10 اسپین آف انیمیشنی برتر؛ از شیرشاه تا گربه چکمه پوش

10 اسپین آف انیمیشنی برتر؛ از شیرشاه تا گربه چکمه پوش

اسپین‌آف انیمیشن‌های فرعی که به کاوش در گوشه و کنار دنیای یک انیمیشن محبوب می‌پردازند، شخصیت‌های جدیدی را معرفی می‌کنند، داستان‌های ناگفته را روایت می‌کنند و گاه حتی از انیمیشن اصلی نیز محبوب‌تر می‌شوند.

کد خبر : ۱۸۵۷۲۸
بازدید : ۳۵

در دنیای پر شور و هیجان انیمیشن ، گاهی داستان‌ها و شخصیت‌های محبوب، فراتر از یک سریال یا فیلم، ریشه می‌دوانند و دنیای خود را خلق می‌کنند. اینجاست که پای اسپین‌آف‌ها به میان می‌آید.

اسپین‌آف انیمیشن‌های فرعی که به کاوش در گوشه و کنار دنیای یک انیمیشن محبوب می‌پردازند، شخصیت‌های جدیدی را معرفی می‌کنند، داستان‌های ناگفته را روایت می‌کنند و گاه حتی از انیمیشن اصلی نیز محبوب‌تر می‌شوند.

در این مقاله، سفری به دنیای انیمیشن‌های فرعی خواهیم داشت و به سراغ 10 تا از بهترین نمونه‌های این ژانر می‌رویم. در ادامه با ما همراه شوید.

1. پنگوئن‌های ماداگاسکار (Madagascar penguins)

پنگوئن‌های ماداگاسکار اسپین‌آف

  • امتیاز: 6.6 از 10
  • کارگردان: اریک دارنل، سایمون جی اسمیت
  • مدت زمان: 92 دقیقه
  • سال انتشار:2014
  • اسپین‌آف مادگاسکار 2005

در این انیمیشن، پنگوئن‌های دوست‌داشتنی ما از باغ وحش نیویورک به قطب جنوب سفر می‌کنند، اما ناگهان خود را درگیر توطئه‌ای شوم برای نابودی پنگوئن‌ها می‌بینند. آن‌ها باید با استفاده از مهارت‌ها و اختراعات منحصر به فرد خود، جلوی این نقشه شیطانی را گرفته و جان هم‌نوعان خود را نجات دهند. ولی داستان فقط به اینجا ختم نمی‌شود در طول سفر آن‌های گروه جاسوسی سری نیز درگیر می‌شوند چالش آن‌ها را دو برابر می‌کند.

در طول این سفر، پنگوئن‌ها با خطرات و چالش‌های متعددی روبرو می‌شوند و باید از هوش و ذکاوت خود برای غلبه بر آنها استفاده کنند. از نبرد با اختاپوس‌های غول‌پیکر گرفته تا فرار از دست یک سازمان مخفی، لحظه‌ای حوصله شما سر نخواهد رفت.

در کنار هیجان و سرگرمی، این انیمیشن پیام‌های آموزنده‌ای را نیز به مخاطبان خود منتقل می‌کند. دوستی، کار گروهی، شجاعت و از خودگذشتگی از جمله این پیام‌ها هستند. پنگوئن‌ها در طول داستان با تکیه بر این ارزش‌ها، چالش‌های پیش رو را پشت سر گذاشته و به یکدیگر کمک می‌کنند. اگر به دنبال یک انیمیشن شاد، پرماجرا و آموزنده هستید، پنگوئن‌های ماداگاسکار را حتما تماشا کنید.

2. شیرشاه یک و نیم (½The Lion King 1)

شیرشاه یک و نیم اسپین‌آف

  • امتیاز: 6.5 از 10
  • کارگردان: بردلی ریموند
  • مدت زمان: 77 دقیقه
  • سال انتشار: 2004
  • اسپین‌آف شیرشاه 1994

انیمیشن شیرشاه یک و نیم (2004) که با نام شیرشاه 3 نیز شناخته می‌شود. شما را به سفری شاد و پرماجرا در سرزمین غرور می‌برد. این انیمیشن که دنباله‌ای بر دو قسمت پرفروش شیرشاه (1994) و شیرشاه 2: پادشاهی سیمبا (1998) است. داستان انمیشن از زاویه دید دو شخصیت محبوب، تیمون و پومبا، روایت می‌شود.

در این انیمیشن، تیمون و پومبا، ماجراهای خود را در دوران کودکی سیمبا، پادشاه شیر، تعریف می‌کنند. آن‌ها از روزهای بی‌خیالی در جنگل، شیطنت‌های بامزه‌شان و البته خطرات و چالش‌هایی که با آن‌ها روبرو شده‌اند، برایتان خواهند گفت. شیرشاه 3 پر از لحظات طنز و شوخی‌های دوست‌داشتنی است که هم کودکان و هم بزرگسالان را مجذوب خود می‌کند. تیمون و پومبا با شخصیت‌های شاد و سرزنده خود، لحظات مفرحی را برای تماشاگران رقم می‌زنند.

اگر به دنبال یک انیمیشن شاد، سرگرم‌کننده و خانوادگی هستید، شیرشاه یک و نیم انتخابی عالی برای شما خواهد بود. این انیمیشن با داستان جذاب، شخصیت‌های دوست‌داشتنی و موسیقی‌های خاطره‌انگیز، لحظات خوشی را برایتان رقم خواهد زد.

3. ماجراهای تیگر (The Tigger Movie)

ماجراهای تیگر اسپین‌آف

  • امتیاز: 6.3 از 10
  • کاگردان: جان فالکنشتاین
  • مدت زمان: 77 دقیقه
  • سال انتشار: 2000
  • اسپین‌آف ماجراهای بسیاری از وینی و پو 1977

ماجرای تیگر یک انیمیشن کمدی موزیکال محصول سال 2000 بر اساس داستانی از ادی گزلیان و با الهام از سری داستان‌های وینی، پو نوشته آ.آ. میلن توسط کمپانی والت دیزنی تولید و منتشر شده‌ است.

تیگر که همیشه با شور و نشاط و پرش‌های بلندش شناخته می‌شود، ناگهان دچار غم و اندوهی عمیق می‌شود. او احساس تنهایی می‌کند و آرزو دارد خانواده‌اش را پیدا کند. این امر باعث می‌شود تا سفری پرماجرا آغاز ‌شود و تیگر به همراه دوستان صمیمی‌اش، پو، ایور، پیگلت و رابت، راهی سفری پرفراز و نشیب به سرزمین ناشناخته‌ای می‌شود تا ردی از خانواده‌اش بیابد. در طول این سفر، تیگر و دوستانش با خطرات و چالش‌های متعددی روبرو می‌شوند، اما با شجاعت، دوستی و یاری یکدیگر بر همه آنها غلبه می‌کنند. آنها در این مسیر با موجودات عجیب و غریب و مکان‌های شگفت‌انگیزی روبرو می‌شوند که هر کدام تجربه‌ای جدید و هیجان‌انگیز برایشان رقم می‌زنند.

این انیمیشن سرشار از رنگ‌ها و موسیقی‌های شاد و دلنشین است که تماشاگران را در هر سنی به وجد می‌آورد. این انیمیشن با داستان گرم و صمیمی خود، به موضوعاتی مانند خانواده، دوستی، غلبه بر چالش‌ها و یافتن هویت می‌پردازد و پیام‌های آموزنده‌ای را به مخاطبان خود منتقل می‌کند.

4. باز لایتیر فرماندهی ستاره (Buzz Lightyear of Star Command)

باز لایتیر فرماندهی ستاره اسپین‌آف

  • امتیاز: 6.7 از 10
  • سال انتشار: 2000
  • اسپین‌آف داستان اسباب بازی‌ها

انیمیشن Buzz Lightyear of Star Command، یک مجموعه علمی تخیلی، ماجراجویی و کمدی آمریکایی است که توسط استودیو انیمیشن سازی پیکسار و انیمیشن تلویزیونی والت دیزنی ساخته شده است. این انیمیشن به عنوان اسپین آفی از مجموعه فیلم های Toy Story ساخته شده و به ماجراجویی های کاپیتان باز لایتیر، شخصیت محبوب این مجموعه، در دنیای واقعی خود می پردازد.

داستان این انیمیشن در دنیای خیالی “فرماندهی ستاره” اتفاق می افتد، جایی که باز لایتیر به عنوان یک رنجر فضایی شجاع و ماهر در کنار تیمی از همکارانش با دشمنان کهکشان مبارزه می کند. دشمن اصلی آنها، امپراطور زورگ، یک شخصیت شرور با جاه طلبی های بی پایان برای تسلط بر جهان است.

اگر به دنبال یک انیمیشن علمی تخیلی، ماجراجویی و کمدی سرگرم کننده با شخصیت های جذاب و داستان های هیجان انگیز هستید، انیمیشن Buzz Lightyear of Star Command گزینه ی مناسبی برای شما است.

5. شکارچیان ارواح واقعی (The Real Ghostbusters)

شکارچیان ارواح واقعی اسپین‌آف

  • امتیاز: 7.6 از 10
  • سال انتشار: 1986
  • تعداد فصل‌ها: 7
  • اسپینی‌آف شکارچیان ارواح

شکارچیان روح واقعی یک مجموعه انیمیشنی آمریکایی برگرفته از فیلم کمدی محبوب شکارچیان روح محصول سال ۱۹۸۴ است. این سریال از سال 1986 تا 1991 روی آنتن رفت و به سرعت به یکی از محبوب‌ترین انیمیشن‌های آن دوران تبدیل شد.

داستان این مجموعه حول محور گروهی از شکارچیان ارواح به نام پیتر ونکمن، ایگان اسپِنگلر، ری استنتز و وینستون زدمور می‌چرخد. این افراد با شجاعت و شوخ طبعی خود به مصاف انواع و اقسام ارواح، شیاطین و موجودات ماوراء الطبیعه می‌روند و شهر نیویورک را از شر آنها نجات می‌دهند.

شکارچیان روح واقعی انیمیشنی سرگرم‌کننده، هیجان‌انگیز و پر از لحظات طنز است که برای مخاطبان در هر سنی جذاب خواهد بود. اگر به دنبال یک انیمیشن کلاسیک و نوستالژیک هستید، تماشای این مجموعه را به شما شدیدا توصیه می‌کنم.

6. پینکی و برین (Pinky & the Brain)

پینکی و برین اسپین‌آف

  • امتیاز: 7.8 از 10
  • سال انتشار: 1995
  • تعداد فصل‌ها: 4
  • اسپین‌آف حیوانات حیوانات

پینکی و برین، دو موش آزمایشگاهی با ژن‌های دستکاری‌شده، ستارگان انیمیشنی کمدی و سرگرم‌کننده‌ای به همین نام هستند. این مجموعه که از سال 1995 تا 1998 در 65 قسمت پخش شد، به سرعت به یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های تلویزیونی برای کودکان و بزرگسالان تبدیل شد.

در هر قسمت، پینکی و برین از قفس خود در آزمایشگاه فرار می‌کنند و ماجراجویی‌های جدیدی را آغاز می‌کنند. برین با طرح‌های گوناگون سعی می‌کند تا دنیا را فتح کند، اما پینکی با بلاهت و خرابکاری‌هایش، نقشه‌های او را نقش بر آب می‌کند. این تضاد بین هوش برین و بلاهت پینکی، موقعیت‌های خنده‌دار و سرگرم‌کننده‌ای را به وجود می‌آورد.

پینکی و برین  بیشتر از یک انیمیشن ساده سرگرم‌کننده است. این مجموعه به موضوعاتی مانند هوش، جاه‌طلبی، دوستی و وفاداری می‌پردازد و پیام‌های آموزنده‌ای را در قالب طنز به مخاطبان خود ارائه می‌دهد. اگر به دنبال یک انیمیشن کمدی، سرگرم‌کننده و آموزنده هستید، پینکی و برین انتخابی عالی برای شما خواهد بود.

7. انیمیشن جنگ ستارگان: جنگ کلون‌ها (Star Wars: The Clone Wars)

انیمیشن جنگ ستارگان: جنگ کلون‌ها

  • امتیاز: 8.4 از 10
  • سال انتشار: 2008
  • تعداد فصل‌ها: 7
  • اسپین‌آف جنگ ستارگان قسمت دوم و سوم

جنگ ستارگان: جنگ‌های کلون، سریالی انیمیشنی کامپیوتری آمریکایی در دنیای جنگ ستارگان است که توسط جرج لوکاس خلق و توسط لوکاس‌فیلم انیمیشن تولید شده است. این سریال که در 3 اکتبر 2008 آغاز شد، به روایت داستان‌هایی بین فیلم‌های جنگ ستارگان: قسمت دوم حمله کلون‌ها و جنگ ستارگان: قسمت سوم انتقام سیث می‌پردازد و به طور مفصل به نبردهای حماسی، ماجراجویی‌های شخصیت‌های محبوب و تاریکی رو به گسترش در کهکشان می‌پردازد.

در کهکشانی دور، دور، در میان صلح شکننده جمهوری کهکشانی، طبل جنگ به صدا در می‌آید. جدایی‌طلبان، گروهی از سیارات که خواهان استقلال خود هستند، به رهبری کنت دوکو، شمشیر نوری خود را علیه جمهوری کشیده‌اند. جمهوری، تحت رهبری صدراعظم پالپاتین و محافظان صلح شجاعش، جدای‌ها، برای حفظ نظم کهکشان به پا می‌خیزد.

در این میان، ارتشی عظیم از سربازان شبیه‌سازی شده به نام کلون‌ها، برای دفاع از جمهوری خلق می‌شوند. این سربازان که از نظر ژنتیکی یکسان هستند، توسط جمهوری خواهان و جدایی‌طلبان به کار گرفته می‌شوند و در جبهه‌های متعدد نبرد می‌کنند.

اگر به دنبال یک انیمیشن علمی تخیلی هیجان‌انگیز، پرماجرا و پر از شخصیت‌های دوست‌داشتنی هستید، جنگ ستارگان: جنگ‌های کلون انتخابی عالی است.

8. داریا (Daria)

داریا اسپین‌آف

  • امتیاز: 8.1 از 10
  • سال انتشار: 1997
  • تعداد فصل‌ها: 5
  • اسپین‌آف انمیشن بیویس و بات هد

در اعماق حومه ی آمریکا، شهری خیالی به نام لوندل واقع شده که محل زندگی شخصیت‌های دوست‌داشتنی انیمیشن داریا است. این سریال انیمیشنی کمدی، که از سال 1997 تا 2002  روی آنتن MTV می‌رفت، به زبانی طنزآمیز و گزنده، به مسائل و مشکلات دوران نوجوانی، فرهنگ عامه، و طبقه‌بندی‌های اجتماعی می‌پردازد.

در این شهر دختری باهوش و کنجکاو به نام داریا مگ‌دورفر زندگی می‌کند. داریا با چشمانی تیزبین و لحنی طعنه‌آمیز، پوچ‌گرایی و تناقضات دنیای اطرافش را نقد می‌کند. او به همراه بهترین دوستش، جین، در دنیایی پرسه می‌زنند که پر از آدم‌های سطحی، مدپرست و دنباله‌رو مد است و از این طریق، طنز تلخی را به تصویر می‌کشد.

خانواده داریا نیز به نوبه خود، منبع طنز این انیمیشن هستند. هلن، مادر داریا، زنی عصبی و کم‌حوصله است که در تلاش است تا ظاهری ایده‌آل از خانواده خود به نمایش بگذارد. جک، پدر داریا، شخصیتی ساده‌لوح و شوخ‌طبع دارد که سعی می‌کند با شوخی‌های خود، تنش‌های موجود در خانواده را کاهش دهد. کوئین، خواهر کوچک‌تر داریا، دختری شاد و پرانرژی است که در دنیای فانتزی خود غرق شده و به دنبال جلب توجه اطرافیان است.

با وجود اینکه بیش از دو دهه از زمان پخش این انیمیشن می‌گذرد، اما طنز هوشمندانه و لحن گزنده آن، همچنان جذاب و تازگی دارد. داریا، انیمیشنی است که به شما کمک می‌کند تا با نگاهی طنزآمیز به دنیای اطراف خود نگاه کنید و به درک عمیق‌تری از مسائل و مشکلات جامعه برسید. اگر به دنبال یک انمیشن طنز آمیز همرا با مشکلات نوجوانان هستید به شدت پیشنهاد می‌کنیم که این انیمشن را از دست ندهید.

9. لگو بتمن (The LEGO Batman Movie)

لگو بتمن

  • امتیاز: 7.3 از 10
  • سال انتشار: 2017
  • مدت زمان: 104 دقیقه
  • کارگردان: کریس مک‌کی
  • اسپین‌آف لگو 2014

تصور کنید دنیایی ساخته شده از لگو، جایی که ابرقهرمانان و تبهکاران همگی از جنس پلاستیک‌های رنگی و شاد باشند. این دنیای خیالی، صحنه‌ی انیمیشن جذاب و سرگرم‌کننده لگو بتمن است که در سال ۲۰۱۷ اکران شد و نظر منتقدان و تماشاگران را به خود جلب کرد.

تصور کنید دنیایی ساخته شده از لگو، جایی که ابرقهرمانان و تبهکاران همگی از جنس پلاستیک‌های رنگی و شاد باشند. این دنیای خیالی، صحنه‌ی انیمیشن جذاب و سرگرم‌کننده لگو بتمن است که در سال ۲۰۱۷ اکران شد و نظر منتقدان و تماشاگران را به خود جلب کرد.

در این انیمیشن، شاهد ماجراجویی‌های بتمن، شوالیه‌ی تاریکی گاتهام، در دنیایی متفاوت هستیم. برخلاف بتمن‌های جدی و غمگین فیلم‌های دیگر، بتمن لگویی شخصیتی شوخ‌طبع و بذله‌گو دارد که با لحنی طعنه‌آمیز به دنیای ابرقهرمانان نگاه می‌کند. او در این مسیر تنها نیست و یارانی مثل رابین، آلفرد و باربارا گوردن او را همراهی می‌کنند.

اما ماجراجویی اصلی زمانی آغاز می‌شود که جوکر، دشمن دیرینه‌ی بتمن، نقشه‌های شومی برای تصرف شهر گاتهام و تبدیل آن به یک دنیای لگویی بی‌نظم و قانون در سر می‌پروراند. بتمن باید با تمام توان و با کمک دوستانش، جلوی این نقشه پلید را بگیرد و بار دیگر آرامش را به شهر محبوبش بازگرداند.

10. گربه‌ی چکمه‌پوش: آخرین آرزو (Puss in Boots: The Last Wish)

گربه چکمه‌پوش اسپین‌آف

  • امتیاز: 7.8 از 10
  • سال انتشار: 2022
  • کارگردان: جوئل کرافورد، ژانوئل مرکادو
  • مدت زمان: 102 دقیقه
  • اسپین‌آف گربه‌ی چکمه پوش 2011

گربه‌ی چکمه‌پوش: آخرین آرزو، انیمیشنی کمدی ماجراجویی و دنباله‌ای بر انیمیشن محبوب گربه‌ی چکمه‌پوش 2011 است که در سال 2022 روانه سینماها شد. این فیلم، ششمین قسمت از مجموعه فیلم‌های شرک محسوب می‌شود و ماجراجویی‌های جدید و هیجان‌انگیزی را برای این گربه‌ی شمشیرزن دوست‌داشتنی رقم می‌زند.

در این انیمیشن، گربه‌ی چکمه‌پوش که قبلا هشت تا از جان‌های نه گانه‌اش را از دست داده، متوجه می‌شود که تنها یک جان به او باقی مانده است. این موضوع او را به وحشت می‌اندازد و سفری پرمخاطره را برای یافتن افسانه‌ای به نام آخرین آرزو آغاز می‌کند. با یافتن این آرزو، گربه می‌تواند امیدوار باشد که جان‌های از دست رفته‌اش را دوباره به دست آورد.

اما این سفر آسان نخواهد بود! گربه‌ی چکمه‌پوش در این مسیر با دشمنان جدید و قدرتمندی از جمله گلدیلاکس و سه خرس، غول جک و مرگ روبرو می‌شود که هر کدام به دنبال شکار او هستند.

شخصیت‌های دیگری در این انیمیشن، از جمله کیتی سافت‌پاوز (گربه‌ای حیله‌گر و دوست‌داشتنی) و پریتو (سگی وفادار و شجاع) نیز حضور دارند. این دو همراه گربه در سفر پرماجرای او هستند و به او در نبردها و چالش‌های مختلف کمک می‌کنند. اگر به دنبال انیمیشنی جذاب، سرگرم‌کننده و پرماجرا هستید، گربه‌ی چکمه‌پوش: آخرین آرزو را حتما تماشا کنید.

سخن آخر

اسپین‌آف‌ها بخش مهمی از دنیای انیمیشن را تشکیل می‌دهند و نقشی کلیدی در گسترش این پدیده محبوب ایفا می‌کنند. با بررسی مزایا و معایب اسپین‌آف‌ها و همچنین بررسی نمونه‌های موفق و ناموفق آن، می‌توان به درک عمیق‌تری از این پدیده جذاب دست یافت. ما در این مقاله لیستی از 10 اسپین‌آف بر اساس رتبه را برای شما شرح که می‌توانید مطابق با میل خود هرکدام از آن‌ها را انتخاب کرده  و از تماشای آن لذت ببرید.

منبع: مایکت

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید