18 فیلم فوق‌العاده که قبل از «آخرالزمان» باید ببینید!

18 فیلم فوق‌العاده که قبل از «آخرالزمان» باید ببینید!

اگر گاهی به ذهنتان خطور کرده باشد که جهان قرار است چگونه به پایان برسد، در اینجا فهرستی از انواع سناریوهای ممکن را در مقابل خودتان دارید؛ فیلم‌های برگزیده و درخشانی که شکل‌های مختلفی از پایان دنیا را در دل داستان‌های جذابشان به تصویر کشیده‌اند.

کد خبر : ۱۶۲۲۱۹
بازدید : ۳۹۴۲

فرادید| آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که از یک رویداد آخرالزمانی جان سالم به در خواهید برد یا نه؟ یا هیچوقت تصور کرده‌اید که واقعا پایان جهان چگونه خواهد بود؟ قطعا امیدواریم که مجبور نباشیم واقعاً با چشمان خود شاهد چنین رویدادهایی باشیم، اما به هر حال تماشای آن‌ها وقتی در جای امن خود نشسته‌اید و به صفحۀ تلویزیون یا پردۀ سینما نگاه می‌کنید بسیار لذت‌بخش است.

به گزارش فرادید؛ از تهاجم وحشتناک زامبی‌ها گرفته تا بلایای قریب‌الوقوع جهانی و مناظر پسا آخرالزمانی، این فیلم‌ها هرگز سرگرم‌کنندگی‌شان را از دست نمی‌دهند؛ هر چه دور از ذهن‌تر، بهتر. اگر شما هم جزء طرفداران فیلم‌های آخرالزمانی هستید، در اینجا فهرستی از بهترین فیلم‌های این ژانر را پیش روی خودتان دارید؛ از فیلم‌هایی خشن مثل «مکس دیوانه» تا یک انیمیشن مناسب بچه‌ها مثل «وال ای».

1. برخورد عمیق Deep Impact

17

دنباله‌داری که می‌تواند برای همه بشریت فاجعه‌بار باشد به سمت زمین در حال حرکت است. یک گروه از آدمهای مختلف از همۀ اقشار با هم کار می‌کنند تا راه حلی برای نابودی دنباله‌دار بیابند و زندگی مردم و فرهنگ بشری را نجات دهند. بازی استثنایی مورگان فریمن و تئا لئونی در این فیلم واقعا تماشایی است.

2. روز بعد از فردا The Day After Tomorrow

main

هشدار یک دانشمند درباره تغییرات آب و هوایی نادیده گرفته می‌شود و این منجر به عواقب خطرناکی می‌شود. یک سری طوفان‌های یخی نیمه شمالی زمین را در برف عمیق و یخ مشابه عصر یخبندان می‌پوشاند. حالا یک دانشمند باید به سراغ پسرش برود که در تلاش برای زنده ماندن در شهر نیویورک است.

3. 2012

16

تاریخ انقضای زمین 2012 است . . .؛ این ایدۀ اصلی فیلمی است که در سال 2009 ساخته شد. با نزدیک شدن به آن سال، رهبران جهان برای محافظت از زندگی خودشان و بخشی از مردم آماده می‌شوند. در همین حال یک نویسنده (با بازی جان کیوزاک)، تلاش می‌کند تا از خانواده خود محافظت کند، زیرا دنیا شروع به از هم پاشیدن کرده است.

4. آرماگدون Armageddon

15

هنگامی که یک سیارک به سمت زمین می‌آید، گروهی از فضانوردان برای پرتاب بمب اتمی به سمت آن و نجات زمین آماده می‌شوند.

5. جنگ جهانی زد World War Z

14

یک بازپرس سازمان ملل (براد پیت) باید منبع یک ویروس کشنده را پیدا کند که مردم را به موجودات وحشی (زامبی مانند) تبدیل می‌کند.

6. شیوع Contagion

13

این فیلم محصول 2011 داستان زن جوانی را شرح می دهد که با بیماری عجیبی از هنگ کنگ باز می‌گردد و چند روز بعد می‌میرد. ویروس با سرعت بالایی در حال گسترش است و شخصیت‌های داستان سعی می‌کنند درمانی برای این بیماری عجیب و غریب پیدا کنند که به یک همه‌گیری جهانی تبدیل شده است.

7. من افسانه هستم I Am Legend

12

ویل اسمیت نقش دانشمندی را بازی می‌کند که یکی از تنها بازماندگان طاعون ساخته دست بشر است. همانطور که او در شهر نیویورک مسیر خود را دنبال می‌کند، باید از افراد زامبی‌مانند مبتلا به طاعون دوری کند و به کار برای یافتن بازماندگان دیگر و یافتن درمان ادامه دهد.

8. جنگ دنیاها War of The Worlds

11

یک پدر مجرد (تام کروز) فکر می‌کند که قرار است یک آخر هفته معمولی با بچه‌هایش داشته باشد، اما نمی‌داند که قرار است برای نجات زندگی آن‌ها حسابی بدود و سعی کند از آن‌ها در برابر مهاجمان بیگانه محافظت کند.

9. میان‌ستاره‌ای Interstellar

10

در حالیکه که محیط روی زمین بیش از پیش غیرقابل سکونت می‌شود، گروهی از فضانوردان باید در اعماق فضا (و زمان) جستجو کنند تا سیاره‌ای بی‌خطر برای زندگی انسان پیدا کنند. ارتباط بین پدر فضانورد و دختر دانشمندش در این فیلم ارتباطی فراتر از زمان و مکان خواهد بود.

10. کتاب ایلای The Book of Eli

9

پس از اینکه زمین خالی و تقریبا متروک شده است، یک مرد برای انجام ماموریتی سفر می‌کند تا با محموله گرانبهای خود که در معرض خطر دزدیده شدن است، امید را برای انسان‌های باقی‌مانده به ارمغان بیاورد.

11. هسته The Core

8

علت ناشناخته‌ای چرخش هسته زمین را متوقف کرده است و این پیامدهایی در جو زمین ایجاد می‌کند. گروهی از دانشمندان باید ماموریت خطرناکی را انجام دهند تا مرکز زمین را دوباره فعال کنند.

12. وال ای Wall-E

7

زمین پر از زباله شده است و انسان‌ها برای فرار از این وضعیت به فضا پناه برده‌اند. اما Wall-E روباتی مخصوص ساماندهی زباله‌های زمینی است که گاهی گنج‌هایی را در میان زباله‌ها پیدا می‌کند. اما تنهایی او در میان این تودۀ عظیم زباله ناگهان با جرقۀ یک عشق روشن می‌شود.

13. دکتر استرنج لاو Dr. Strangelove

6

این کمدی تاریک به ما نشان می‌دهد که دیوانگی یک فرماندۀ نظامی که کنترل سلاح‌های هسته‌ای را در دست دارد چه نتایجی می‌تواند داشته باشد.

14. اتفاق The Happening

5

داستان این فیلم دربارۀ مجموعه‌ای مرموز از خودکشی‌های دسته جمعی است که ابتدا تصور می‌شود یک حمله زیستی باشد، اما به زودی مشخص می‌شود که با چیزی بسیار شوم تر طرف هستیم.

15. روزی که زمین ایستاد The Day The Earth Stood Still

4

با مشاهده افزایش گسترش تسلیحات هسته‌ای در زمین، یک مهاجم بیگانه عجیب به زمین می‌آید تا به انسان‌ها هشدار دهد که یا در صلح زندگی کنند یا به عنوان راهی برای محافظت از سیارات دیگر، آمادۀ نابودی باشند.

16. برف‌شکن Snowpiercer

3

پس از دومین عصر یخبندان زمین، بازماندگان در قطاری زندگی می‌کنند که از میان برف و یخ عبور می‌کند. طبقات پایین‌تر جامعه در واگن‌های عقب‌تر از ثروتمندان جدا شده‌اند؛ اما آن‌ها به رهبری مردی به اسم کورتیس تلاش می‌کنند تا کنترل موتورخانه را در دست بگیرند.

17. مکس دیوانه Mad Max

2

در دنیایی خودویرانگر و وحشی، افسر سرسخت پلیس با لقب مد مکس (مل گیبسون) تصمیم می‌گیرد تا یک باند خارج از کنترل موتورسواران را مهار کند.

18. به بالا نگاه نکن Don't Look Up

1

در این فیلم کمدی، دو ستاره‌شناس دنباله‌داری را مشاهده کرده‌اند که به سمت زمین در حال حرکت است و می‌تواند کل سیاره را از بین ببرد؛ حالا این دو دانشمند باید دیگران و بخصوص سیاستمداران را متقاعد کنند که هشدارشان جدی است و باید فکری برای نجات زمین بشود.

۹
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید