10 سریال برتر تلویزیونی که بر اساس بازی‌های ویدئویی ساخته شدند

10 سریال برتر تلویزیونی که بر اساس بازی‌های ویدئویی ساخته شدند

اقتباس های تلویزیونی از بازی های ویدئوی هم در بهترین حالت ترکیبی از چیزهای مختلف هستند.

کد خبر : ۱۳۹۷۳۶
بازدید : ۹۷

بازی های ویدئویی به دلیل محبوبیت و جذابیت شان برای مخاطبان از دیرباز یکی از منابع الهام سازندگان آثار نمایشی بوده اند. اقتباس های تلویزیونی از بازی های ویدئوی هم در بهترین حالت ترکیبی از چیزهای مختلف هستند.

در ادامه مروری بر بهترین سریال های تلویزیونی ساخته شده بر اساس بازی های ویدئویی خواهیم داشت.

۱۰- سونیک خارپشت (Sonic The Hedgehog)

امتیاز راتن تومیتوز: ۴۰ درصد

«سونیک خارپشت» یک سریال انیمیشنی کوتاه بود که رویکرد تاریک تری به شخصیت اصلی این بازی ویدئویی مشهور داشت.

خلاصه داستان: «سونیک خارپشت» که در سال ۱۹۹۳ همزمان با سریال انیمیشنی دیگری درباره ی شخصیت سونیک به نام «ماجراهای سونیک خارپشت» (Adventures of Sonic the Hedgehog) منتشر شد، این شخصیت مشهور را به سمت و سوی تاریک تر و جدی تری برد. در این سریال انیمیشنی، سونیک عضو یک گروه مبارز راه آزادی بود که برای سرنگونی دکتر روبوتنیک مبارزه می کردند، کارخانه داری که کنترل سیاره ی زمین را در دست گرفته و آن را آلوده کرده بود.

«سونیک خارپشت» علیرغم بینندگان وفاداری که پیدا کرد، سریال نسبتاً کوتاهی بود و بعد از انتشار تنها ۲ فصل از آن، شبکه ABC پخش آن را متوقف کرد.

۹- رزیدنت ایول: تاریکی بی انتها (Resident Evil: Infinite Darkness)

امتیاز راتن تومیتوز: ۵۰ درصد

انیمیشن سریالی «رزیدنت ایول: تاریکی بی انتها» برداشتی خام دستانه و پر ایراد از بازی ویدئویی معروف است.

خلاصه داستان: داستان «رزیدنت ایول: تاریکی بی انتها» در سال ۲۰۰۶، دو سال پس از وقایع بازی ویدئویی «رزیدنت ایول ۴» رخ می دهد و درباره ی لیان کندی (با بازی نیک آپوستولیدز) است که درباره ی یک رخنه ی امنیتی در کاخ سفید که تحت محاصره ی زامبی ها است تحقیق می کند.

در این میان، کلر ردفیلد (با بازی استفانی پانیسلو) از شیوع یک ویروس تی (ویروسی خیالی که باعث جهش های بیولوژیکی می شود) در پنامستان باخبر می شود، کشوری خیالی که درگیر جنگی داخلی بوده است.

لیان و کلیر برای پرده برداشتن از نقشه های جنایتکارانه ی کارکنان کاخ سفید با یکدیگر همراه می شوند و در نهایت موفق می شوند جلوی گسترش ویروس تی در سرتاسر کره زمین را بگیرند.

۸- رزیدنت ایول (Resident Evil)

امتیاز راتن تومیتوز: ۵۴ درصد

«رزیدنت ایول» سریالی نیمه نوجوانانه و نیمه ترسناک و اکشن بود که ثابت کرد ملغمه ی ژانرهای مختلف هرگز خوب از آب درنمی آید.

خلاصه داستان: این سریال که به سرویس نتفلیکس تعلق دارد و داستان خود را با پرش های زمانی به گذشته و آینده روایت می کند، درباره ی زندگی دو خواهر دوقلوی ناهمسان به نام های جید (با بازی تامارا اسمارت و الا بلنسکا) و بیلی وسکر (با بازی سیه نا اگیودانگ و ادلن رادولف)، دختران دانشمند شرکت آمبرلا به نام آلبرت وسکر (با بازی لانس ردیک) است.

در گذشته، پیش از آنکه شیوع یک ویروس زامبی زندگی جید و بیلی را زیر و رو کند، آن ها در شهر نیورکون دوران نوجوانی خود را سپری می کردند.

در سال ۲۰۳۶، جید جوان را در حال مطالعه بر روی زامبی ها در تلاش برای مهار یا درمان آن ها می بینیم.

۷- هیلو (Halo)

امتیاز راتن تومیتوز: ۷۰ درصد

سریال «هیلو» تلاشی برای انسانی کردن شخصیت بازی ویدئویی مشهور بود که نتیجه ی آن سریالی با گیرایی اما داستانی آشفتگی بود.

خلاصه داستان: این سریال سرویس پارامونت پلاس که بسیاری منتظر انتشار آن بودند و بر اساس بازی ویدئویی معروف ایکس باکس به همین نام ساخته شد، ماجرای یک ابرسرباز اسپارتانی به نام مستر چیف (با بازی پابلو شرایبر) را در سال ۲،۵۵۲ روایت می کند، زمانی که بشریت درگیر جنگ با ائتلاف نژادهای مختلفی از موجودات بیگانه به نام کاوننت است.

مستر چیف بعد از یافتن یک دست ساخته ی مرموز متعلق به موجودات بیگانه، حافظه از دست رفته ی او شروع به بازگشت می کند، امری که کار را برای رئیس دانشمندش، دکتر کاترین هالسی (با بازی ناتاشا مک الهون) دشوار می کند.

۶- ویچر (The Witcher)

امتیاز راتن تومیتوز: ۸۱ درصد

سریال «ویچر» یک فانتزی شمشیر و جادو (ژانری از داستان های تخیلی) خونین و همراه با شوخ طبعی از جنس فیلم های درجه ب به مخاطبان ارائه می دهد.

خلاصه داستان: «ویچر» داستان گرالت ریویایی (با بازی هنری کویل) را روایت می کند، یک شکارچی جهش یافته ی هیولا که سرنوشتش با  یِنیفر ونگربرگی (با بازی آنیا چالوترا) و سیری (با بازی فریا آلن)، ولیعهد سینترا گره می خورد.

۵- حکم اژدها (Dragon’s Dogma)

امتیاز راتن تومیتوز: ۸۳ درصد

برخی منتقدان انیمه ی سریالی «حکم اژدها» را عمدتاً سرگرم کننده و جذاب دانستند اما معتقد بودند اثر ماندگاری نیست.

خلاصه داستان: انیمه ی «حکم اژدها» که بر اساس بازی ویدئویی ای به همین نام ساخته شده، داستان شخصیتی به نام اتان را روایت می کند که در دهکده ی کاساردیس زندگی آرامی به همراه خانواده ی خود دارد.

اما زمانی که یک اژدها کاساردیس را ویران و همه ی اهالی دهکده را قتل عام می کند و قلب اتان را بیرون می کشد، اتان به وسیله ی فرد مرموزی به نام هانا به زندگی بازمی گردد.

اتان و هانا برای شکست دادن اژدها با یکدیگر همراه می شوند.

۴- کسلوانیا (Castlevania)

امتیاز راتن تومیتوز: ۹۴ درصد

منتقدان عمدتاً آرزو داشتند که انیمه سریالی «کسلوانیا» به پایان نمی رسید.

خلاصه داستان: انیمه ی «کسلوانیا» که بر اساس بازی ویدئویی ای به همین نام ساخته شده، داستان تلاش های ترور بلمونت، آلوکارد و سایفا بلنادس برای نجات کشور والاچیا از ارتشی از موجودات پلید به فرماندهی دراکولا را روایت می کند که کشته شدن همسر انسانش او را بسیار خشمگین کرده است.

۳- آخرین بازمانده از ما (The Last of Us)

امتیاز راتن تومیتوز: ۹۹ درصد

اغلب منتقدان سریال «آخرین بازمانده از ما» را اقتباسی گیرا و وفادار از بازی ویدئویی دانستند.

خلاصه داستان: اقتباس وفادار شبکه اِچ‌بی‌او از بازی پرفروشی به همین نام، سفر جوئل (با بازی پدرو پاسکال) و اِلی (با بازی بلا رمزی) در آمریکا را به تصویر می کشد که توسط قارچ های کوردیسپس به ویرانی کشیده شده است. این قارچ ها انسان ها را به موجودات جهش یافته ی مرگباری تبدیل می کنند که قدرت سرایت آن به دیگران را نیز دارند.

جوئل باید الی را که در برابر کورسیدپس ها مصون است به یک گروه شبه نظامی برساند تا آن ها بتوانند به کمک او درمانی در برابر این قارچ پیدا کنند.

۲- سایبرپانک: اج رانرز (Cyberpunk: Edgerunners)

امتیاز راتن تومیتوز: ۱۰۰ درصد

انیمه ی سریالی «سایبرپانک: اج رانرز» ادای احترام ماهرانه ای به بازی بلندپروازانه ی Cyberpunk 2077 است.

خلاصه داستان: انیمه ی «سایبرپانک: اج رانرز» ماجرای دیوید مارتینز، یک کودک خیابانی در شهر نایت را روایت می کند که در میان وسایل مادر درگذشته اش یک ایمپلنت سایبرنتیک پیدا می کند و مزدور یک بازار سیاه به نام اج رانر می شود.

۱- آرکین: لیگ افسانه ها (Arcane: League of Legends)

امتیاز راتن تومیتوز: ۱۰۰ درصد

«آرکین: لیگ افسانه ها» انیمیشنی زیبا را با داستانی گیرا و قابل فهم ترکیب می کند.

خلاصه داستان: این انیمشن سریالی که بر اساس بازی ویدئویی League of Legends ساخته شده، حول محور دو دسته شخصیت است.

وای و پاودر، دو خواهر که جنگ باعث یتیم شدن آن ها شده و باهم در خیابان های زان بزرگ شده اند، درگیر یک سرقت می شوند که به جنگی میان گروه های تبهکار بدل می شود.

در این میان، در شهر مرفه پیلتوور، دو دانشمند به نام های جیس و ویکتور دست به اختراعی به نام هکس تک می زنند که می تواند قدرت جادو را از طریق علم در کنترل درآورد و به یک سلاح جنگی بدل شود.

منبع: روزیاتو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید