سریال «سوءپیشینه»؛ داستانی که با معماهای تاریکش می‌درخشد

سریال «سوءپیشینه»؛ داستانی که با معماهای تاریکش می‌درخشد

سریال تازۀ اپل‌تی‌وی‌پلاس با عنوان «سوء‌پیشینه» (Criminal Record) شاید بهترین سریال جنایی که تا به حال دیده‌ایم نباشد، اما آنقدر پیچیده و جذاب هست که بتوان آن را با تاکید به علاقمندان ژانر جنایی توصیه کرد.

کد خبر : ۱۷۱۵۷۹
بازدید : ۴۱۰

فرادید| درخشش یک سریال جنایی در چیست؟ احتمالا در اینکه معماها و راز و رمزهایش تا حد امکان تاریک‌تر باشند؛ اگر اینطور باشد، باید گفت «سوءپیشینه» به اندازۀ کافی تاریک هست که بتوان آن را یک سریال درخشان نامید.

به گزارش فرادید؛ داستان سریال با یک تماس مشکوک با ایستگاه پلیس آغاز می‌شود؛ زنی جوان با صدای لرزان می‌گوید که نامزدش قصد دارد او را بکشد؛ اما این تنها حرف مهمی که می‌زند نیست؛ او می‌گوید نامزدش قبلا زنی را به قتل رسانده و الان یک نفر دیگر به جرم آن قتل در زندان است. اما او هیچ اسمی نمی‌برد.

از اینجا پای کارآگاه جوان و تازه‌کاری به اسم جون لینکر به میان می‌آید؛ او این حرف‌ها را جدی می‌گیرد و تلاش می‌کند تا بفهمد ماجرای آن قتل و مردی که ظاهرا بی‌گناه به زندان افتاده چیست.

1

لینکر با بررسی پرونده‌ها متوجه می‌شود که مرد سیاهپوستی به اسم ارول ماتیس، چند سال قبل به جرم قتل نامزدش به 24 سال زندان محکوم شده است. او ظاهرا همان کسی است که طبق ادعای زن ناشناس کاملا بی‌گناه است.

لینکر به سراغ بازرسی به اسم دانیل هگارتی می‌رود که چند سال قبل بررسی پروندۀ ماتیس را به عهده داشته. این از اینجا به بعد است که تازه جریان اصلی داستان آغاز می‌شود؛ هگارتی، با بازی پیتر کاپالدی، یک کارآگاه بسیار مرموز و پیچیده است که شب‌ها به دلیلی که در ابتدا برای بیننده روشن نیست، به عنوان رانندۀ شخصی خدمت می‌کند.

وقتی هگارتی ماجرا را از لینکر می‌شنود، انگار در یک لاک رازآمیز فرومی‌رود که باعث می‌شود نتوانیم تشخیص دهیم که فکر و احساس واقعی او در این باره چیست. آیا او خودش از رازهای این ماجرا خبر دارد؟ این معمایی است که بازی درخشان کاپالدی آن را به بهترین نحو ممکن در برابر مخاطب قرار می‌دهد.

همه چیز در ابتدای داستان در هاله‌ای از معما و ابهام قرار دارد؛ از آن ابهام‌هایی که نه باعث سردرگمی بلکه باعث اشتیاق مخاطب به دنبال کردن داستان می‌شوند.

اما فقط معما و ابهام نیست که «سوء‌پیشینه» را به یک داستان جذاب تبدیل می‌کند؛ به موقع خودش صحنه‌های پرهیجانی هم وجود دارند که تپش قلب شما را به طور محسوسی بالا می‌برند؛ یکی از این صحنه‌ها به اواخر قسمت اول مربوط می‌شود که زن ناشناس دوباره با پلیس تماس می‌گیرد و این بار لینکر تلاش می‌کند تا خودش را هر چه سریع‌تر به آپارتمان او برساند.

در مجموع باید گفت «سوء‌پیشینه» سریالی نیست که اگر شروعش کنید بتوانید خیلی راحت از دیدن ادامه‌اش دست بکشید. امتیاز این سریال در سایت راتن تومیتوز 89 درصد از 27 نقد است که امتیاز بالایی به حساب می‌آید. منتقدان به ویژه روی درخشش زوج اصلی این سریال یعنی پیتر کاپالدی و کاش جومبو تاکید دارند که تنش‌ها و همکاری‌هایشان، جاذبۀ فوق‌العاده‌ای به گره‌ها و گره‌گشایی‌های داستانی سریال بخشیده است.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید