۱۷ فیلم جذاب و دیدنی با حال و هوای بازی های ویدیویی برای علاقمندان به دنیای گیمینگ

۱۷ فیلم جذاب و دیدنی با حال و هوای بازی های ویدیویی برای علاقمندان به دنیای گیمینگ

در حالی که چندین فیلم به صورت مستقیم از بازی های ویدیویی اقتباس شده اند، آن هایی که قصد نزدیک شدن به این مسیر را ندارند اما در نهایت نوعی موسیقی، اکشن و فیلمبرداری که به نظر می رسد و احساس می شود یک بازی ویدیویی است را ارائه می دهند.

کد خبر : ۱۵۰۷۴۷
بازدید : ۵۰۲

صنعت رسانه یک زمین بازی بزرگ برای فیلمسازان است تا هم با داستان ها و هم با جلوه های بصری و با هدف منتقل کردن بینندگان به قلمروهای دیجیتالی جدید دست به آزمایش بزنند. چه از طریق داستان های علمی تخیلی و چه فانتزی، این داستان ها به گونه ای روایت می شوند که تعاملی است، شبیه یک بازی ویدیویی. با تکرار زبان های بصری، روایت های غیرخطی و شخصیت های آواتار-محور گیمینگ، برخی فیلم ها مخاطبان را به این حس می رسانند که گویی وارد یک بازی ویدیویی شده اند.

در حالی که چندین فیلم به صورت مستقیم از بازی های ویدیویی اقتباس شده اند، آن هایی که قصد نزدیک شدن به این مسیر را ندارند اما در نهایت نوعی موسیقی، اکشن و فیلمبرداری که به نظر می رسد و احساس می شود یک بازی ویدیویی است را ارائه می دهند، حقیقتاً مسحور کننده هستند. این فیلم ها دیوار چهارم بین سرگرمی و غوطه وری در داستان را به خالص ترین شکل حذف می کنند. پس، بیایید وارد این لیست دقیق از فیلم هایی شویم که جنبه زیبایی شناختی شبیه به بازی های ویدیویی را در خود دارند.

 

۱۷- Ambulance (2022)

در فیلم آمبولانس، جیک جیلنهال و یحیی عبدالمتین دوم نقش دو برادر خوانده را بازی می کنند که سعی دارند مبلغ ۳۲ میلیون دلار از یک بانک در لس آنجلس سرقت کنند. وقتی نقشه فرار آن ها به مسکل بر می خورد، در نهایت آمبولانسی حامل یک پلیس زخمی را ربوده و در خیابان ها دست به مبارزه و شلیک به نیروهای امنیتی می زند. این آمبولانس توسط خودروهای گشتی پلیس متعددی تحت تعقیب قرار گرفته و این تعقیب و گریز از طریق آینه های بغل آمبولانس به تصویر کشیده می شود، موضوعی که بخشی زیادی از هیجان فیلم را به خود اختصاص می دهد، در شرایطی که یاغی ها از دست پلیس فرار کرده و تلاش دارند در دردسر بیشتری نیفتند.

این فیلم تریلر با هیجان بالا که با سبک خاص فیلمسازی مایکل بی ساخته شده است، هر فیلم تعقیب و گریزی دیگری را پشت سر گذاشته و در آن در عرض چند ثانیه، تنش و هیجان از صفر به ۱۰۰ می رسد. آدرنالین بدون توقف این فیلم باعث می شود که احساس کنید در حال تجربه بازی Grand Theft Auto V هستید.

۱۶- Pacific Rim (2013)

تا جایی که بحث فیلم های مرتبط با فاجعه های بزرگ باشد، Pacific Rim یکی از آثاری است که آسیب های جانبی زیادی را به تصویر می کشد. این فیلم هیولایی که توسط گیلرمو دل تورو کارگردانی شده، در دنیایی روایت می شود که شکارچیانی مکانیکی در آن به صورت اختصاصی برای مبارزه با هیولاهای کایجو طراحی شده اند. با این حال، این جنگ رباتیک کاملاً بی فایده به نظر می رسد زیرا کایجوها به وضوح قدرتمندتر هستند. آخرالزمان در حال نزدیک شدن است و مسئولیت نجات جهان در دست استاکر پنتکوست، خلبان سابق و کارآموز او است.

این اثر علمی تخیلی جذاب یک پل عصبی ایجاد می کند که شبیه به اسباب گیمینگ است، جایی که قرار است نبردی در داخل مرزهای آن رخ دهد.دل تورو آینده ای با بافت باورپذیر و موسیقی متن تنش زایی خلق می کند تا با روایت همراه باشد.

۱۵- Sucker Punch (2011)

Sucker Punch بیننده ها را به یک سرزمین عجایب غیرقابل دسته بندی در ژانری خاص با قهرمانی سرسخت، بیبی دول، می برد. بیبی دول پس از محبوس شدن در یک تیمارستان روانی، با این ترس مواجه می شود که جراحی مغزی عجیبی روی او انجام می شود. اما قبل از اینکه این اتفاق بیفتد، او و دوستانش نقشه ای پر از آدرنالین برای فرار از تیمارستان می کشند.

تحت کارگردانی درخشان زک اسنایدر، انگار که هر سکانس تخیلی این فیلم از یک چشم انداز مجازی زنده بیرون زده است. از دخترانی با لباس های پر زرق و برق و دامن های کوتاه سیاه گرفته تا مهارت های پنهانکاری و قدرت های آتش مرموز، این ها عناصری هستند که به وضوح جذاب و زیبا هستند. علاوه بر این، فیلم نقد اجتماعی نافذی نیز دارد که در زیر لایه صحنه های نبرد شدید فیلم در حال رخ دادن است.

17  فیلم جذاب برای علاقمندان به بازی های ویدیویی

۱۴- Ender’s Game (2013)

این فیلم علمی – تخیلی نظامی شگفت انگیز با بازی آسا باترفیلد در یکی از نقش های اولیه اش، در کیفیت فیلمبرداری اش بسیار بهتر از آن لایو اکشن های معمولی پرسروصداست. بازی اندر که برگرفته از رمانی است که در سال ۱۹۸۵ توسط اورسن اسکات کارد نوشته شده است، در مورد داستان اندر ویگینز جوان است که استعداد بالایی در استراتژی چیدن داشته و بسیار باهوش است و توسط ارتش بین المللی برای مبارزه با فورمیک ها استخدام شده است؛ نژادی شبه حشره و به شدت خونخوار از موجودات فضایی که می خواهند با پایان دادن به بشریت، عطش خود برای قصابی را سیراب نمایند.

این فیلم مخاطبان خود را در آینده ای غرق می کند که در آن ویگینز در حال آموزش در زمینه شبیه سازی ها است در حالی که آماده مبارزه با متجاوزان دیگر دنیایی می شود. گاوین هود به وضوح یک کارگردان رویاپرداز است زیرا خلاقیت او در اکثر صحنه های مبارزه و جزئیات تکان دهنده فیلم می درخشد.

۱۳- Tron: Legacy (2010)

در حالی که دنیای گیمینگ به خودی خود سرگرم کننده است، چیزی جذاب در مورد ویژگی چندنفره بودن بازیکنان آن وجود دارد، جایی که در آن فقدان کار تیمی و هماهنگی می تواند حکم یک کشتار آسان را داشته باشد. در ترون: میراث، قهرمان داستان به نان سم فلین به درون دنیای کامپیوتری که پدرش برای دیدار مجدد با او خلق کرده است، سفر می کند.

مشخص می شود که این دنیای مجازی از زمان ناپدید شدن او بدتر شده است و حالا این پدر و پسر به همراه چند مبارز دیگر باید برای کنترل و احیای طراحی اولیه آن مبارزه کنند. تقریباً سی سال پس از اولین فیلم، دنباله خیره کننده جوزف کاسینسکی مقدار کافی اکشن نئونی را به خدمت می گیرد تا مجموعه بزرگی از گیمرها را وارد داستان کند. اتحاد سم با برنامه هایی مانند Quorra، ورود به پیشرفته ترین MMO ها، همه و همه باعث می شوند تا احساس فیلم کاملاً آینده نگرانه جلوه کند.

۱۲-Boss Level (2020)

Boss Level که توسط کریس و ادی بوری و کارگردان فیلم، جو کارناهان نوشته شده، یک تریلر بسیبار شبیه به بازی ویدیویی است که در آن یک افسر بازنشسته نیروهای ویژه به نام ری پولور، هر روز از خواب بیدار می شود تا مرگ وحشیانه اش تکرار شود و این حلقه زمانی برای همیشه تکرار می شود. هدف او این است که حرکاتش را به کمال برساند و از حمله قاتلان جان سالم به در ببرد و در عین حال افراد شرور را نیز ردیابی کرده و آن ها را متوقف سازد.

داستان فیلم ممکن است شبیه به فیام های لبه فردا (Edge of Tomorrow) یا پرایمیر (Primer) به نظر برسد، اما اکشن باکیفیت و پازل های فیلم، آن را از یک داستان تکراری دور می کند. فرانک گریلو بازی بسیار خوبی در نقش اصلی دارد و به عنوان یک مبارز کارآمد، هیجان و اکشن فیلم را حفظ می کند. این فیلم که با حضور ستارگانی مانند مل گیبسون، نائومی واتس و میشل یئو ساخته شده بود، توانست جایگاه خود به عنوان یک فیلم سرگرم کننده تعاملی تثبیت کند.

17  فیلم جذاب برای علاقمندان به بازی های ویدیویی

۱۱- Guns Akimbo (2020)

در این فیلم، دنیل ردکلیف در این فیلم اکشن مستقل در نقش مایلز، یک توسعه دهنده بازی های ویدیویی که خود را از هر موقعیتی بیرون می آورد، بازی بی نقص و کاملاً متفاوتی از خود به نمایش می گذارد. اغلب اوقات، او ذهنش را به اسکیم می برد،لایو استریمی از یک تجربه متفاوت از زندگی واقعی که در یک باشگاه زیرزمینی رخ می دهد و مایلز برای سرگرمی وارد آن می شود.

با این حال، وقتی یک روز از خواب بیدار می شود و تپانچه هایی را می بیند که به کف دستش بسته شده اند و مجبور می شود دراین مسابقه غیرقانونی بجنگد، همه چیز برای شخصیت اصلی داستان ما به سرعت خطرناک می شود. در این فیلم، سامارا ویوینگ در نقش نیکس بازی می کند، یک قاتل برتر در باشگاه که مایلز قرار است با او مبارزه کند. گانز آکیمبو به همان اندازه که بامزه است، تماشایی نیز هست. ردکلیف با وحشت شلیک می کردند و با حرکات پارکور راهش را از میان این ورزش خونین باز می کند. این فیلم خالی از کلیشه های این ژانر است و با روایت بی نقص خود، بسیاری از عناصر قدیمی این ژانر را نادیده می گیرد.

۱۰- Detective Pikachu (2019)

کارآگاه پیکاچو که تا حدودی بر اساس یک بازی ویدیویی به همین نام ساخته شده، احتمالاً تنها فیلمی است که نامش برای قرار گرفتن در این فهرست اجباری بود. این فیلم به عنوان یک کمدی رازآلود، داستان تیم گودمن، مربی آینده دار پوکمون را دنبال می کند که مدت ها پیش از رویاهایش دست کشیده است. اما وقتی دوری از پدر کارآگاهش، او را به شهر ریم می برد، جایی که مبارزات پوکمون ممنوع است، او به یک پیکاچو سخنگوی فراموشکار و در عین حال باهوش برخورد می کند که اتفاقا کارآگاه هم هست. آن ها تلاش می کنند تا معمای پیرامون پدر تیم را در یک کلانشهر رنگارنگ کشف کنند. با آزاد شدن پدیده های جدید، این شاهکار سینمایی داستان جالبی را برای آیندگان رقم می زند.

بازیکنان بازی های ویدیویی، اشاره های این فیلم به عناوین قدیمی پوکمون و اینکه شهر چگونه با موجودات متعددی همراه می شود را ستوده اند. علاوه بر این، نحوه دور شدن فیلم از ساختار اصلی داستانی این فرانچایز نشان می دهد که چگونه برخی فرانچایزها باید ریسک کنند و گسترش یابند.

17  فیلم جذاب برای علاقمندان به بازی های ویدیویی

۹- Wreck-It Ralph (2012)

با قرار گرفتن در یک دنیای ویدیو گیم واقعی، این فیلم داستان رالف است، شخصیتی که می خواهد از نقش “مرد بد” فرار کرده و به جای آن، یک شخصیت قهرمان شود. بنابراین او از طریق سلسله شخصیت ها تلاش می کند تا ارزش خود را اثبات نماید. با این حال، رالف به طور تصادفی دریچه یک دشمن مرگبار را باز می کند و یک آشفتگی بزرگ در قفسه بازیکنان ایجاد می کند.

این فیلم با دنیاسازی غنی خود، مخاطب را مشتاق می کند که ای کاش می توانست وارد این فیلم دیزنی شود، فیلمی که یک دنیای بازی کامل را با استفاده از انیمیشن اختراع کرده است. طنز داستان حول شخصیت های متعددی می چرخد و تعاملات شخصیت ها، همه نوع مخاطبی را مجذوب خود می کند تا حسی را ایجاد نماید که هم چشم و هم ذهن شما را راضی می نماید. به نوعی، این فیلم نشان می دهد که چگونه، حتی خارج از صفحه نمایش، همه ما خود بازیکنان زندگی مان هستیم.

۸- The Last Starfighter (1984)

فیلم های فضایی معمولاً جنبه ظاری فانتزی و رویایی دارند که برای افرادی که عاشق ماجراجویی های فراتر از زندگی انسانی هستند، به خوبی جواب می دهد. آخرین مبارز ستاره ای ساخته نیک کسل در سال ۱۹۸۴ شاید بهترین جلوه های ویژه یا اکشن را نداشته باشد، اما قطعاً با داستان خود پیام دلگرم کننده ای را منتقل می کند. الکس روگان یک نوجوان معمولی است که شیفته استارفایتر، یک بازی آرکید (بازی های مرحله ای عبور از مراحل خاص) است. زندگی الکس که در این بازی بسیار خبره است، پس از استخدام توسط سازنده بازی برای نبردی بین ستاره ای، ۱۸۰ درجه تغییر می کند، سازنده ای که در ادامه فاش می کند نقشه او در تمام این مدت پیدا کردن ارتشی از خلبانان بوده که بتوانند در فضای بیرونی برای او کار کنند. الکس برای یک نبرد حماسی آموزش می بین د اما مشخص می شود که پرواز با یک سفینه فضایی واقعی در زمانی که زندگی افراد واقعاً در خطر است، سخت تر از آن چیزی است که به نظر می رسد.

آخرین استارفایتر یا آخرین مبارز ستاره ای یک فیلم علمی تخیلی خوش ساخت است که بازی و کمدی را در یک ترکیب ژانری بامزه با هم ترکیب می کند. برای کودکان خردسال تر و مخاطبان بزرگ تر، سرگرم کنندگی و جذابیت این فیلم در جذب لذت های ساده بازی های آرکید نهفته است.

17  فیلم جذاب برای علاقمندان به بازی های ویدیویی

۷- John Wick: Chapter 4 (2023)

در اینجا شخصیت افسانه ای کیانو ریوز بار دیگر به پرده سینما باز می گردد تا یک تریلر اکشن دیگر را به نمایش بگذارد و این بار، لحن آن مطمئناً شبیه به یک کنسول مجازی است. در جان ویک: فصل ۴ شاهد شخصیت ویک هستیم که برای از بین بردن تهدیداتی که علیه او وجود دارد، دست به کار می شود. اما این بار، او به سراسر جهان می رو و به مکان هایی مانند برلین و پاریس سفر می کند تا مبارزه خود را با میز اعظم در مسیرهای دیوانه وار انجام دهد.

هر بخش و سکانس از فیلم مانند استاد شدن و تسلط بر یک سطح جدید از یک گیم عمل می کند، خطرات و قدرت نزدیک به ابرانسانی را بالا می برد تا به هر قیمتی برنده شود. حتی قسمت های دوم و سوم این فرنچایز نیز به خاطر فیلمبرداری خیره کننده و شخصیت های بامزه و جالبش که بسیار شبیه شخصیت های گمینیگ هستند، مورد تحسین قرار گرفته اند.

۶- Pixels (2015)

بازی های خوشایند و آرامش بخشی که در کودکی انجام می دادید را تصور کنید که تنها برای خوردن دنیایتان زنده شده اند. خیلی وحشتناک است، مگر نه؟ پیکسل ها یک کمدی علمی – تخیلی در مورد افسانه های بازی های آرکید است که برای مبارزه با بازی های کلاسیکی که به طرز مرموزی وارد دنیا شده و علیه بشریت اعلان جنگ کرده اند، مامور شده اند.

این فیلم شما را به تلاش برای بازگرداندن کره زمینی می برد که اکنون به دست گروهی شورشی افتاده است. شما شاهد نابودی تاج محل توسط آرکنوئید، حمله بیگانگان شبیه به هزارپا به هاید پارک در لندن و نابودی شهر نیویورک توسط پک-من هستید. مهاجمان نقاط مختلفی از جهان را تصرف کرده و بازی های ویدیویی خاص خود را ایجاد کرده اند. کارگردان فیلم، کریس کلمبوس به صورت بی نقصی نوستالژی گیمینگ را با جلوه های ویژه مدرن ترکیب می کند تا یک سطح لاوی اکشن جدید ایجاد کند.

17  فیلم جذاب برای علاقمندان به بازی های ویدیویی

۵- Alita: Battle Angel (2019)

مانگای محبوب یوکیتو کیشیرو به دست رابرت رودریگز به طرز زیبایی سایبرپانکی می شود که اطمینان حاصل می کند تا به نکات ظریفی که منبع اورجینال را چنین محبوب ساخته بو، پایبند بماند. داستان بازی Alita: Battle Angel حول الیتا می چرخد؛ یک سایبورگ مبارز رها شده مبتلا به فراموشی که توسط پزشکی به نام ایدو احیا می شود. او آلیتا را نزد خو برده و دوباره فعال می کند اما خاطرات فراموش شده اش، او را در جنگ بی اثر می سازد. با این حال، آلیتا جدا از اینکه یک جنگجوی مرگبار است، یک نوجوان با گذشته ای مرموز نیز هست و زمانی که در نهایت هویت واقعی خود را به یاد می آورد، امیدی برای تغییر سرنوشتش پیدا می کند.

رودریگز این داستان را در یک دنیای آینده نگرانه فوق العاده دقیق قرار می دهد که درست مانند یک RPG همه جانبه و غرق کننده است. با ارتقاء توانایی های آلیتا در مسیر ماجراجویی هایش، روی پیشرفت آواتار او سرمایه گذاری کرده و او را در مبارزات بی شمارش تشویق می کنید.

۴- Ready Player One (2018)

در یک آینده پادآرمانشهری، مردم مجبور نیستند برای سرگرم کردن خود به فیلم یا کتاب تکیه کنند. آن ها می توانند خیلی ساده وارد دنیای واقعیت مجازی پیچیده ای به نام OASIS شوند که توسط جیمز هالیدی طراحی شده است. با این حال، وقتی خالق این دنیا می میرد، اعلام می کند که ثروتش به اولین آواتاری که یک سری معما را حل کرده و کلیدها را پیدا می کند، هدیه داده خواهد شد.

نوجوانی به نام وید واتس این ماجراجویی را مانند هر بازیکن دیگری با دیدگاهی مشتاقانه آغاز می کند. Ready Player One یکی از جذاب ترین جلوه های بصری را دارد که در یک فیلم علمی تخیلی دیده شده است. این شاهکار استیون اسپیلبرگ که با گنجینه ای از ایستر اگ های فرهنگ عامه همراه شده، عامه مردم را جذب خود کرده و مخاطبان را به دنیایی کاملاً جدید برد.

17  فیلم جذاب برای علاقمندان به بازی های ویدیویی

۳- Free Guy (2021)

گای از اینکه یک کارمند بانک ساده است و با مشتریانش تعامل دارد کاملاً راضی است. لازم نبود متوجه شود که در واقع در یک دنیای بازی های ویدیویی به عنوان یک شخصیت غیر بازیکن، بدون شروع و پایان، زندگی می کند. اما اگر گای به این آگاهی نمی رسید و تصمیم نمی گرفت این جهان را کشف کند تا روایت خودش را بسازد، ما نیز با چنین فیلم جذابی مواجه نمی شدیم.

با طنز فراوان، نقدهای اجتماعی هوشمندانه و شخصیت اصلی دوست داشتنی که رایان رینولدز آن را بازی می کند، فری گای به عنوان یک نامه عاشقانه به صنعت گیمینگ شناخته می شود. این فیلم یک پیام دلگرم کننده می دهد که مردم عادی مجبور نیستند همیشه به انجام یک کار خاص و واحد ادامه دهند بلکه می توانند قهرمان داستان خودشان نیز باشند.

۲- Scott Pilgrim vs. the World (2010)

به کارگردانی ادگار رایت، اسکات پیلگریم در برابر جهان یک فیلم مستقل مملو از اکشن محبوب است که دهه ۲۰۱۰ را تعریف می کند. این فیلم زیبایی های بصری رمان گرافیکی اورجینال را مستقیماً به یک رویای ۱۶ بیتی تبدیل می کند، جایی که شخصیت اصلی اسکات پیلگریم، یک نوازنده بیس است که متوجه می شود دوست دختر جدیدش، رامونا، هفت شخصیت شیطانی دارد و برای اینکه واقعاً محبت او را بدست بیاورد، باید با همه آن ها مبارزه کند.

این فیلم با قرار دادن یک نفر در برابر چندین دشمن، روح زیبایی شناسی بازی های ویدیویی را به خوبی به تصویر می کشد. علاوه بر این، جلوه های بصری دقیق و پرجزییات و مبارزات تن به تن باکیفیتش، هیجان داستان را افزایش می دهد. حتی بیش از یک دهه پس از انتشار، این فیلم شبیه هیچ اقتباس دیگری نیست و کیفیتش آن را متمایز و ممتاز می سازد.

17  فیلم جذاب برای علاقمندان به بازی های ویدیویی

۱- Dungeons and Dragons: Honor Among Thieves (2023)

این فیلم ساخته سال ۲۰۲۳ به کارگردانی جان فرانسیس دالی و جاناتان گلداشتاین برای طرفداران بازی سیاه‌چال‌ها و اژدهایان بسیار جذاب و محبوب بود. این فیلم نشان داد که بودجه های سنگین برای اقتباس های سینمایی از بازی های رومیزی چندان غیرمنطقی نیست و می تواند سودآور باشد. تنوع دسته بندی های گروهی، معماهای اخلاقی، معماهای جذاب، شخصیت های منفی واقع گرایانه و حرکات ویژه برای مهم ترین و کلیدی ترین مبارزات در برابر سخت ترین رقبا، همه از جذابیت های این اقتباس بازی ویدیویی هستند.

فیلم Dungeons and Dragons: Honor of Thieves نه تنها در تمام این حوزه ها بی نقص ظاهر شد بلکه داستانی احساسی درباره یک دزد جذاب به ما می دهد که به دنبال راهی برای بازگرداندن همسر مرده اش و تکمیل خانواده شان است. ادگین به همراه گروهی از قهرمانان عجیب که با هم رفاقتی بامزه دارند، شرافت و امید خود به روزهای خوب را باز می یابد.

منبع: روزیاتو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید