«ایندیانا جونز»؛ قهرمانی رو به پایان

«ایندیانا جونز»؛ قهرمانی رو به پایان

«ایندیانا جونز و گردانه سرنوشت» که آخرین ماجراجویی برای «هریسون فورد» ۸۰ ساله در نقش کاوشگر سرسخت است، ۷۰ میلیون دلار نیز در گیشه بین‌المللی در هفته نخست اکران فروخت تا فروش جهانی این فیلم در هفته افتتاحیه به ۱۳۰ میلیون دلار برسد.

کد خبر : ۱۴۰۱۷۵
بازدید : ۱۶

پنجمین قسمت از سری فیلم‌های اکشن «ایندیانا جونز» در حالی با بودجه چند صد میلیون دلاری اکران شده که در نخستین هفته نمایش انتظارات را برآورده نکرد و در سینماهای چین با یک شکست بزرگ همراه شد و به احتمال فراوان این آخرین قسمت از این سری فیلم خواهد بود.

«ایندیانا جونز: گردانه سرنوشت» که پنجمین فیلم از سری فیلم‌های اکشن «ایندیانا جونز» با بازی «هریسون فورد» در نقش اصلی است، در نخستین هفته نمایش در سینماهای آمریکا به فروش ۶۰ میلیون دلاری دست یافت، رقمی که شاید برای رسیدن به صدر جدول هفتگی و در نگاه اول چشمگیر باشد اما برای فیلمی با بودجه هنگفت ۲۹۵ میلیون دلاری صرف نظر از هزینه‌های تبلیغاتی، فروش ناامیدکننده‌ای محسوب می‌شود.

«ایندیانا جونز و گردانه سرنوشت» که آخرین ماجراجویی برای «هریسون فورد» ۸۰ ساله در نقش کاوشگر سرسخت است، ۷۰ میلیون دلار نیز در گیشه بین‌المللی در هفته نخست اکران فروخت تا فروش جهانی این فیلم در هفته افتتاحیه به ۱۳۰ میلیون دلار برسد.

این در حالی است که فیلم ابرقهرمانی «فِلش» در هفته نخست اکران ۱۳۹ میلیون دلار در سطح جهانی فروخت و البته هزینه ساخت حداقل ۱۰۰ میلیون دلار کمتر نسبت به قسمت پنجم «ایندیانا جونز» دارد.

از نظر فروش هفته آغازین اکران در آمریکا، «ایندیانا جونز و گردانه سرنوشت» به قسمت قبلی خود یعنی «قلمرو جمجمه بلورین» محصول ۲۰۰۸ که ۱۵ سال پیش با ۱۰۰ میلیون دلار افتتاح شد، نزدیک نبود. تماشاگران و منتقدان نظرات معمولی درباره قسمت جدید «ایندیانا جونز» داشته‌اند و این فیلم اکشن و ماجراجویانه توانسته امتیاز سینمایی «B+» و همچنین نمره ۶۸ درصد را در وب‌سایت منتقدان سینمایی راتن تومیتوز کسب کند.

بازار چین، دومین بازار بزرگ سینمایی جهان نیز شکست بزرگی برای «ایندیانا جونز» رقم زد  و این فیلم در هفته نخست اکران تنها ۲.۳ میلیون دلار در این کشور پرجمعیت آسیایی فروخت.

هیچ یک از چهار قسمت قبلی این فیلم در چین توزیع و اکران نشده بود و مخاطبان چینی حس نوستالژی خاصی به این سری فیلم نداشتند و ظاهرا این یکی از دلایل شکست زودهنگام «ایندیانا جونز» در چین بوده است.

فروش «ایندیانا جونز» در تعطیلات روز سه‌شنبه چهارم جولای تقویت خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود مجموع فروش آمریکا و جهانی این فیلم به ترتیب به ۸۲ و ۱۵۲ میلیون دلار در سراسر جهان برسد اما دو حریف قدرتمند به زودی از راه خواهند رسید؛ فیلم اکشن و هیجانی «ماموریت: غیرممکن - روزشمار مرگ» از ۱۲ جولای (۲۱ تیر) و درام بمب اتمی «اوپنهایمر» ساخته «کریستوفر نولان» نیز از تاریخ ۲۱ جولای (۳۰ تیر) با مخاطب هدف مشابه اکران خواهند شد.

«دیوید ای. گراس» که مدیر شرکت مشاوره فیلم «Franchise Entertainment Research» می‌گوید: «این یک افتتاحیه ضعیف است. اکثر سری فیلم‌های اکشن ماجراجویی تا قسمت پنجم تمام می‌شوند و این درباره ایندیانا جونز اینجا اتفاق می‌افتد».

«ایندیانا جونز و گردانه سرنوشت» که ابتدا قرار بود باز هم به کارگردانی «استیون اسپیلبرگ» ساخته شود، سرانجام توسط «جیمز منگولد» ساخته شد. این فیلم دنباله «ایندیانا جونز و قلمرو جمجمه بلورین» (۲۰۰۸) و پنجمین قسمت از این سری فیلم است که نخستین نمایش جهانی خود را در جشنواره کن ۲۰۲۳ تجربه کرد و با واکنش‌های متفاوتی روبه‌رو شد.

داستان جدیدترین فیلم «ایندیانا جونز» در سال ۱۹۶۹ و در پس‌زمینه رقابت فضایی اتفاق می‌افتد و جونز به همراه دخترخوانده‌ای با بازی «فیبی والر-بریج» در تلاش برای کشف این موضوع است که آیا دولت آمریکا  دشمنان سابق خود را در جنگ جهانی دوم برای شکست دادن اتحاد جماهیر شوروی، به خدمت گرفته است یا خیر.

منبع: ایسنا

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید