

مرد عنکبوتی / ۲۰۰۲

13

پیتر پارکر دانش‌آموز دبیرستانی کمرو، خجالتی و ترسویی است که همکلاسی‌هایش هر چقدر که می‌توانند به او آزار می‌رسانند. یک روز در آزمایشگاه حشرات، عنکبوتی او را نیش می‌زند و از آن روز به بعد تغییرات زیادی در او به وجود می‌آید؛ مثلا می‌تواند از بالای سر همکلاسی‌هایش پرواز کند و هر کجا که دلش می‌خواهد برود. از طرف دیگر نورمن - پدر یکی از دوستان پیتر- دست به آزمایش خطرناکی می‌زند.  

در این آزمایش علمی او تبدیل به یک قاتل خطرناک و قدرتمند می‌شود؛ به همین خاطر جنگ بین پیتر و او شروع می‌شود. بعد از ساخت این فیلم، دو نسخه دیگر هم ساخته شد و دست‌اندرکاران به تازگی درصدد ساخت چهارمین نسخه آن هم هستند.

 مرد عنکبوتی از اولین نسخه‌اش به دل مردم نشست چون یک قهرمان بزرگ دارد که تحت هر شرایطی قهرمان است و مردم هم قهرمانان همیشگی را دوست دارند.

 بازیگران: توبی مگوایر، ویلم دافو، کریستین دانست، جیمز فرانکو، کلیف رابرتسون، رزمری هریس و ...

هفت سامورایی/ ۱۹۵۴

14

این فیلم که از فیلم‌های محبوب درحد بین‌المللی شرق دور است داستان روستایی را روایت می‌کند که قرار است مورد حمله سالانه دزدها قرار بگیرد ولی اهالی روستا تصمیم می‌گیرند با کمک چند سامورایی که تمامشان شمشیرزن‌های حرفه‌ای هستند با دزدها مقابله کنند.

هیچ کدام از روستایی‌ها توان اینکه بتوانند دستمزد سامورایی‌ها را پرداخت کنند ندارند؛ اما اتفاق ویژه‌ای می‌افتد که باعث می‌شود دفاع از روستا و مردم به یک ارزش بزرگ و مهم برای جنگجویان تبدیل شود. در این مبارزه خیلی‌ از آن افراد از جانشان می‌گذرند تا روستا را نجات دهند. بهترین تعریفی که درباه «هفت سامورایی» به نظر می‌رسد این است که فیلم حسابی رعب‌انگیز است.  

بازیگران: تاکاشی شیمورا، توشیرو میفونه و ...  .

مخمصه/۱۹۹۵

15

نیل مک‌کالی، دزدی حرفه‌ای است که به همراه دستیارش کریس شیهرلیس و مایکل کریتو دست به دزدی خطرناکی در یک بانک می‌زند و با ۶/۱میلیون دلار فرار می‌کند. وینسنت هانا- یکی از بهترین کارآگاهان پلیس- مامور رسیدگی به این پرونده می‌شود و سرنخ‌هایی را به دست می‌آورد.

نیل نقشه یک دزدی دیگر از بانک را طراحی کرده که به مرگ و زندگی او بستگی دارد. هانا هم به نقشه او پی می‌برد و می‌خواهد جلوی او را بگیرد. در این فیلم نقش دزد و پلیس به قدری به هم نزدیک می‌شوند که دست آخر تفاوتی بین آنها دیده نمی‌شود.  

بازیگران: آل پاچینو، رابرت دنیرو، وال کیلمر، تام سایزمور، ناتالی پورتمن، جان وویت و ...  .

ترین‌های دیگر

بن هور، بانی و کلاید، خوب، بد، زشت، لورنس عربستان، هفت دلاور، ماتریکس، شمال از شمال غربی، جوخه، رمبو اولین خون، ریو براوو، رانین، بدو، لولا بدو، اسپارتاکوس، ترمیناتور، تلما و لوئیز، روز تعلیم، رابطه فرانسوی، دسپرادو، نابخشوده و این گروه خشن، هم در این نظرسنجی جز  و  هیجان‌انگیزترین فیلم‌ها هستند.  

منبع: همشهری

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید