انیمۀ سریالی «هذیان بهشتی»؛ یک جواهر آخرالزمانی که نباید از دست بدهید

انیمۀ سریالی «هذیان بهشتی»؛ یک جواهر آخرالزمانی که نباید از دست بدهید

در بین انیمه‌های سریالی سال 2023، «هذیان بهشتی» (Heavenly Delusion) یک جواهر کمتر دیده شده است؛ اثری پساآخرالزمانی، با جلوۀ بصری مسحورکننده و داستانی خیال‌انگیز و رازآلود.

کد خبر : ۱۷۵۹۲۶
بازدید : ۵۳۸

فرادید| «هذیان بهشتی» که شبکۀ دیزنی‌پلاس امتیاز پخش جهانی آن را داشت و فصل اول آن (در 13 قسمت) در بهار و تابستان گذشته پخش شد، برگرفته از مانگای تفکربرانگیزی با همین نام نوشتۀ Masakazu Ishiguro است؛ یک انیمۀ سریالی جذاب و رازآلود که مخاطبان را مجذوب فضای معماگونۀ خود می‌کند و آن‌ها را دائما در حال حدس زدن نگه می‌دارد.

به گزارش فرادید؛ داستان در فضایی آخرالزمانی اتفاق می‌افتد؛ سال‌ها پس از اینکه یک فاجعۀ بزرگ موسوم به «فروپاشی» اکثر جمعیت بشری را نابود کرده است. مدرسه‌ای با عنوان «بهشت» در این محیط آخرالزمانی از فاجعه مصون مانده است؛ در این مدرسه که دیوارهای بلندش آن را از محیط بیرون جدا کرده‌اند تعدادی نوجوان زندگی می‌کنند و درس می‌خوانند. معلمان و مربیان آن‌ها ربات‌هایی هستند که به بچه‌ها می‌گویند بیرون از دیوارها «جهنم» است و هرگز نباید به آنجا قدم گذاشت.

1

یک روز یکی از بچه‌ها که دختری به اسم «توکیو» است، نامه‌ای مرموز دریافت می‌کند که در آن نوشته شده: «آیا می‌خواهی به بیرون بروی؟» یکی دیگر از دخترهای مدرسه به اسم میمی‌هیم پیشگویی می‌کند که یک روز دو نفر از بیرون خواهند آمد و توکیو را با خود خواهند برد.

در همین حال، سریال ما را در یک مسیر داستانی دیگر نیز به پیش می‌برد؛ یعنی در بیرون از دیوار و همراه با دختر و پسری به نام‌های کیروکو و مارو. این دو نفر که یکی از آن‌ها (یعنی مارو) شباهت فوق‌العاده‌ای به توکیو دارد، در حال سفر در ویرانشهر پساآخرالزمانی بیرون از دیوار هستند و امیدوارند که بتوانند «بهشت» را پیدا کنند.

فاجعۀ «فروپاشی» علاوه بر اینکه انسان‌های زیادی را از بین برده، منجر به شکل‌گیری هیولاهایی انسان‌خوار شده که در گوشه گوشۀ زمینِ فاجعه‌زده کمین کرده‌اند و انسان‌های باقی مانده را به وحشت می‌اندازند.

 

4

انیمۀ «هذیان بهشتی» مخاطب خودش را در هر دو طرف دیوار مسحور راز و رمزهای هراس‌آلود خود می‌کند. سوالات زیادی برای مخاطب به وجود می‌آید که باعث می‌شود هر چه بیشتر ببیند، اشتیاق بیشتری به تماشای ادامۀ سریال پیدا کند. «بهشت» دقیقاً چیست؟ در دنیای بیرون واقعا چه اتفاقی افتاده است؟ چرا برخی از افراد دارای توانایی‌های ماوراء طبیعی هستند و این هیولاهای ترسناک چیستند؟ و شاید یکی از بزرگترین رمز و رازها مربوط به شباهت فوق‌العادۀ چهرۀ دو قهرمان سریال یعنی توکیو و مارو باشد؛ چرا مارو انگار یک نسخۀ پسرانه از توکیو است؟

جلوۀ بصری سریال و اتفاقات مختلفی که در مسیر داستان می‌افتد، فضای آخرالزمانی را به بهترین شکل ممکن به مخاطب القا می‌کنند؛ از موجوداتی که قهرمانان بیرون دیوار با آن‌ها رو به رو می‌شوند تا اتاق‌های مخفی و کودکان بدون چهره‌ای که توکیو در داخل چارچوب دیوارهای بهشت پیدا می‌کند.

3

هر قدر که داستان جلو می‌رود، به همان اندازه که مخاطب پاسخ سوال‌هایش را دریافت می‌کند، سوالات و معماهای جدیدی نیز به ذهنش خطور می‌کنند؛ هر دیالوگی که گفته می‌شود و هر اتفاقی که می‌افتد، انگار سرنخ و کلیدی برای کشف یک راز و مواجه شدن با یک راز دیگر است.

در مجموع می‌توان گفت «هذیان بهشتی» که در سایت IMDb امتیاز 8 از 10 را از مجموع 5800 رای به دست آورده، یکی از جذاب‌ترین انیمه‌ها با ژانر آخرالزمانی است که تا به حال دیده‌ایم؛ از آن سریال‌هایی که بعد از شروع کردن دیگر نمی‌توانید آن را تا آخر نبینید!

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید