(عکس) 10 فیلم‌ و سریال زامبی‌ محور‌ سال 2024 که باید ببینید

(عکس) 10 فیلم‌ و سریال زامبی‌ محور‌ سال 2024 که باید ببینید

طرفداران زامبی‌ها در سال‌های اخیر حسابی خوش به حال‌شان شده؛ زیرا اگر فقط فیلم‌های زامبی ۲۰۲۴ را به تنهایی در نظر بگیریم، متوجه می‌شویم که هالیوود مدت‌هاست در حال ساخت فیلم و سریال‌های جذاب با موضوع این مردگان بازگشته از گور است.

کد خبر : ۲۰۵۴۶۹
بازدید : ۵۱۹

سال‌هاست که مخاطبان در سرتاسر جهان علاقه زیادی نسبت به فیلم و سریال‌های مرتبط با موضوع زامبی‌ها پیدا کردند؛ و این موضوع کاملا قابل درک است. کافیست به تماشای تعدادی از بهترین فیلم‌های زامبی بنشینیم تا متوجه بشویم که فیلم‌های با موضوع زامبی، خیلی فراتر از فیلم‌های ترسناک عادی هستند و موضوعات بسیار مهم و انسانی را در داستان‌های خود مورد بررسی و تحلیل قرار می‌دهند.

طرفداران زامبی‌ها در سال‌های اخیر حسابی خوش به حال‌شان شده؛ زیرا اگر فقط فیلم‌های زامبی ۲۰۲۴ را به تنهایی در نظر بگیریم، متوجه می‌شویم که هالیوود مدت‌هاست در حال ساخت فیلم و سریال‌های جذاب با موضوع این مردگان بازگشته از گور است. زمانی که سریال «مردگان محترک» در سال ۲۰۱۰ شروع به پخش شدن کردن، بینندگان عاشق داستان آن شدند و این سریال آخرالزمانی باعث تجدید محبوبیت زامبی‌ها شد.

از اسپین‌آف‌های موردانتظار برنامه‌ی غول‌پیکر مانند «آن‌هایی که زنده ماندند» گرفته تا فیلم موردانتظار «گرگ و میش مردگان»، امسال عاشقان زامبی‌ها با آثار جذاب بسیاری روبرو شدند و بسیاری از فیلم و سریال‌های زامبی‌محور ۲۰۲۴ که در ابتدای سال در مورد آن‌ها شنیده‌ایم پخش نشده‌اند؛ پس همچنان باید منتظر و ذوق‌زده بمانیم.

۱۰- لیزا فرانکنشتاین (Lisa Frankenstein)

70

 

کمدی ترسناک «لیزا فرانکنشتاین»، یک بازگویی خنده‌دار و لذت بخش از کلاسیک تحسین شده مری شلی با نام «فرانکنشتاین» است. این اثر اولین کارگردانی زلدا ویلیامز (دختر کمدین فقید، رابین ویلیامز) است که داستان نوجوان طرد شده لیزا اسکالوس ( با نقش آفرینی کاترین نیوتون) را روایت می‌کند. او در سال ۱۹۸۹ به طور ناخواسته یک جسد ویکتوریایی ( با نقش‌آفرینی کول اسپروس) را از طریق یک دستگاه برنز ‌کننده زنده می‌کند. لیزا و جنازه عاشق می‌شوند و هرج و مرج را در پی عشق خود در دنیای اطرافشان به وجود می‌آورند؛ زیرا لیزا تلاش می‌کند تا زامبی را به مرد کامل خود تبدیل کند. با اینکه این فیلم در مورد زامبی‌های آرامی که کشان‌کشان به سمت افراد زنده می‌روند نیست، ولی یک داستان کاملا جدید با موضوع عشق بین یک زامبی و انسان زنده است که قطعا در لیست بهترین فیلم‌های زامبی‌ ۲۰۲۴ قرار می‌گیرد.

۹- مردگان متحرک: آن‌هایی که زنده‌اند (The Walking Dead: The Ones Who Live)

71

ریک گرایمز، زامبی‌کشی قهار ، در سریال پساآخرالزمانی «مردگان محترک: آن‌ها که زنده‌اند» دوباره به دنیای سریال‌ها بازگشته است. سریال، داستان کلانتر بازنشسته را در حالی که سعی می‌کند خود را به میشون برساند روایت می‌کند؛ آن هم در دنیایی که توسط دشمنان زنده و مرده ویران شده است. بازیگران نسخه اصلی سریال دوباره در نقش‌های پیشین خود ظاهر شدند و چند بازیگر جدید نیز در این داستان در کنار شخصیت‌هایی که تمام این مدت با آن‌ها خو گرفتیم، به ایفای نقش پرداختند.

۸- رسیدگی به مردگان (Handling the Undead)

72

همه ما می‌دانیم که سینمای کره در به تصویر کشیدن زامبی‌ها توانایی زیادی را از خود نشان داده. کافیست که تعدادی از بهترین فیلم‌های زامبی کره‌ای را که طی سال‌های اخیر ساخته شده‌اند تماشا کنید تا متوجه شوید؛ ولی کشور دیگری که خارج از هالیوود موفق شد مانند کره امسال نام خود را در لیست بهترین‌ها در به تصویر کشیدن سینمای زامبی ثبت کند، کشور نروژ بود.

فیلم «رسیدگی به مردگان» جزو فیلم‌‌های زامبی ۲۰۲۴ بود که توجه زیادی را به خود جلب کرد. این فیلم با کارگردانی تئا هویستندال و بر اساس رمانی معروف اثر لیندکویست ساخته شده است و داستان سه خانواده را زمانی که عزیزان از دست رفته‌شان به زندگی بازمی‌گردنند و باعث هرج و مرج در دنیای زنده‌ها می‌شوند روایت می‌کند.

۷- مردگان متحرک: دریل دیکسون (The Walking Dead: Daryl Dixon)

73

تماشاگران سریال «مردگان متحرک» حتی پس از یازده فصل هیجان‌انگیز از دریل دیکسون رواقی و کمان‌دار سیر نمی‌شدند و زمانی که اعلام شد که شخصیت مورد علاقه‌ی آن‌ها  قرار است یک سریال مختص به خود داشته باشد، آن‌ها را حسابی سر ذوق آورد. سریال «مردگان متحرک: داریل دیکسون» بر روی داستان زندگی این شکارچی شجاع تمرکز می‌کند که او را در سفر خود برای بازگشت به خانه، ماموریت خطرناکی در خارج از کشور و در رودرویی در طول مسیر با تعداد زیادی از مردگان متحرک به تصویر می‌کشد.

فصل اول این سریال در اولین نمایش خود نقدهای مثبتی دریافت کرد و بسیاری از منتقدان آن را حتی از محتوای چند سال اخیر سریال اصلی هم بهتر دانستند. تولید فصل دوم در دسامبر ۲۰۲۳ به پایان رسید و به زودی از شبکه ای. ام. سی پخش خواهد شد.

۶- خزنده‌ها (Crawlers)

74

در سال ۲۰۳۰، گروهی از بازماندگان آمریکایی پس از اینکه یک آخرالزمان زامبی زمین را به مرز نابودی کشانده، در یک ماموریت خطرناک برای پناه بردن به پناهگاهی در مکزیک هستند. این گروه ناامید و مصمم بر این باورند که ال سانتواریو دل سور یکی از معدود مکان‌هایی است که توسط زامبی‌ها ویران نشده است؛ اما رسیدن به پناهگاه سفری بسیار خطرناک خواهد بود زیرا آنها باید با انبوهی از زامبی‌های خطرناک روبرو بشوند تا به مقصد برسند. گیسیرگ برمودز نویسندگی و کارگردانی این فیلم ترسناک را برعهده داشته  که پیش از این کارگردانی چند فیلم ترسناک اسپانیایی را نیز بر عهده داشته است. «خزنده‌ها» قرار است درست در هالووین امسال نمایش داده شود و طرفداران امید زیادی به این فیلم ترسناک زامبی ۲۰۲۴ دارند.

۵- ما مردگان را دفن می‌کنیم (We Bury the Dead)

75

دیزی ریدلی، ستاره سرشناس سری جدید فیلم‌های «جنگ ستارگان»، قرار است به عنوان ستاره‌ی فیلم زامبی ۲۰۲۴ با نام «ما مردگان را دفن می‌کنیم» دوباره بر روی پرده‌های سینما ظاهر بشود. در داستان این فیلم، یک آزمایش نظامی مشکل‌ساز می‌شود و در نتیجه زمین را ویران می‌کند. آوا تصمیم می‌گیرد برای پیدا کردن جسد شوهر خود به واحد بازیابی بدن مراجعه کند و وقتی می‌‌بیند اجساد آن‌ جا در حال زنده شدن هستند وحشت می‌کند. زک هیلدیچ فیلمنامه را نوشته و کارگردانی این فیلم زامبی ۲۰۲۴ را نیز برعهده دارد و فیلم را ادامه‌ی تریلر آخرالزمانی «این ساعات پایانی» در سال ۲۰۱۳ نامیده است. یکی از سازنده‌های فیلم درباره این پروژه گفته:

“«ما مردگان را دفن می‌کنیم»، نوید یک برداشت تازه از ژانر زامبی و ایجاد هیجان‌های فراوان را برای مخاطبان می‌دهد.”

بسیاری از طرفداران ژانر زامبی چشم به راه این فیلم هستند و احتمال می‌دهند که از بهترین فیلم‌های زامبی ۲۰۲۴ خواهد بود.

۴- مردگان متحرک: شهر مرده (The Walking Dead: Dead City)

76

بسیاری از طرفداران چشم به راه بازگشت نگان (با نقش‌آفرینی جفری دین مورگان) فداکار شرور اصلاح‌شده با چوب بیسبال و بازمانده آخرالزمان زامبی‌ها، مگی (با نقش‌آفرینی لورن کوهان) برای فصل دوم قریب‌الوقوع سریال اسپین‌آف «مردگان متحرک: شهر مرده» هستند تا سرنوشت این دو جفت متضاد را دنبال کنند. آنها باید با یکدیگر متحد شدند تا پسر گمشده‌ی مگی با نام هرشل را پیدا کنند؛ در حالی که در طول مسیر با زامبی‌های خطرناک بسیاری روبرو می‌شوند.

۳- زامبی‌های مارول (Marvel Zombies)

77

بر اساس مجموعه کتاب‌های مصور به همین نام، مینی‌سریال «زامبی‌های مارول» از شبکه دیزنی‌پلاس پخش خواهد شد و در واقع ادامه‌ی یکی از اپیزود‌های «چه می‌شد اگر…» است که در مورد گروهی از بازماندگان ابرقهرمان است که با برخی از تبهکاران و قهرمانان زامبی شده محبوب جهان روبرو می شوند.

این مجموعه با توجه به ایده‌ی خود و بازیگران محبوبی که در آن حضور دارند، بدون شک یکی از بهترین فیلم‌های زامبی ۲۰۲۴ خواهد شد. چهره‌های معروف مارول مانند بلک ویدو، شانگ چی، کاپیتان آمریکا، و اسکارلت ویچ همگی به عنوان نسخه‌های جایگزین شخصیت‌هایشان در این دنیا ظاهر می‌شوند. گفته شده که این اولین سریال مارول است که دارای محدودیت سنی است. سازنده‌ی آن گفته که برای ساخت یک دنیای زامبی‌محور جالب، نباید در به کار بردن خون و لحظات وحشتناک کم‌کاری کرد.

۲- بیتل‌جوس بیتل‌جوس (Beetlejuice Beetlejuice)

78

طرفداران تیم برتون و شاهکار او در دهه ۸۰ با نام «بیتل‌جوس» وقتی خبر رسید که بعد چندین دهه، سرانجام یک دنباله از آن در دست ساخت است و ستاره‌های اصلی قسمت قبلی، یعنی مایکل کیتون، وینونا رایدر و کاترین اوهارا همگی در نقش‌های خود ظاهر می‌شوند، خیلی خوشحال شدند. . «بیتل جوس بیتل جوس» داستان لیدیا و دخترش آسترید را روایت خواهد کرد و آن دو در نهایت حتی با شرور اصلی نیز متحد می‌شوند.

با اینکه بخش عظیمی از داستان کاملاً مخفی مانده است، ولی بسیاری از طرفداران از همین حالا مطمئن هستند که «بیتل‌جوس بیتل‌جوس» در لیست بهترین فیلم‌های ۲۰۲۴ قرار خواهند گرفت. جنا اورتگا، بازیگر مشهور «ونزدی»، در نقش آسترید در فیلم حضور خواهد داشت در حالی که مونیکا بلوچی نقش همسر بیتل‌جوس را ایفا خواهد کرد و ویلم دافو نیز در این فیلم نقش خواهد داشت.

این فیلم نیز شاید شامل زامبی‌های گوشت‌خوار بدون مغز نباشد، ولی یکی از جالب‌ترین و موردانتظار‌ترین فیلم‌های امسال با محوریت مردگانی که از مرگ بازگشته‌اند است.

۱- گرگ و میش مردگان (Twilight of the Dead)

79

پس از سال‌ها مشکلات تولید، عقب انداختن استودیو و در نهایت مرگ استاد وحشت جورج رومرو، بسیاری از پروژه‌های نصفه نیمه مانده این کارگردان ناتمام ماند. «گرگ و میش مردگان» از اوایل دهه ۲۰۱۰، پس از نارضایتی رومرو از نحوه پایان هر دو فیلم قبلی خود، در دست ساخت بوده است .

رومرو کار روی فیلمنامه را با همکاری پائولو زلاتی، نویسنده‌ی مشهور، آغاز کرد و می‌خواست بررسی کند که چه اتفاقی برای گروه بازماندگان سرزمین مردگان می‌افتد و نابودی کامل بشریت را به نمایش بگذارد. متأسفانه، رومرو در سال ۲۰۱۷ بر اثر سرطان ریه درگذشت و این پروژه هرگز نتوانست به نتیجه برسد و استودیو نیز آن را رها کرد. در سال ۲۰۲۱، فاش شد که فیلم دوباره در حال ساخت است و سوزان، همسر رومرو گفت:

“این فیلمی است که او می‌خواست ساخته بشود و در حالی که شخص دیگری مشعل را به عنوان کارگردان حمل خواهد کرد، این فیلم جورج رومرو خواهد بود.”

برد اندرسون کارگردانی این فیلم ترسناک را به عهده گرفته است و تولید این پروژه در پاییز ۲۰۲۳ آغاز شده است. «گرگ و میش مردگان» قرار است: از منظر آخرین انسان‌های روی زمین که در میان دسته‌هایی از مردگان گیر افتاده‌اند، به ماهیت تاریک بشریت بپردازد و بسیاری مطمئن هستند که این فیلم از بهترین فیلم‌های زامبی ۲۰۲۴ خواهد بود.

منبع: خبرآنلاین

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید