جزئیات جدید از فیلم جدید کریستوفر نولان؛ پروژه بعدی خالق «اوپنهایمر» چیست؟

جزئیات جدید از فیلم جدید کریستوفر نولان؛ پروژه بعدی خالق «اوپنهایمر» چیست؟

همسر نولان، توماس، که تهیه‌کننده‌ی تمام ۱۲ فیلم ساخته شده توسط این کارگردان برنده‌ی اسکار بوده است، اخباری را مبتنی بر فیلم جدید همسرش منتشر کرد.

کد خبر : ۱۹۲۶۵۲
بازدید : ۲۳

اخبار حاکی از این است که فیلم جدید کریستوفر نولان، خالق آثاری مانند «شوالیه‌ی تاریکی» (The Dark Knight)، «دانکرک» (Dunkirk) و «اوپنهایمر» (Oppenheimer)، قرار است فیلمی هیجان‌انگیز باشد. طبق تایید همسر و همکار قدیمی نولان، اما توماس که تهیه‌کننده‌ی آثار این هنرمند بوده است، کریستوفر نولان در حال آماده‌سازی فیلم بعدی خودش است.

فیلم قبلی نولان، «اونهایمر» توانست این کارگردان را بالاخره به جایزه‌ی اسکار برساند، علاوه بر این، «اوپنهایمر» توانست ۶ جایزه‌ی اسکار، از جمله اسکار بهترین فیلم را هم به دست بیاورد و تبدیل به یکی از رکوردداران این جشنواره شود.

همسر نولان، توماس، که تهیه‌کننده‌ی تمام ۱۲ فیلم ساخته شده توسط این کارگردان برنده‌ی اسکار بوده است، اخباری را مبتنی بر فیلم جدید همسرش منتشر کرد. او گفت: «می‌توانم بگویم که خیلی هیجان‌انگیز است.

حالا لحظه‌ای است که فرصت‌ها به نظر نامحدود به نظر می‌رسند. هنوز درباره‌ی چیزهایی که عملی است صحبت نکرده‌ایم. «اوپنهایمر» بسیار موفق بود و حالا ما فکر می‌کنیم که فرصت خارق‌العاده‌ای داریم.» نولان هنگام مصاحبه‌اش با مجله‌ی ورایتی که یک ماه پیش درباره‌ی فیلم جدید نولان انجام شد، اعلام کرده بود که نسبت به تمام ایده‌های جدید پذیرا است.

65

نولان در مصاحبه با ورایتی گفت: «ایده‌ها از همه جا می‌آیند. من بازسازی سینمایی کرده‌ام و فیلم‌های اقتباسی از کتاب های کمیک و رمان‌ها ساخته‌ام، در کنار این‌ها فیلم‌نامه‌های غیراقتباسی هم نوشته‌ام. حالا هر ایده‌ای را می‌پذیرم. اما به عنوان یک نویسنده و کارگردان، هرکاری که انجام می‌دهم باید به آن حس مالکیت داشته باشم. باید فیلم را برای خودم تبدیل به چیزی اصیل و متفاوت کنم. بذرهای اولیه‌ی یک ایده می‌توانند از هر جایی بیایند، اما باید از طریق انگشتان من به وسیله‌ی صفحه کلید نوشته شوند و بعد در مقابل چشمانم قرار بگیرند.»

در آخرین درام تاریخی این کارگردان بریتانیایی، کیلیان مورفی نقش فیزیکدان آمریکایی، جی رابرت اوپنهایمر را ایفا می‌کرد؛ مردی که مسئول خلق کردن نخستین بمب اتمی دنیا است. نقش‌آفرینی مورفی در این فیلم برای او یک جایزه‌ی اسکار به همراه آورد.

علاوه بر او، رابرت داونی جونیور که پرتره‌ای درخشان از لوئیس اشتراوس در این فیلم ترسیم کرد هم توانست جایزه‌ی اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را به دست آورد. بعد از رکوردشکنی «اوپنهایمر» در گیشه و فروش ۹۵۳.۸ میلیون دلاری، شنیده‌ها حاکی از آن است که نولان توانسته است پاداشی ۱۰۰ میلیون دلاری دریافت کند.

در ماه مارس، دولت بریتانیا اعلام کرد که کریستوفر نولان و اما توماس که از سال ۱۹۹۷ با یک دیگر ازدواج کرده‌اند و چهار فرزند دارند، به دنبال خدمات خود به زودی نشان شوالیه را دریافت خواهند کرد؛ نشانی که دولت بریتانیای به نام‌آوران بین‌المللی کشورش اهدا می‌کند.

پیروزی نولان در نود و ششمین دوره ی مراسم اسکار نخستین باری بود که این هنرمند توانست به این جایزه دست پیدا کند. او پیش از این برای فیلم‌ دلهره‌آور و رازآلود محصول ۲۰۰۰، «یادگاری» (Memento)، فیلم علمی-تخیلی محصول ۲۰۱۰، «تلقین» (Inception) و فیلم اکشن جنگی محصول ۲۰۱۷، «دانکرک» توانسته بود نامزد دریافت این جایزه شود.

با یک نگاه ساده به فیلم‌های کریستوفر نولان می‌توان دریافت که او کارگردانی همه‌کاره است. نولان از همان ابتدا و با ساخت فیلم «تعقیب» (Following) توانست خودش را به عنوان فیلم‌سازی متفاوت به سینمادوستان جهان معرفی کند.

او با گذشت سال‌ها فیلم‌سازی در ژانرهای مختلف را امتحان کرد؛ از ژانرهای رازآلود و جنایی گرفته تا فیلم‌های علمی-تخیلی و درام‌های جنگی. یکی از ویژگی‌های آثار نولان که مخاطبان را به وجد می‌آورد توانایی بی‌بدیل او در بازی با زمان است. زمان در آثار نولان یک شخصیت است که گاهی مسیر داستان را تغییر می‌دهد و سرنوشت شخصیت‌های انسانی را دستخوش تغییر می‌کند.

فیلم جدید نولان هر چه که باشد، قرار است یک‌بار دیگر توانایی‌های این فیلمساز بریتانیایی را به تصویر بکشاند. کسی نمی‌داند نولان این بار به سراغ چه چیزی خواهد رفت.

آیا او به یکی از ژانرهایی که پیش تر تجربه‌ی کار کردن در آن‌ها را داشته سر خواهد زد و یا این بار به سراغ روایت داستانی جدید و متفاوت خواهد رفت. تمام دوست‌داران نولان اما مطمئن هستند که او آن‌ها را ناامید نخواهد کرد چرا که این فیلم‌ساز بریتانیایی به خوبی با قواعد سینما آشنا است و می‌تواند از آن‌ها در جهت روایت کردن داستانی جذاب بهره بجوید.

منبع: خبرآنلاین

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید