۱۰ سریال کنسل شده اما جذاب و دیدنی که هر کسی باید ببیند؛ از Firefly تا Inside Job

۱۰ سریال کنسل شده اما جذاب و دیدنی که هر کسی باید ببیند؛ از Firefly تا Inside Job

اینکه سریالی پیش از زمان مورد انتظار به پایان برسد بدین معنا نیست که آن سریال ارزش تماشا نداشته و از تماشایش لذت نخواهید برد. از این رو در ادامه این مطلب می خواهیم به ۱۰ سریالی اشاره کنیم که علیرغم کنسل شدن همچنان ارزش تماشا دارند.

کد خبر : ۱۳۶۵۳۹
بازدید : ۱۱۹

 

سریال های تلویزیونی همیشه کنسل می شوند اما ۱۰ سریالی که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد سرنوشت های ناخوشایند و تاسف برانگیزی داشتند و همچنان ارزش تماشا کردن دارند.

چه به خاطر تعداد بینندگان پایین، هزینه ساخت بالا یا دیگر فاکتورها و ترکیبی از دلایل باشد، گاهی اوقات عمر سریال های محبوب کوتاه است.

برخی سریال های تلویزیونی حتی پیش از اینکه بتوانند فرصتی برای خودنمایی بدست بیاورند کنسل می شوند، اغلب با یک سکانس تعلیقی یا پایانی غیرمنتظره به پایان می رسند.

اما اینکه سریالی پیش از زمان مورد انتظار به پایان برسد بدین معنا نیست که آن سریال ارزش تماشا نداشته و از تماشایش لذت نخواهید برد. از این رو در ادامه این مطلب می خواهیم به ۱۰ سریالی اشاره کنیم که علیرغم کنسل شدن همچنان ارزش تماشا دارند.

81

در دنیای مدرن تلویزیون، سریال ها این فرصت را دارند که بیشتر از هر زمان دیگری بزرگ شوند، در شرایطی که سریال های محبوب با جایگاه و اعتباری در حد فیلم های سینمایی بسیار رایج شده است.

اما به خاطر بودجه دائماً در حال افزایش سریال ها، برخی کمپانی ها با سرعت و شتاب بیشتری نسبت به گذشته سریال های را کنسل می کنند. علیرغم اینکه موضوع این روزها به وفور رخ می دهد، پایان دادن زودهنگام به یک سریال سال هاست که به یک مشکل آزار دهنده تبدیل شده است، سریال هایی که علیرغم کنسل شدن هنوز طرفداران خاص خود را دارد.

بسیاری از این سریال ها هنوز هم سریال های باکیفیت و دیدنی هستند و امکان دارد که اگر تماشای آن ها و محبوبیت شان ادامه داشته باشد، استودیوها و شبکه های سازنده متقاعد به بازگرداندنشان شوند.

 

82

۱۰- ۱۸۹۹

سریال ۱۸۹۹ یک سریال رازآلود آلمانی است که در نوامبر ۲۰۲۲ از سرویس نتفلیکس پخش شد. این سریال یک موفقیت هنری بود و بسیاری از لحاظ کیفیت و جذابیت آن را با سریال های Lost و Squid Game مقایسه می کردند. شوربختانه اما نتفلیکس چند ماه بعد از انتشار فصل اول، ادامه سریال ۱۸۹۹ را کنسل کرد.

رازهای اصلی و عمده سریال هنوز به طور کامل افشا نشده بودند، زیرا خالقان سریال برای دو فصل دیگر نیز برنامه ریزی کرده بودند. اما فصل اول ۱۸۹۹ ترکیبی از اپیزودهای بی نقص و جذاب است، با سبک فیلمسازی استادانه و رازهای پیچیده ای که تجربه ای فوق العاده را به مخاطب می دهد، علیرغم اینکه فصل دوم هرگز رخ نخواهد داد.

90

۹- Arrested Development

Arrested Development جلوتر از زمان خود بود، با یک سریال کمدی خانوادکی که داستان های بامزه و جوک های به شدت پیچیده ای را در طی ۳ فصل خود با هم ترکیب کرده بود. شوربختانه، شبکه فاکس بعد از فصل سوم، ادامه سریال Arrested Development را به خاطر نرخ پایین بینندگانش کنسل کرد.

اما این سریال جایگاه یک سریال کالت را پیدا کرده و بعد از کنسل شدنش در سال ۲۰۰۶ طرفداران بسیاری پیدا کرد که باعث شد در سال های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۸ دو فصل دیگر از آن توسط نتفلیکس سفارش داده شده و منتشر شود.

اما این سریال یک بار دیگر نیز کنسل شد و هیچ خبری از فصل ششم آن نیست. خوشبختانه سه فصل اورجینال این سریال هنوز هم یک تجربه تماشای جذاب و باورنکردنی است، حتی برای مخاطبانی که در سال ۲۰۲۳ زندگی می کنند.

83

۸- Ash Vs. Evil Dead

سریال Ash Vs. Evil Dead در واقع تداوم سه گانه محبوب Evil Dead است و در این سریال شاهد بازگشت دوباره سم ریمی، بروس کمپبل و بسیاری دیگر از شخصیت های بااستعدادی هستیم که سه گانه اورجینال را چنین جذاب و مشهور ساختند. اما سریال Ash vs. Evil Dead از شبکه استارز پخش شد که عمدتاً بینندگان محدودی دارد و این موضوع به ضرر سریال تمام شد.

این سریال بعد از فصل سوم کنسل شد اما Ash vs. Evil Dead هنوز هم یک سریال ترسناک و کمدی بی نقص است که طرفداران این دو ژانر باید به تماشایش بنشینند. با شایعاتی در مورد بازگشت Ash vs. Evil Dead، شاید افزایش بینندگان این سریال باعث شد که شاهد بازگشت آن باشیم.

84

۷- Daredevil

سریال Daredevil یکی از محبوب ترین و دوست داشتنی ترین سریال های نتفلیکس است، سریالی که در تمام سه فصل انتشار خود بینندگان زیادی داشت. علیرغم این طرفداران گسترده، سریال Daredevil قربانی مذاکرات مارول با نتفلیکس شد و سرویس استریمینگ مشهور در نهایت تصمیم گرفت به خاطر دیزنی پلاس، ادامه این سریال را کنسل کند.

سه فصل نتفلیکس از Daredevil یکی زا بهترین محتواهای دنیای سینمایی مارول تاکنون است و تنها فیلمسازی و نویسندگی بی نقصش برای نگه داشتن طرفداران غیرمارولی کافی است. با شخصیتی که در نهایت به دنیای سینمایی مارول باز خواهد گشت، هیچ زمانی از همین حالا برای تماشای سریال Daredevil از محصولات نتفلیکس بهتر نیست.

85

۶- Firefly

سریال Firefly یک سریال علمی تخیلی ساخته شده توسط جاس ودون است اما شوربختانه در کمال ناباوری پیش از اینکه حتی تکمیل ساخت فصل اول به پایان برسد، ادامه آن کنسل شد. تنها ۱۱ اپیزود از ۱۴ اپیزود برنامه ریزی شده برای فصل اول Firefly ساخته شد، در حالی که برنامه ریزی های جاه طلبانه ای برای فصول بعدی سریال صورت گرفته بود.

اما Firefly بعد از کنسل شدنش جایگاه یک سریال کالت کلاسیک با طرفدارانی وفادار را یافته که باعث شد دنباله ای از آن در قالب فیلمی به نام Serenity و یک کتاب کمیک ساخته شود. اگر چه Firefly آنطور که برنامه ریزی شده بود به پایان نرسید اما هنوز هم یکی از بهترین سریال های کنسل شده تاریخ تلویزیون است که تماشای آن در سال ۲۰۲۳ لذت بخش خواهد بود.

86

۵- Freaks And Geeks

پیش از تبدیل شدن به دو فیلمساز شناخته شده در عرصه هالیوود، پل فیگ و جود آپاتو با هم سریال Freaks And Geeks را در سال ۱۹۹۹ ساختند، یک سریال کمدی با عمری کوتاه در مورد گروهی دانش آموز دبیرستانی که در دهه ۱۹۸۰ زندگی می کردند.

علیرغم استقبال قابل توجه منتقدان، Freaks And Geeks به خاطر تعداد کم بینندگانش تنها بعد از یک فصل کنسل شد. اما این سریال هنوز هم لذت بخش است، با بازیگرانی مانند سث روگن، جیسون سیگل، جیمز فرانکو، لیندا کاردلینی، مارتین استار و بسیاری دیگر که اکنون از ستارگان شناخته شده دنیای سینما و تلویزیون هستند.

87

۴- GLOW

سریال GLOW از سرویس نتفلیکس سریالی به شدت منحصربفرد است، سریالی که در مورد زنان باشکوه دنیای کشتی کج ساخته شده که با نام Gorgeous Ladies of Wrestling شناخته میشدند، حلقه ای از زنان کشتی کج کار که در دهه ۱۹۸۰ وجود داشت. سریال GLOW در سه فصل منتشر شد و با نقدهای مثبت و محبوبیت نسبی همراه شد.

حال و هوای منحصربفرد سریال و سبک روایی آن را نمی توان در هیچ جای دیگری دید که باعث شد این سریال متمایز از دیگر سریال های دنیای مدرن باشد. اما شوربختانه، فصل چهارم سریال GLOW به دلیل شیوع کرونا با تاخیر همراه بود و در نهایت به طور کامل کنسل شد. خوشبختانه هنوز سه فصل اول این سریال در نتفلیکس در دسترس است و بدون شک ارزش تماشا دارد.

88

۳- Inside Job

اگر چه اغلب سریال های کارتونی بزرگسالانه این روزها بسیار بی کیفیت هستند، سریال Inside Job از نتفلیکس یکی از بهترین سریال های این ژانر بود. این سریال انیمه داستان یک سازمان دولتی را روایت می کند که وظیفه دارد بزرگ ترین تئوری های توطئه جهان را مخفی نگه دارد و بدین ترتیب است که فضا برای برخی از منحصربفردترین شوخی ها، کمدی ها و سبک های روایی فراهم می شود.

شوربختانه نتفلیکس در طول تولید فصل دوم سریال Inside Job ادامه آن را کنسل کرد و به عمر آن پایان داد. اما فصل اول Inside Job هنوز هم سریالی بی نقص است و از لحاظ کیفیت می توان آن را با بهترین سریال های انیمیشن بزرگسالانه مثل ریک و مورتی مقایسه کرد.

89

۲- Mindhunter

سریال Mindhunter از محصولات نتفلیکس بود که توسط دیوید فینچر ساخته شده و در مورد دو مامور اف بی آی است که به تحقیق در مورد برخی از اولین و مشهورترین قاتلان سریالی آمریکا و مصاحبه با آن ها می پردازند. فصل اول و دوم Mindhunter از بهترین محتواهای نتفلیکس به شمار می آیند و کیفیت آن ها مانند دیگر فیلم های تحسین شده فینچر بسیار بالاست.

شوربختانه انگار فینچر از کار کردن روی Mindhunter خسته شده و بیشتر روی کارهای سینمایی مانند Mank متمرکز شد. بدین ترتیب نتفلیکس تصمیم گرفت که بازیگران این سریال را از قراردادهایشان آزاد کند و دیوید فینچر نیز هزینه بالای سریال را یکی دیگر از عوامل کنسل شدن آن عنوان کرد.

اگر به روایت های جنایی و قاتلان سریالی علاقه دارید بدون شک این سریال باید در فهرست تماشایتان قرار داشته باشد، اگر چه تنها دو فصل از آن ساخته و منتشر شد.

90

۱- Santa Clarita Diet

سریال Santa Clarita Diet یکی دیگر از سریال های تحسین شده و پرطرفدار نتفلیکس است که بعد از انتشار فصل سوم در سال ۲۰۱۹ کنسل شد. این سریال در مورد یک کارمند بخش خرید و فروش املاک به نام شیلاست که خانواده اش در می یابند وی عطشی سیری ناپذیر و غیرقابل کنترل نسبت به گوشت انسان پیدا کرده است.

این فیلم ترسناک کمدی توانسته جایگاه یک سریال کالت را پیدا کند، اگر چه هرگز یک موفقیت بزرگ نبود و همین موضوع باعث کنسل شدنش شد. اما Santa Clarita Diet هنوز هم یک سریال بی نقص است که شایستگی اش بیشتر از کنسل شدن بعد از فصل سوم بود و به همین خاطر تماشای آن را به شما توصیه می کنیم.

منبع: روزیاتو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید