۱۰ دنباله سینمایی کمیک بوکی که طرفداران هنوز خواهان آن هستند

۱۰ دنباله سینمایی کمیک بوکی که طرفداران هنوز خواهان آن هستند

به نظر می‌آید که دنباله‌های زیادی به حال خود رها شده‌ و سرنوشت ‌آنها مشخص نیست و روند توسعه آنها توسط موانع بی‌شمار زیادی متوقف شده است و بعضی از آنها نیز به دلیل عملکرد ضعیف آثار پیشین خود به وضع حال دچار شده‌اند. در این عصر که فیلم‌های ابرقهرمانی در سینما برتری دارند، شانس فراوانی برای درخشیدن دوباره این آثار محبوب کلاسیک وجود دارد.

کد خبر : ۱۶۵۴۷۲
بازدید : ۲۲

با وجود اینکه دنیای سینمایی مارول (MCU) و – به زودی دنیای سینمایی دی‌سی (DCU) – می‌توانند با اعتماد به نفس ادعا کنند که کاروان دنباله‌های سینمایی کمیک بوکی آنها در بین بهترین و پرطرفدارترین‌ها هستند، همچنان فهرستی از عناوین فراموش شده وجود دارد که طرفداران دوست دارند ساخته شوند.

به نظر می‌آید که دنباله‌های زیادی به حال خود رها شده‌ و سرنوشت ‌آنها مشخص نیست و روند توسعه آنها توسط موانع بی‌شمار زیادی متوقف شده است و بعضی از آنها نیز به دلیل عملکرد ضعیف آثار پیشین خود به وضع حال دچار شده‌اند. در این عصر که فیلم‌های ابرقهرمانی در سینما برتری دارند، شانس فراوانی برای درخشیدن دوباره این آثار محبوب کلاسیک وجود دارد.

ریبوت کردن فیلم قاعده‌ای جدید در بحث احیای یک فرنچایز به حساب می‌آید که باعث ساخت بعضی از بهترین فیلم‌های ابرقهرمانی شده است. ناگفته نماند که فیلم‌های شکست خورده نیز در میان آنها دیده می‌شود که به اثبات این موضوع می‌پردازد که همیشه این روش جوابگو نیست.

با این حال ادامه دادن داستان‌های رها شده فرصتی برای اصلاح اشتباهات گذشته را به آن‌ها می‌دهد. فهرست زیر شامل دنباله‌هایی می‌شود که طرفداران خواهانشان هستند.

10. Mask 3

سینمایی

یکی از به‌یادماندنی‌ترین نقش‌های «جیم کری» در فیلم The Mask رقم خورد که بیشتر موفقیت خود را مدیون شخصیت افسانه‌ای ماسک بود. به جز کری، تعداد انگشت شماری از بازیگران به این شخصیت – که اولین بار در کمیک بوک‌های Dark Horse به تصویر کشیده شد – در دنیای سینمایی جان بخشیده‌اند.

تولید فیلم Son of The Mask بدون حضور جیم کری یک اشتباه بزرگ بود، اشتباهی که تنها با بازگشت او به این نقش جبران می شود. با این حال اگر کری سال‌ها پس از بازی در فیلم Dumb and Dumber به ایفای نقش دوباره در آن پرداخت پس شاید آنقدرها هم دور از ذهن نباشد که بار دیگر نقش این شخصیت کمیک بوکی را بازی کند.

9. League of Extraordinary Gentlemen 2

سینمایی

میان نقش اصلی League of Extraordinary Gentleman یعنی شان کانری و کارگردان آن استفن نورینگتون – در پروسه ساخت این اقتباس ضعیف از رمان مصور الن مور – رابطه خوبی وجود نداشت که به روند تولید به شدت ضربه زد. با این حال دادن یک شانس دوباره به این اثر ابرقهرمانی و استیم‌پانک آن هم زمانی که شخصیت‌های آن شناخته شده و محبوب هستند، می‌تواند باعث قرار گرفتن این اثر در فهرست «دنباله‌های ابرقهرمانی که از آثار قبل از خود پیشی گرفتند» شود. در حال حاضر سریالی برای ریبوت کردن این فرنچایز در دست توسعه است و حال که فیلم قبلی به طور کلی فراموش شده، می‌توان به این داستان شانسی دوباره را برای رفتن بر روی پرده سینما داد.

8. Green Hornet 2

سینمایی

فیلم سینمایی Green Hornet محصول سال ۲۰۱۱ ترکیبی از نقدهای منفی و مثبت را دریافت کرد و روند تولید آن نیز بسیار سخت و افتضاح بود. با این حال جای تاسف دارد اگر با یک ریبوت جدید، بازیگران خوب قبلی آن را کنار بگذاریم. به دلیل اینکه در مورد یک داستان کمدی حرف می‌زنیم، فرصت‌های زیادی برای اشاره‌های کنایه‌آمیز به شکست فیلم قبلی وجود دارد. شخصیت اصلی آن یکی از اولین ابرقهرمان‌هایی است که پا به سینما گذاشت و در اثر کلاسیک تلویزیونی آن نیز بروس‌ لی در نقش این شخصیت ایفای نقش کرده بود. حقوق این فرنچایز به تازگی از سونی به Amasia منتقل شده است که شانس ساخت دنباله این اثر و در نهایت رستگاری آن را به شکل قابل توجهی می‌کاهد.

7. The Amazing Spider-Man 3

سینمایی

فیلم The Amazing Spider-Man در صحنه‌های پایانی خود بسیار ضعیف عمل کرده و نقد‌های منفی‌‌ زیادی را نیز دریافت کرد، اما با این حالت نقش اندرو گارفیلد به عنوان مرد عنکبوتی از عوامل دوست داشتنی‌ای بود که خیلی زود به پایان رسید. فاجعه زمانی اتفاق می‌افتد که در آخرین صحنه از کلیف هنگر فیلم، «کرگدنِ» پاول جیاماتی به شکلی کوتاه به عنوان یکی از ویلن‌های دنباله اثر معرفی شد. کرگدن یکی از دشمنان نمادین مرد عنکبوتی‌ست که در بقیه لایو اکشن‌های منتشرشده حضور ندارد. امیدواریم که کرگدن به دلیل نقش موقت جیاماتی برای همیشه از فیلم‌های آینده مرد عنکبوتی حذف نشود و ساخت The Amazing Spider-Man 3 همچنان یک احتمال باقی بماند.

6. Spider-Man 4

سینمایی

نقش‌آفرینی به‌یاد‌ماندنی‌ توبی مگوایر به عنوان مرد عنکبوتی در سومین فیلم این مجموعه به پایانی نافرجام رسید. دلیل اصلی این شکست ازدحام بیش از حد فیلم و البته عدم درخشش شخصیت منفی اصلی داستان یعنی ونوم بود. حال که شخصیت پیتر پارکرِ اندرو گارفیلد و توبی مگوایر در جهان‌های موازی و توسط مارول در فیلم Spider-Man: No Way Home به هم برخورد کرده‌اند، احتمال بازگشت توبی مگوایر در نقش پیتر پارکر پیر در دنیای مرد عنکبوتی سونی بیشتر می‌شود. ارجاعات حذف شده در فیلم Morbius به مرد عنکبوتیِ مگوایر اشاره می‌کند که امید برای بازگشت او را قوت می‌بخشد. بنابراین اگر هم او به نقش خود برگردد احتمالا در یکی از فیلم‌های سونی است.

5. Spawn 2

سینمایی

فیلم سینمایی Spawn با وجود نقد‌های مثبت و منفی‌اش از زمانه خود جلوتر بود و در این فیلم لباس‌های ترسناک و دشمنان شیطانی زیادی وجود داشت که می‌توان با جلوه‌های ویژه امروزی آن‌ها ‌را ده برابر بهتر کرد. Spawn به عنوان یک شخصیت محبوب، یک ضد قهرمان واقعی را نشان می‌دهد که قراداد شیطانی خود را انکار می‌کند تا به خشونت برای اجرای عدالت روی نیاورد و همین توجیهی برای تجدید حیات او در عصر طلایی ژانر ابرقهرمانی است. یک ریبوت از این عنوان در حال توسعه است و با توجه به اینکه داستان خاستگاه او را قبلا به خوبی دیده‌ایم، امیدواریم که دیدن دوباره این شخصیت همراه با روایت شیطانی‌اش باشد.

4. Hellboy 3

سینمایی

عدم وجود یک دنیای جهنمی و تصویرسازی ترسناکش – با توجه به غیاب شخصیت «مفیستو» در دنیای سینمایی مارول – به شکلی ناراحت کننده در فیلم‌های کمیک بوکی امروزی هویداست. ریبوت Hellboy در سال ۲۰۱۹ شکستی بزرگ را متحمل شد بنابراین شاید وقت آن رسیده است که «گیرمو دل تورو» دوباره به صحنه بازگردد.

دل تورو کارگردان Hellboy (2004) و Hellboy II: The Golden Army (2008) بود و در ابتدا قرار بود یک سه گانه را بسازد و علاوه بر آن فیلم دوم او نسبت به عنوان قبلی رشد قابل توجهی داشته و نقد‌های مثبتی را دریافت کرد، اما با این حال هیچ‌گاه اثر سوم برای کامل کردن روایت آن ساخته نشد. ران پرلمان اخیرا در مصاحبه‌ای اظهار کرده که به بازگشت برای بازی در فیلم سوم علاقه‌مند است ولی با توجه به اینکه یک سری جدید از فیلم‌های Hellboy در دست توسعه‌اند، به نظر بعید است که این اتفاق رخ بدهد.

3. Constantine 2

سینمایی

Constantine جزء آن دسته از فیلم‌های سینمایی‌ است که در ابتدا خیلی نظر مخاطبان را جلب نکرد اما رفته‌رفته و در طول سالیان به آن توجه شد و اکنون به عنوان یک اثر محبوبِ کلاسیک و واجد شرایط شناخته می‌شود. جای تعجب ندارد که کیانو ریوز همچنان یک بازیگر درجه‌یک به حساب می‌آید و نقش او به عنوان جن‌گیر یکی از تحسین‌شده‌ترین وجوه این اقتباس تاریک از کمیک بوک‌های دی‌‌سی است. خبر خوب این است که طبق گفته ریوز، جیمز گان پس از گذشت ۱۹ سال به ساخت یک دنباله با نقش‌آفرینی او علاقه نشان داده است، اثری که می‌تواند بخشی از دنیای سینمایی دی‌سی باشد.

2. Dredd 2

سینمایی

کارل اربن در Dredd (2012) نقش Judge Dredd را بازی می‌کند، یک مجری قانون خشک و بی‌روح که با تعصب فراوان سعی در ایجاد عدالت دارد. عملکرد اربن در این عنوان به حدی عالی بود و مورد توجه قرار گرفت که نقش‌آفرینی سیلوستر استالونه در نسخه پشین فیلم دیگر به چشم نیامد. عناصر بصری خیره‌کننده فیلم در صحنه‌های حرکت آهسته به خوبی به نمایش در می‌آیند و طرفداران برای دیدن یک دنباله از این عنوان دست از پا نمی‌شناسند. متاسفانه عملکرد فیلم در باکس آفیس جهانی ضعیف بود اما در هر حال ساخت فیلم بعدی آن به دلیل محبوبیتش غیر ممکن نیست.

1. The Incredible Hulk 2

سینمایی

با توجه به این موضوع که شخصیت هالک در دنیای سینمایی مارول به نقطه اتکایی در سری فیلم‌های Avengers – و همینطور عنوان Thor: Ragnarok – تبدیل شده، فراموش کرده‌ایم که به شخصیت او از سال ۲۰۰۸ تا به الان یک فیلم مستقل اختصاص داده نشده است و دست کم تا فاز ششم عنوان‌های مارول هم اثری از آن دیده نخواهد شد.

اینکه دنباله فیلم‌ Hulk ساخته نشده به دلیل آن است که Universal – تا جایی که مطلع هستیم – حقوق عنوان‌هایی را که هالک در آن نقش شخصیت اصلی را بازی می‌کند، به عهده دارد. پس به خوبی مشخص است که چرا شخصیت هالک اغلب نقش فرعی را در کنار بقیه شخصیت‌ها ایفا می‌کند. حتی بازیگران نقش مکمل فیلم سینمایی The Incredible Hulk در عنوان Captain America: Brave New World حضور خواهند داشت.

حقیقت ماجرا این است که هالک به فیلمی که تنها بر روی شخصیت او تمرکز کند نیاز دارد. قدرت‌ها و روایت شخصیت او به شکل غیرمعقولی رها شده و او همیشه نقشی مکمل را بر عهده داشته است. اگر تمام نشانه‌ها واقعی باشند پس احتمال ساخت The Incredible Hulk 2 کمی بیشتر می‌شود. با این حال طبق یک فرضیه در بین مردم، مارول او را در فیلم بعدی‌اش در نقش ویلن داستان قرار خواهد داد که در این صورت دیگر شاهد دنباله‌ای مستقل از او نخواهیم بود.

منبع: ویجیاتو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید