(تصاویر) اگر آشپزی یانگوم را دوست دارید، این چند سریال کره‌ای برای شماست

(تصاویر) اگر آشپزی یانگوم را دوست دارید، این چند سریال کره‌ای برای شماست

در این مطلب قصد داریم به شما سریال‌هایی را معرفی کنیم که موضوع آشپزی دارند یا تم و پس‌زمینه آن مربوط به آشپزی، غذا و رستوران است. با دیدن این سریال‌ها احساس گرسنگی می‌کنید و حتی مشتاق می‌شوید که برای یکبار هم که شده غذای کره‌ای را امتحان کنید.

کد خبر : ۱۹۳۱۵۹
بازدید : ۳۷۷

در سال‌های اخیر، سریال‌های کره‌ای به شدت محبوبیت یافته‌اند. این سریال‌ها مخاطبان را با بخش‌هایی از فرهنگ کره‌، از جمله غذا، آشنا می‌کنند. در این مطلب قصد داریم سریال‌هایی را معرفی کنیم که موضوع آشپزی دارند یا تم و پس‌زمینه آن مربوط به آشپزی، غذا و رستوران است.  با دیدن این سریال‌ها احساس گرسنگی می‌کنید و حتی مشتاق می‌شوید که برای یکبار هم که شده غذای کره‌ای را امتحان کنید. با ما همراه باشید.

۱۰. جواهری در قصر

160

 

تقریبا محال است که به دنبال سریالی با موضوع آشپزی باشید اما با «جواهری در قصر» برنخورید. جواهری در قصر سریالی است که اکثر مردم ایران با خاطره دارند و بسیاری نیز با آن به دیدن سریال‌های کره‌ای علاقمند شدند. این سریال دوران سلسله جوسون در کره را نمایش می‌دهد، داستان دختری به نام یانگوم را دنبال می‌کند، یک آشپز که از غذا و دارو برای مراقبت از پادشاه استفاده می‌کند. یانگوم که می‌خواهد مانند مادر مرحومش در آشپزخانه قصر آشپزی کند، مهارت‌های خود را در زمینه پزشکی و آشپزی افزایش می‌دهد تا به اهدافش برسد. با اینکه سال‌ها از پخش این سریال می‌گذرد اما همچنان محبوب است. به‌دلیل نمایش اصیل فرهنگ کره‌ای، به‌ویژه غذا و شیوه‌های سنتی پزشکی، «جواهری در قصر» به‌عنوان یک سریال که علاقه مردم سراسر دنیا را به غذاهای کره‌ای به وجود آورد شناخته می‌شود.

۹. بیا غذا بخوریم

161اگر آشپزی یانگوم را دوست دارید، این چند سریال کره‌ای برای شماست

وقتی برای اولین بار سریال «بیا غذا بخوریم» منتشر شد، به‌خاطر فضای بامزه و بازیگران بسیار جذابش مورد استقبال مخاطبان کره‌ای قرار گرفت که به خلق یکی از بهترین سریال‌های درام کره‌ای با بیش از یک فصل منجر شد. سریال «بیا غذا بخوریم» درباره پسری به نام گو دائه یونگ است که یک وبلاگ غذایی دارد.

او فردی اجتماعی و در عین بسیار محافظه‌کار است. در این سریال،  دائه یونگ در هر فصل به محله‌های مختلف نقل مکان می‌کند، با همسایگان دوست می‌شود و با آنها غذا می‌خورد. در واقع داستان این سریال درباره زندگی روزمره است که بر غذا تمرکز دارد. فصل اول این سریال بر آشنایی دائه یونگ  با یک زن به نام لی سو کیونگ  تمرکز دارد، زنی که به شدت به غذا علاقه دارد.  لی سو کیونگ یک طرفدار غذا است که از امتحان هر رستوران جدیدی لذت می‌برد و به شدت وبلاگ‌های غذایی را دنبال می‌کند. وبلاگ مورد علاقه او وبلاگ دائه یونگ  به نام "بیایید غذا بخوریم" است که تنها عکس‌هایی از ظروف خالی را بارگذاری می‌کند، علامتی که نشان می‌دهد که یک مکان باید بسیار خوشمزه باشد تا ارزش یک پست را داشته باشد.  

فصل دوم این سریال بیشتر روی شخصیت دائه یونگ تمرکز دارد که به شهر کوچک سجونگ نقل مکان کرده است. چیزی که تماشاگران این سریال را تحت تاثیر قرار داد، داستان جذاب و صحنه‌های خوشایند فیلم با غذا‌های کره‌ای خوشمزه است. علیرغم تغییر تمرکز داستان بر زندگی شخصیت اصلی، این سریال در طول فصول خود توانست تعداد بالای بینندگانش را حفظ کند.

اگر بیشتر به عاشقانه‌های مبتنی بر زندگی روزمره علاقه دارید، این فصل را بیشتر از بقیه دوست خواهید داشت. فصل سوم  این درام نیز به زمان گذشته و دوران دانشجویی دائه یونگ بر می‌گردد، در این فصل نشان داده می‌شود که چگونه دائه یونگ  به آقای غذاباز تبدیل شد. داستان دانشگاهی او و آشنایی با دوستان دانشگاهی‌اش نیز بسیار خنده‌دار  و سرگرم‌کننده است.

۸‌ . تابه عشق

162اگر آشپزی یانگوم را دوست دارید، این چند سریال کره‌ای برای شماست

«تابه عشق» دقیقاً همان چیزی است که باید باشد یک کمدی رمانتیک با صحنه‌ها و دیالوگ‌های خنده‌دار! تابه عشق ماجرای عشق به آشپزی یا شاید هم آشپزی همراه با عشق است. این سریال عشق شخصیت‌های سریال را به آشپزی نمایش می‌دهد، تمام غذاهایی که توسط شخصیت‌ها تهیه می‌شود آن‌قدر خوشمزه به نظر می‌رسند که آن صحنه‌ها باعث می‌شوند احساس گشنگی کنید و اگر اراده قوی نداشته باشید در نهایت وزن اضافه کنید. این سریال داستانی پر از آشوب، شاداب و دلنشین درباره‌ی یک آشپز، یک خلافکار و یک دختر ثروتمند است که همه چیز را از دست می‌دهند اما سپس برای بدست آوردن دوباره آن کنار هم جمع می‌شوند.

 داستان سریال درباره پسری به نام سو پونگ است که به تازگی ازدواج کرده اما پس از مدت کوتاهی متوجه می‌شود که همسرش قصد طلاق دارد و با رئیس هتلی که او در آن سرآشپز است به او خیانت کرده است.  سو پونگ استعفا می‌دهد و قسم می‌خورد که از این مدیرعامل و هتلی که برای یک دهه با وفاداری در آن کار کرده، انتقام بگیرد، بنابراین، او نوعی معامله با رستوران کوچک چینی روبروی هتل انجام می‌دهد که مالک آن یک گانگستر است.

این رستوران وضع خوبی ندارد، زیرا توسط یک نزول‌خور به نام دوو چیل سئونگ و دوستان گانگسترش اداره می‌شود که واقعاً هیچ اطلاعاتی درباره‌ی پخت غذای اصیل چینی ندارند. آن‌ها فقط مواد را در یک ماهیتابه می‌ریزند و امیدوارند که غذاها خوب از آب درآید. سو پونگ سرانجام چیل سئونگ را متقاعد می‌کند که اگر مدیریت رستورانش را به دست بگیرد، می‌تواند بسیاری از مشتریان هتل را به رستوران او جذب کرده و نهایتاً آن را به یک موفقیت بزرگ تبدیل کند.

رقابت آشپزی رستوران کوچک چینی با هتل بزرگ روبرو به قصد انتقام واقعا سریال را تماشایی کرده است. «تابه عشق» یک سریال دلنشین است و دوستی بین شخصیت‌ها دیدنی و جذاب است. اگرچه  در طول داستان یک رابطه عاشقانه بین دو همکار در حال شکل‌گیری است، اما مهم‌ترین نکته در «تابه عشق» غذا است. صحنه‌هایی که در آشپزخانه رخ می‌دهد، جوهره اصلی سریال است و مجموعه‌ای از غذاهای خوش‌طعم را به نمایش می‌گذارد.

۷. سام سون دوست‌داشتنی من

163اگر آشپزی یانگوم را دوست دارید، این چند سریال کره‌ای برای شماست

«سام سون دوست‌داشتنی من» یک سریال عاشقانه، کمدی با پس‌زمینه آشپزی است. این سریال در زمان پخش بسیار پر سروصدا شد و  توانست طرفدارانی پر و پا قرصی را از سراسر دنیا به خود جلب کند، این سریال حتی در ایران نیز مورد توجه قرار گرفت و بسیاری از ایرانی‌ها با «سام‌سون دوست‌داشتنی من» به دیدن سریال‌های کره‌ای که ژانر تاریخی نداشت روی آوردند. داستان سریال درباره سام‌سون یک زن ۳۰ ساله مجرد است که از لحاظ ظاهری اضافه وزن دارد.

سام‌سون همیشه آرزو داشت که شیرینی‌پز شود و حتی برای تحقق آرزویش به یکی از مشهورترین مدارس آشپزی جهان در فرانسه رفت. در ابتدای سریال، او متوجه می‌شود که نامزدش با کسی دیگر رابطه داشته است و از او جدا می‌شود. اما این اتفاق باعث ملاقات غیرمنتظره او با پسری ثروتمند می‌شود که صاحب یک هتل و رستوران است که به دنبال یک شیرینی‌پز می‌گردد و به صورت اتفاقی با سام‌سون آشنا می‌شود و او را استخدام می‌کند. واقعا این سریال در بهترین حالت خود کمدی است. شما در این سریال انواع روابط عاشقانه شخصیت‌های مختلف را می‌بینید، اما تمرکز اصلی بر زندگی شخصیت اصلی است؛ او زنی است که اضافه وزن دارد (بر اساس استانداردهای سریال‌های تلویزیونی کره‌ای)، مجرد و بدشانس است.

در این سریال به خوبی نشان می‌دهد که چه فشارهایی از سوی جامعه و خانواده به زنان مجرد بالای  سن ۳۰ سال تحمیل می‌شود موضوعی که در ایران هم وجود دارد. در «سام‌سون عزیز من»، رستوران و کسب‌وکار شیرینی‌پزی سام‌سون در پس‌زمینه قرار می‌گیرد و به داستان عاشقانه بیشتر فضا داده می‌شود، اما همچنان محتوای غذایی کافی برای رضایت مخاطبان وجود دارد.

۶. کلاس ایته‌وون

164اگر آشپزی یانگوم را دوست دارید، این چند سریال کره‌ای برای شماست

کلاس‌ایته‌وون یک سریال محبوب کره‌ای است که تم آشپزی دارد، در این سریال چالش‌های افتتاح یک رستوران موفق را به نمایش می‌گذارد. داستان سریال «کلاس ایته‌وون»، درباره پسری به نام پارک سه رویی است که یک بار-رستوران در ایته‌وون افتتاح می‌کند. انگیزه او از این کار، ریشه در انتقام دارد؛ او قصد دارد با افتتاح یک رستوران و رسیدن به ثروت از پسر یک مدیر عامل که باعث کشته شدن پدر او شده است، انتقام بگیرد.

رستوران سه رویی با ترکیبی از شخصیت‌ها و پیشینه‌های متفاوت اداره می‌شود که تماشای آن را سرگرم‌کننده می‌کند. همه‌ی شخصیت‌ها در این سریال مطلقاً بی‌نقص نیستند و در کنار هم موفق می‌شوند که اشکالات یکدیگر را برطرف کنند. برای مثال حتی «پارک‌سه‌رویی» هم به عنوان شخصیت اصلی نقاط ضعفی دارد. مثلاً به خوبی از مسائل روز باخبر نیست، به همین خاطر نمی‌تواند رستوران خود را تبلیغ کند و در مسیر «چو‌ای‌سو» به کمک او می‌آید. همانند اکثر سریال‌های کره‌ای این قصه نیز ماجرای عاشقانه‌ای در کنار خود دارد اما از نظری کاملاً متفاوت است. «پارک‌سه‌رویی» از کودکی به «سو‌آه» علاقه‌مند است ولی «‌سو‌آه» به او می‌گوید که تنها در صورتی که خیلی پولدار شود با او ازدواج می‌کند. در خلال تلاش «سه‌رویی» برای رسیدن به هدف او با «‌ای‌سو» آشنا می‌شود.

«‌ای‌سو» بعد از مدتی به «پارک‌سه‌رویی» علاقه‌مند می‌شود و برای موفقیت او و به دست آوردنش هر تلاشی که از دستش برمی‌آید انجام می‌دهد. نقطه‌ی برجسته‌ی این سریال شخصیت «‌ای‌سو» است. او نقطه‌ی مقابل تمامی قهرمان‌های زن سریال‌های کره‌ای است. برخلاف باقی شخصیت‌های زن او منتظر نمی‌ماند تا مردی برای نجاتش بیاید. «ای‌سو» مستقل و جسور است و برای موفقیت خود و کسی که دوستش دارد تلاش می‌کند؛ تا جایی که «پارک‌سه‌رویی» اعتراف می‌کند بدون او نمی‌توانست به موفقیت دست پیدا کند.

۵. خوراکی شیرین

165اگر آشپزی یانگوم را دوست دارید، این چند سریال کره‌ای برای شماست

«خوراکی شیرین» یک کمدی عاشقانه است که غذا و مثلث‌ عشقی قلب‌تپنده آن را در برمی‌گیرد. «خوراکی شیرین» درباره آشپز خوش‌چهره، پارک جین سونگ است که یک رستوران شبانه را اداره می‌کند‌ او با یک با تهیه‌کننده تلویزیونی، کیم آه جین درگیر می‌شود و ستاره اصلی برنامه «خوراکی شیرین»، می‌شود. یکی از جذابیت‌های این سریال شخصیت پارک جین سونگ و نحوه سرو عجیب غذا در رستوران او است‌.

در رستوران او مشتریان فقط نوشیدنی‌ مورد نظر خود را انتخاب می‌کنند اما غذای آن‌ها توسط خود پارک جین سون و متناسب با نوشیدنی انتخاب می‌شود. او حتی ظروف غذا را برای مطابقت با نوشیدنی‌های خود انتخاب می‌کند. روند این سریال آرام و شیرین است، طوری که شما را به عنوان بیینده خسته نمی‌کند درعین حال شما را کنجکاو می‌‌کند که در قسمت بعدی چه اتفاقی می‌افتد. «خوراکی شیرین» از آن دسته از سریال‌هایی است که خیلی حرف برای گفتن دارد و پر از مفهوم است. «خوراکی شیرین» به عنوان یک سریال با موضوع آشپزی دهانتان را نسبت به غذاهایی که در درام می‌خوردند آب می‌اندازند.

مانند سریال «بیایید غذا بخوریم» ممکن است در شما اشتیاق غذا خوردن را به وجود بیاورد. نماهای دوربین، کلوزآپ‌ها و نحوه غذا خوردن هر شخصیت مانند اینکه آخرین وعده غذایی آن‌ها بود، غذا را بسیار مطلوب‌تر می‌کرد! شاید بهتر باشد زمانی که گرسنه نیستید این سریال را تماشا کنید.

۴. سرآشپز مون بی‌نظیر

166اگر آشپزی یانگوم را دوست دارید، این چند سریال کره‌ای برای شماست

«سرآشپز مون بی‌نظیر» یک درام غذا‌محور نیست، بلکه سناریو آن حول‌محور زندگی شخصیت‌های اصلی داستان است با این حال تم آشپزی که در پس‌زمینه داستان وجود دارد به آن جذابیت بخشیده است.  داستان سریال «سرآشپز مون بی‌نظیر» درباره مردی به نام سونگ‌مو است که پس از مرگ والدینش از آشپزی دست کشیده است. او قبلاً یک آشپز ماهر و معروفی بوده، که اکنون زندگی آرامی در یک روستای کوچک دارد.

تا اینکه با یوجین، طراح مشهور لباس آشنا می‌شود و علاوه بر ایجاد احساسات عاشقانه، دوباره شور و اشتیاق خود برای آشپزی را کشف می‌کند. در سریال «سرآشپز مون بی‌نظیر» از نماهای خوشایند و دقیق آشپزی بهره می‌برد که همه حواس مخاطب را به خود جلب می‌کند.  داستان کلی قابل پیش‌بینی و در عین حال دیدنش لذت‌بخش است. صحنه‌های مربوط به غذا در این سریال به خوبی ساخته شده و سرگرم‌کننده هستند.

زندگی در روستا و روستاییان حس گرمی به این درام بخشیده و صحنه‌های کمدی نیز در سریال وجود دارد. داستان سریال نیز با پرداختن به رازهای گذشته پیچیده می‌شود. همچنین، عاشقانه داستان هم خوب و دوست‌داشتنی است. این سریال خوب اما نه در حد عالی شما را می‌تواند به خود جلب کند‌. دیدن این سریال احساس شیرینی دارد، لحظاتی لمس‌کننده با این واقعیت که جامعه، خانواده و عشق مهم است.

۳. شبح عزیز من

167اگر آشپزی یانگوم را دوست دارید، این چند سریال کره‌ای برای شماست

بارها سریال کره‌ای پاستا از تلویزیون پخش شده، اگر شما به این سریال علاقه داشتید و از تماشای آن لذت بردید به شما پیشنهاد می‌کنیم که این سریال را نیز تماشا کنید. شخصیت زن دو سریال بسیار به هم شبیه هستند با این حال سریال پاستا کاملا یک سریال با موضوع آشپزی است ولی «شبح عزیز من» بیشتر عاشقانه با تم آشپزی است.

داستان این سریال درباره دختری به نام بونگ سون است که زیبا ولی بسیار فقیر است، او به عنوان نظافت‌چی آشپزخانه یک رستوران کار می‌کند، او یک کارمند رده پایین است که شخصیتی بسیار خجالتی، افسرده و اعتماد به نفس پایینی دارد. اما او یک استعداد ویژه هم دارد آن هم این است که می‌تواند ارواح را ببیند.

او به صورت پنهانی عاشق سرآشپز رستوران است و وقتی می‌فهمد او کس دیگری را دوست داشته به یک روح اجازه می‌دهد بدن او را تسخیر می‌کند و اوج داستان اینجاست که شخصیت او کاملا عوض می‌شود، او به فرد بسیار اعتماد به نفسی تبدیل می‌شود که توجه آقای سرآشپز را جلب می‌کند.  این سریال ریتم مناسبی دارد و ترکیب کاملی از عشق، کمدی به همراه ترس و هیجان در آن وجود دارد که شما را تا انتهای ماجرا به خود مشغول خواهد کرد. صحنه‌های پخت و پز سریال نیز جالب و سرگرم‌کننده است‌.

۲. شکلات

168اگر آشپزی یانگوم را دوست دارید، این چند سریال کره‌ای برای شماست

اگر سریال‌های عاشقانه را دوست دارید یا عاشق خوردن خوراکی‌های خوشمزه هستید، به‌ احتمال‌ زیاد از این مجموعه تلویزیونی نیز خوشتان خواهد آمد. سریال کره‌ای شکلات موضوعی تازه دارد؛ این سریال یک داستان عاشقانه درباره غذا است. «شکلات» داستان یک جراح مغز و اعصاب به نام لی کانگ را روایت می‌کند که در گذشته آرزو داشت سرآشپزی ماهر شود اما رویایش به حقیقت تبدیل نشد.

این در حالی است که دختری در کودکی از لی کانگ الهام گرفته و حالا به یک سرآشپز معروف تبدیل شده است. همه‌چیز زمانی آغاز می‌شود که این دو در آینده به صورت اتفاقی همدیگر را ملاقات می‌کنند سریال شکلات یک درام زیبا ولی با رنگ و بوی ملودرام است. داستان جذاب و جدیدی دارد و پر از صحنه های زیبا و قشنگ است. این سریال نه یه سریال کاملا آشپزی است نه یک سریال پزشکی و نه حتی یه درام خانوادگی. سریال «شکلات» ترکیبی جالب از آدم‌هایی است که با عشق آشپزی می‌کنند، با سختی جان آدم‌ها را نجات می‌دهند و به تلخی زندگی می‌کنند.

این سریال یک سناریو سراسر عشق، غم، سختی و زیبایی است. اما این سریال بیشتر یک سریال آشپزی است تا پزشکی. وقتی چایونگ  آن غذاهای خوشگل را درست می‌کرد یا حتی کانگ که گاهی با یاد ارزوی از دست رفته‌اش آشپزی می‌کرد باعث می‌شود که دیدن این سریال لذت‌بخش باشد.

۱.آقای ملکه

169اگر آشپزی یانگوم را دوست دارید، این چند سریال کره‌ای برای شماست

اگر به سریال‌های تاریخی کره‌ای مثل جواهری در قصر که تم آشپزی دارند علاقه دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم که آقای ملکه را تماشا کنید.  داستان سریال «آقای ملکه»، درباره مردی به نام جانگ بونگ‌هوا است، او یک سرآشپز ماهر است که فقط برای سیاستمداران کاخ آبی کار می‌کند، او به طرز عجیبی به زمان گذشته منتقل می‌شود و پس از یک حادثه‌ی نزدیک به مرگ در بدن کیم سو یونگ، یک ملکه در زمان چوسان، بیدار می‌شود.

رمز اینکه چگونه این اتفاق برای بونگ‌هوان رخ داده و اینکه، چگونه برای بازگشت به بدن خود اقدام کند، یکی از موضوعات اصلی در «آقای ملکه» است، اما عناصری از آشپزی نیز در این سریال وجود دارد، به ویژه زمانی که بونگ‌هوان از مهارت‌های آشپزی خود برای کسب شغل سرآشپزی در قصر استفاده می‌کند. او از مهارت آشپزی خود استفاده می‌کند تا دل افراد حاضر در قصر از جمله ملکه مادر را  بدست آورد.

یکی از نکات جذاب  سریال «آقای ملکه» این است که او غذاهای امروزی را در دوران چوسان قدیم می‌پزد که باعث می‌شود همه شیفته غذاهای او بشوند و جایگاه سرآشپز را در قصر بگیرد. سریال آقای ملکه واقعاً بسیار جالب و سرگرم‌کننده است، این سریال موضوع تازه‌ای دارد که می‌تواند شما را مجذوب خودش کند. این. سریال کمدی قوی دارد که با دیدن صحنه‌های خنده دارش می‌توانید از ته دل بخندید و واقعاً روحیه آدم را خوب می‌کند.

منبع: برترین ها

۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید