۱۰ ویلن مارول که در سال ۲۰۲۳ رونمایی شدند

۱۰ ویلن مارول که در سال ۲۰۲۳ رونمایی شدند

این ویلن‌ها پتانسیل این را دارند تا در ماه‌ها و سال‌های پیش‌رو در جایگاه آنتاگونیست‌ها باعث آشوب دنیای مارول و دردسر قهرمانان باشند. در این نوشتار به سراغ ۱۰ تا از این ویلن‌های مارول می‌رویم که در سال ۲۰۲۳ رونمایی شدند.

کد خبر : ۱۷۰۰۱۵
بازدید : ۱۰۷

در هر سال، شرکت‌های کمیک بوکی تلاش دارند تا یک گام بزرگ‌تر بردارند و مارول هم در این راستا از تعدادی ویلن استثنایی رونمایی کرد.

البته سخن گفتن از این گام بزرگ آسان‌تر از به انجام رساندنش است. در هر صورت، مارول دست‌کم برای سال ۲۰۲۳ هر آن چه که می‌توانست را عملی کرد تا سالی پر از ویلن را رقم بزند.

این ویلن‌ها پتانسیل این را دارند تا در ماه‌ها و سال‌های پیش‌رو در جایگاه آنتاگونیست‌ها باعث آشوب دنیای مارول و دردسر قهرمانان باشند. در این نوشتار به سراغ ۱۰ تا از این ویلن‌های مارول می‌رویم که در سال ۲۰۲۳ رونمایی شدند.

مادر آو هاررز (Mother of Horrors)

۱۰ ویلن مارول که در سال ۲۰۲۳ رونمایی شدند - ویجیاتو

بسیار پیش از پدید آمدن دنیای مارولی که خوانندگان با آن آشنا هستند، مادر آو هاررز به وان آباو آل (One Above All) خدمت می‌کرد. ولی او در پایان به خدای مارول پشت کرد و شیطانی با نام ادرو (Udru) را آفرین تا زمین را برای خودش کند.

زمانی که از این خیانت پرده‌ برداشته شد، وان ابتدا ادرو را از بین ببرد سپس به سراغ مادر آمد. اکنون مادر به دنبال این است که به عنوان یکی از تازه‌ترین ویلن‌های هالک دوباره به آشوب در دنیای مارول بپردازد. یک مسیر به شکل گام به گام در حال شکل‌گیری‌ست تا مادر آو هاررز به دنیای فانی‌ها بازگردد و زمانی که این رخداد رقم بخورد، نابودی برای همه دور از انتظار نیست.

کیوبیسک کور (Cubisk Core)

۱۰ ویلن مارول که در سال ۲۰۲۳ رونمایی شدند - ویجیاتو

سری تازه و مورد انتظار G.O.D.S. مارول یکی از نیرومندترین و نابود‌کننده‌ترین گروه‌های این دنیا را با عنوان نچرال اوردر آو تینگز (Natural Order of Things) را رونمایی کرد. این تیم به طور کلی می‌تواند دنیاها را هم پدید آورد و هم از بین ببرد و این به خودی خود نگران‌کننده است اما نه به اندازه‌ی نیروی پلیدی که آن‌ها را دور هم گرد آورده: کیوبیسک کور.

کیوبیسک هنوز همانند یک معماست ولی در همین حال نیز توانسته تا چوب‌دستی لیوینگ ترایبیونال (The Staff of the Living Tribunal) را بدزدد و قدرت پایان‌دهنده‌ی دنیایی را به دست آورد تا در نقش یکی از آنتاگونیست‌های برجسته قرار بگیرد.

جنرال استرنج (General Strange)

۱۰ ویلن مارول که در سال ۲۰۲۳ رونمایی شدند - ویجیاتو

جنرال استرنج نگارشی از دکتر استرنج است که برای هزاران سال در جنگ هفت کُره (War of the Seven Spheres) شرکت داشت. چنین زمانی طبیعتاً باعث دگرگونی دکتر شده است تا او در نقش یک آنتاگونیست ناسازگار و انتقام‌جو قرار گیرد. دکتر استرنج به دنبال این است تا پیش از ایجاد آشوب در دنیای مارول، بتواند جنرال استرنج را بهبود بخشد.

او نقشه‌هایی دارد تا این ویلن را بازیابی کند اما اگر در تلاشش شکست بخورد، شاید دنیای مارول نیاز داشته باشد تا آماده‌ی جنگ با یک آنتاگونیست نیرومند بشود؛ یک شخصیت که از توانایی‌ها و هوش دکتر استرنج بهره می‌برد ولی اخلاقیات او را از دست داده است.

اومن (The Omen)

اومن به عنوان پیشوای آندان (The Undone)، یک خدای کیهانی همانند گالاکتوس، سر از دنیای مارول درآورده است. خود آندان به طور کلی ناشناس مانده و می‌تواند یک تهدید بزرگ در آینده باشد. اومن اما خودش را به دنیای مارول شناسانده است.

در تنها سه شماره از سری Captain Marvel، اومن توانست فرزند کاپیتان مارول ابتدایی را بکشد و کنترلش را به دست بگیرد تا تبدیل به یک زیردست زامبی‌وار شود. به تازگی نیز رونمایی شد هویت پنهان اومن در واقع کسی‌ست که سایدکیک تازه‌ی کارول دنورز به او دل بسته است تا ماجرای این ویلن پیچیده‌تر شود.

اوتگارد-ثور (Utgard-Thor)

۱۰ ویلن مارول که در سال ۲۰۲۳ رونمایی شدند - ویجیاتو

ثور توانا در سال ۲۰۲۳ و صفحات کمیک Immortal Thor یکی از سخت‌ترین نبردهایش را در برابر اوتگارد-ثور یا تورانوس (Toranos) تجربه کرد. خود خدایان اوتگارد به عنوان موجودات کیهانی باستانی که حتی پیش از ازگاردی‌ها وجود داشتند، می‌توانند یکی از بزرگ‌ترین تهدیدهای دنیای مارول باشند. ولی در مورد خود تورانوس، ثور به سرعت فهمید که توانایی رویارویی با او را ندارد.

این قهرمان چاره‌ای جز گردآوری ثور کوپرز برای مبارزه با تورانوس را نداشت. هر چند این گروه به پیروزی رسید ولی شکست اوتگارد-ثور نهایی به نظر نمی‌رسید و راه برای بازگشتش باز مانده است.

لاست وان (The Lost One)

۱۰ ویلن مارول که در سال ۲۰۲۳ رونمایی شدند - ویجیاتو

سری Avengers Beyond در تابستان گذشته از لاست وان رونمایی کرد. در این مجموعه نمایان شد که او به عنوان یک خدای کیهانی نیرومند پدیدآورنده‌ی بیاندرز (Beyonders) است و به آن‌ها ذره‌ای از توانایی‌هایش را اهدا کرد. البته بیاندرز در ادامه همه‌ی قدرت او را دزدیدند و لاست وان را برای زمانی بسیار دور و دراز گرفتار کردند.

سپس این شخصیت بازگشت و در حالی که به دنبال به دست آوردن دوباره‌ی همه‌ی نیرویش بود حتی بیاندرز را نیز از وجودیت پاک کرد. با به دست آوردن همه‌ی قدرتش، نمی‌توان پیش‌بینی کرد که حرکت آتی لاست وان چه خواهد بود.

ایپریل بوث/آناتما (April Booth/Anathema)

 

سری She-Hulk، مارک و ایپریل بوث را رونمایی و هر دوی آن‌ها را دیوانه‌ی به دست آوردن توانایی‌های فراانسانی معرفی کرد. این دو شخصیت پس از دزدیدن نمونه‌ی خون شی-هالک از استارک اینداستریز به همین اقدام دست زدند ولی همان گونه که از این رویدادها انتظار می‌رود، هیچ چیز به خوبی پیش نرفت. نتیجه‌ی کارشان این بود که ایپریل هوش فراانسانی با سری به شدت بزرگ به دست آورد و مارک نیز دارای زور فراانسانی در بدن هالک شد اما از نظر روانی رو به نابودی رفت.

ایپریل به ازای از دست دادن خود در طی پروسه، با جذب تشعشعات مارک باعث بهبودش شد. سپس ایپریل با هویت آناتما به سری Sensational She-Hulk پا گذاشت؛ کسی که می‌خواهد جایگزین هالک شود.

شیاطینی که دردویل را هدف قرار دادند

۱۰ ویلن مارول که در سال ۲۰۲۳ رونمایی شدند - ویجیاتو

در ران پیشین Daredevil، مت مورداک برای نجات دوستانش از شرِ بیست به عنوان دست خدا به جهنم سفر کرد. او زندگی‌اش را برای نجات آن‌ها داد ولی توسط خدا به عنوان یک کشیش به زندگی بازگشت.

با این وجود، در ران کنونی نمایان شد که او به تنهایی از جهنم بازنگشت چرا که شیاطینی به دنبال مت هستند و با تسخیر دوستانش در برابر این قهرمان قرار می‌گیرند. دردویل توانست دو شیطان ابتدایی را از الکترا و بن اوریک بیرون بکشد اما به او هشدار داده شد که این واپسین باری نخواهد بود که در برابر شیاطین قرار می‌گیرد.

رایان تاپر (Ryan Topper)

۱۰ ویلن مارول که در سال ۲۰۲۳ رونمایی شدند - ویجیاتو

یک رویداد تازه در دنیای مارول دیده شده است که به واسطه‌ی آن افراد رندومی توانایی‌ها سنتری از دنیا رفته را به دست می‌آورند. یکی از این افراد رایان تاپر است که خوانندگان هنوز اطلاعات فراوانی از او ندارند و تنها آشکار است که نباید سر به سر رایان گذاشت.

او به دنبال آن است تا دیگر سنتری‌ها را از بین ببرد و توانایی‌هایشان را به دست آورد. در همان رونمایی پنج صفحه‌ای خود، تاپر به نخستین هدفش می‌رسد. او که در استفاده از توانایی‌های تازه به دست آورده‌ی سنتری مهارت بالایی دارد، نشان می‌دهد همانند یک روان‌پریش است که نمی‌خواهد چیزی جلودار رسیدن به هدفش باشد.

آدانا (The Adana)

 

یک شیطان باستانی که نقش زنی در خطر را بازی می‌کند، با فریب بلید در کشتن تنها جنگجویی که می‌تواند از بین ببردش رونمایی می‌شود. از آن زمان به بعد، آدانا زندگی بلید را همچون یک جهنم زنده و خود دنیا را هم تبدیل به جهنم کرده است.

آدانا با داشتن توانایی‌هایی همچون پدید آوردن بُعد جهنمی خود و زل زدنی همانند گوست رایدر، پس از شکست بلید به دنبال واپسین تکه‌ی پازل برای تکمیل نقشه‌اش است: شمشیر لوسیفر. با استفاده از این شمشیر، آدانا می‌تواند انسان‌ها را تبدیل به هیولا کند. برای همین بلید نیاز به کمک دراکولا و هالک هیولاکش دارد تا بتواند شر آدانا را از دنیای مارول پاک کند.

منبع: ویجیاتو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید