10 فیلم که بازیگران «مُرده» در آن‌ها بازی کردند!

10 فیلم که بازیگران «مُرده» در آن‌ها بازی کردند!

در سال‌های اخیر، فناوری CGI (تصاویر تولیدشدۀ کامپیوتری) در هالیوود بسیار پیشرفت کرده و در واقع، اکنون این سینما آنقدر قدرتمند است که بتواند بازیگران مرده را به سینما بازگرداند.

کد خبر : ۱۵۹۰۱۴
بازدید : ۱۰۲۴

فرادید| در حالی که قبلاً مرگ یک بازیگر به این معنی بود که کار او روی پرده به پایان رسیده، قدرت فناوری CGI هالیوود اکنون از طول عمر بازیگران فراتر رفته است و در چند سال اخیر، بازیگران مختلفی که از دنیا رفته بودند دوباره زنده شده و نقش‌آفرینی کرده‌اند!

به گزارش فرادید؛ اگرچه عمل بازگرداندن یک بازیگر متوفی به روی پرده نمایش کار بحث‌برانگیزی بوده، اما در چند سال گذشته اغلب اتفاق افتاده است. این فیلم‌ها از فناوری CGI برای بازسازی چهره و صدای یک بازیگر استفاده می‌کنند، به طوری که آن‌ها نیز تقریباً به اندازه بقیه بازیگران واقعی به نظر می‌رسند.

مزیت این پیشرفت تکنولوژیکی این است که شخصیت‌های فرنچایزهای اصلی لازم نیست وقتی بازیگری در میانه‌ی تولید از دنیا می‌رود، کاملاً حذف شوند. علاوه بر این، این توانایی جدید CGI یک شاهکار چشمگیر است که اگرچه باید عاقلانه از آن استفاده کرد، اما راهی باورنکردنی برای تجلیل شایسته و بخشیدن پایانی درخور به حرفۀ یک بازیگر پس از مرگ ناگهانی است.

در اینجا با ده فیلمی آشنا می‌شوید که ده بازیگر مرده در آن‌ها نقش‌آفرینی کردند.

1. پیتر کوشینگ؛ روگ‌وان: داستانی از جنگ ستارگان

1

در سال 2016، فیلم Rogue One شخصیت گرند موف تارکین را بازگرداند، علیرغم اینکه بازیگر این نقش یعنی پیتر کوشینگ بیست سال قبل از آن مرده بود. کوشینگ اولین بار در سال 1977 در این فرنچایز به عنوان شخصیت شرور گرند موف تارکین ظاهر شد. اگرچه تارکین در پایان داستان جنگ ستارگان درگذشت، اما عملکرد او به خاطر نگاه شیطانی و لب‌های به هم فشرده‌اش ماندگار شد. بنابراین، زمانی که کارگردان گرت ادواردز کوشینگ را در پیش درآمد جنگ ستارگان احیا کرد، این یک اتفاق نوستالژیک بود. با قرار دادن تصویر چهرۀ کوشینگ خود بر روی چهرۀ گای هنری (بازیگر) حضور او در این فیلم امکانپذیر شد. گای هنری بازی در صحنه را انجام می‌داد و ظاهر و صدای کوشینگ بر روی تصویر و صدای او قرار می‌گرفت.

2. مارلون براندو؛ بازگشت سوپرمن

2

فرانچایز «سوپرمن» در سال 2006 مارلون براندو را به نقش قدیمی خود یعنی «جور ال» بازگرداند. براندو اولین بار در نقش جور ال، پدر بیولوژیکی سوپرمن، در فیلم سال 1978 سوپرمن ظاهر شد. به دلیل اختلافات مالی، براندو از سوپرمن دوم حذف شد، اما سال‌ها بعد و دو سال پس از مرگش، دوباره از طریق CGI در فیلم «بازگشت سوپرمن» ظاهر شد.

3. هارولد رامیس؛ شکارچیان روح: افترلایف

3

اگرچه هارولد رامیس امیدوار به ساخت دنباله دیگری از Ghostbusters بود، اما مرگ او در سال 2014 مانع از حضور او در آن پروژه شد، حداقل از نظر فیزیکی. رامیس، بازیگر نقش اگون اسپنگلر در فیلم‌های اصلی شکارچیان ارواح بود و دستی در نوشتن و خلق آن‌ها نیز داشت. او پس از مرگ در سال 2021 در فیلم «شکارچیان ارواح: زندگی پس از مرگ» ظاهر شد. رامیس نه تنها به عنوان شخصیت اصلی خود اگون ظاهر شد، بلکه در سنین بالاتری نسبت به شخصیت قبلی خود نیز ظاهر شد تا با چارچوب زمانی این فیلم همخوانی داشته باشد.

4. آدری هپبورن؛ تبلیغات شکلات گلکسی

12

در سال 2014، شکلات گلکسی آدری هپبورن را زنده کرد تا در یکی از تبلیغات آنها بازی کند. اگرچه این ستاره زیبای سینما در سال 1993 درگذشت، اما ظاهر کلاسیک او دوباره به صحنه بازگشت تا در یک آگهی بازرگانی بازی کند که او را با شکلات گلکسی در حال گذراندن تعطیلات به تصویر می‌کشید. بازسازی ویژگی‌های چهرۀ هپبورن در چنین فاصلۀ نزدیکی یک شاهکار دشوار بود، اما سازندگان از CGI کامل برای ایجاد ویژگی‌های متمایز هپبورن استفاده کردند تا تصویر چهرۀ او کاملا واقعی و امروزی به نظر برسد.

5. لارنس الیویه؛ کاپیتان آسمان و دنیای فردا

5

فیلم «کاپیتان آسمان و دنیای فردا» از انواع انیمیشن‌ها و جلوه‌های ویژه استفاده می‌کرد که یکی از آن‌ها بازگرداندن بازیگر مشهور بریتانیایی لارنس اولیویه به پرده سینما بود. اگرچه اولیویه در سال 1989 درگذشت، این فیلم اکشن ماجراجویی که در سال 2004 ساخته شد، الیویه را به عنوان دانشمند دیوانه و شرور فیلم «دکتر توتنکوپف» احیا کرد. به طور خاص، این فیلم از تکه‌هایی از کارهای اولیویه در دوران جوانی برای خلق شخصیت احیا شدۀ او از طریق دستکاری کامپیوتری استفاده کرد. این یکی از اولین نمونه‌های فیلم‌هایی بود که چهره یک بازیگر را سال‌ها پس از مرگ بازآفرینی کردند.

6. الیور رید؛ گلادیاتور

6

در برخی موارد، زمانی که یک بازیگر در حین تولید می‌میرد، فیلم‌ها باید از CGI استفاده کنند. در سال 1999، الیور رید در حال بازی در نقش پروکسیمو در گلادیاتور بود که ناگهان بر اثر سکته قلبی درگذشت. از آنجایی که رید بیشتر قسمت‌هایش را در فیلم فیلم‌برداری کرده بود، دو صحنه آخر حضور رید در «گلادیاتور» از طریق CGI تکمیل شد.

7. روی شایدر؛ صلیب آهنی

7

بازیگر دیگری که قبل از اتمام آخرین فیلمش درگذشت، روی شایدر بود. در سال 2008، بازیگر «آرواره‌ها» و «ارتباط فرانسوی» در نقش جوزف، پلیس بازنشسته پلیس نیویورک و بازمانده هولوکاست، در «صلیب آهنی» بازی می‌کرد. در همین حال، شایدر همچنین با نوعی سرطان سلولی که در نهایت منجر به مرگ او شد، مبارزه می‌کرد. Scheider قبل از مرگش در سال 2008 نتوانست Iron Cross را تکمیل کند، بنابراین باید از CGI برای به پایان رساندن عملکرد او استفاده می‌شد.

8. کریستوفر ریو؛ فِلَش

8

یکی از جدیدترین شاهکارهای CGI که به نمایش درآمده است، بازی کریستوفر ریو در فیلم «فلش» است. از آنجایی که مضمون مولتی‌ورس در فیلم‌های ابرقهرمانی محبوب‌تر و بیشتر می‌شود، کمتر تعجب‌آور است که بازیگر قبلی این مجموعه برای فیلم جدیدی بازگردد، حتی اگر آن بازیگر فوت کرده باشد. ریو در طول دهه‌های 1970 و 1980 نقش سوپرمن را بازی کرد و در سال 2023 دوباره در دنیای دی سی ظاهر شد. اگرچه او در سال 2004 به دلیل عوارض سلامتی درگذشت، ریو در جدیدترین فیلم فلش در نقش سوپرمن ظاهر شد.

9. پل واکر؛ سریع و خشن 7

9

یکی از معروف‌ترین و غم‌انگیزترین استفاده‌ها از CGI برای بازگرداندن یک بازیگر، بازگرداندن پل واکر در Furious 7 بود. در طول فیلمبرداری هفتمین فیلم سریع و خشمگین، پل واکر که در تمام فرانچایز نقش برایان اوکانر را بازی می کرد، در یک تصادف رانندگی کشته شد. اما به جای کشتن شخصیت واکر در دنیای سریع و خشمگین، کارگردانان تصمیم گرفتند که صحنه های واکر در Furious 7 را تمام کنند و شخصیت او را اینگونه بازنشسته کنند.

10. کری فیشر؛ جنگ ستارگان: خیزش اسکای‌واکر

10

یکی از ستاره‌های اصلی که قبل از پایان حضورش روی پرده درگذشت، کری فیشر در نقش پرنسس لیا بود. فیشر، همراه با مارک همیل و هریسون فورد، برای حضور در جدیدترین سه گانه جنگ ستارگان قرارداد امضا کردند و در نتیجه، در دو فیلم The Force Awakens: Rogue One و The Last Jedi ظاهر شدند. سپس، قبل از شروع تولید Star Wars: The Rise of Skywalker در سال 2016، فیشر درگذشت. پس از بحث‌های فراوان در مورد اینکه آیا او از طریق CGI ظاهر می‌شود یا نه، بالاخره این فیلم لیا را به صحنه بازگرداند. فیشر از طریق CGI نه تنها همانطور که قبل از مرگش به نظر می‌رسید، بلکه حتی به عنوان خودِ جوانترش در این فیلم ظاهر شد.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید