امروز جمعه فیلم و سریال چی ببینیم؟

امروز جمعه فیلم و سریال چی ببینیم؟

مرسوم‌ترین کار خانگی تفریحی هم تماشای یک فیلم یا سریال است. حالا هر کس بسته به سلیقه خودش انتخاب می‌کند. گاهی هم انتخاب سخت می‌شود، چون گزینه زیاد است. گاهی یک آخر هفته کامل با سؤال «فیلم چی ببینیم» طی می‌شود و هیچ‌کس هیچ تصمیمی نمی‌تواند بگیرد. این سنت قدیمی معرفی فیلم و سریال شاید بتواند جواب این سؤال را بدهد.

کد خبر : ۲۰۷۴۸۱
بازدید : ۲۶

دغدغه تعطیلات آخر هفته، اینکه آخر هفته خود را چطور بگذرانیم، برای زندگی شهری، همگانی است. همه جای دنیا مردم آخرهفته، البته برای بخشی از مردم دنیا اول هفته، فرصتی برای استراحت و تفریح به دور از دغدغه‌های کار و امور جدی‌تر زندگی است. بعضی‌ها ترجیح می‌دهند آن را بیرون از خانه به مهمانی، سینما، تئاتر یا هر مکان عمومی‌ دیگری رفتن می‌گذرانند و عده‌ای خانه‌ را انتخاب می‌کنند.

مرسوم‌ترین کار خانگی تفریحی هم تماشای یک فیلم یا سریال است. حالا هر کس بسته به سلیقه خودش انتخاب می‌کند. گاهی هم انتخاب سخت می‌شود، چون گزینه زیاد است. گاهی یک آخر هفته کامل با سؤال «فیلم چی ببینیم» طی می‌شود و هیچ‌کس هیچ تصمیمی نمی‌تواند بگیرد.

این سنت قدیمی معرفی فیلم و سریال شاید بتواند جواب این سؤال را بدهد. پیرو همین سنت رسانه‌ای که صفحات شبکه‌های اجتماعی را هم پر کرده، یک فیلم خوب، یک سریال خوب، یک فیلم جدید، یک فیلم ترسناک و یک انیمه معرفی می‌کنیم. این فیلم‌ها شاید حال شما را خوب کنند.

فیلم جدید چی ببینیم؟

– فیلم «مرز یاغیان»

هیچ ژانری مثل ژانر اکشن نمی‌تواند اوقات خوشی را برای مخاطبان به وجود آورد؛ به‌خصوص اگر لحظات اکشن در راستای گرفتن انتقام و بازگرداندن عدالت باشد. آرون پیر نقش یک افسر نظامی بازنشسته را بازی می‌کند که برای گذاشتن وثیقه و آزاد کردن پسرعموی خود به شهری کوچک می‌رود؛ ولی به محض ورود دو پلیس فاسد او را به باد کتک می‌گیرند و پول‌هایش را به ناحق به اسم قانون می‌دزدند. آرون پیر به همه در می‌زند ولی نمی‌تواند پول خود را پس بگیرد. آن شهر کوچک تا گردن در فساد فرو رفته است!

چه موقعیتی بهتر از این تا ترکیبی درست و جذاب از اکشن‌های خیره کننده و حرف‌های انتقادی اجتماعی را در قالب داستانی جذاب تماشا کنیم؟ فیلم هم توسط منتقدان و هم توسط مخاطبان مورد تشویق قرار گرفته است. عوامل تولید «مرز یاغیان» درون مایه‌ی سینمای اکشن را به خوبی فهمیده‌اند و موفق شدند که در ژانری که از فیلم‌های اکشن متوسط آبدوغ‌خیاری (!) پر شده است، اثری خلق کنند که بتواند سرش را در میان دیگر آثار بالا بگیرد و وظیفه خود را، که میخکوب کردن تماشاگر است، به خوبی انجام بدهد. اگر تماشای سینمای اکشن را دوست دارید این فیلم را از دست ندهید. این فیلم کیفیت به شما خواهد داد.

53

شناسنامه‌ی فیلم «مرز یاغیان» (Rebel Ridge)

  • نویسنده: جرمی سالنی‌یر
  • کارگردان: جرمی سالنی‌یر
  • بازیگران: ارون پیر، دان جانسون، ارین دوئرتی و…
  • محصول: ۲۰۲۴
  • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: ۹۶ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۶.۹ از ۱۰
  • خلاصه داستان: یک نظامی بازنشسته نیروی دریایی برای کمک رساندن به پسرعموی خود که زندانی شده است به شهر شلبی اسپرینگز می‌رود؛ اما در آن‌جا پس‌انداز او توسط پلیسی فاسد ضبط می‌شود و حالا او باید پول خود را پس بگیرد…

فیلم خوب چی ببینیم؟

– فیلم «میس سان‌شاین کوچولو»

54

فیلم «میس سان‌شاین کوچولو» فیلمی کمدی ساخته‌ی سال ۲۰۰۶ است که در ابتدا فیلم خنده‌دار ساده‌ای به نظر می‌رسد ولی در طول داستان وارد مباحث بسیار عمیق‌تری در مورد خانواده، روابط بشری و تقابل شادی و افسردگی می‌شود و حتی ممکن است اشک‌های شما را در انتها سرازیر کند.

این فیلم که بر اساس فیلمنامه‌ای از مایکل آردنت است، بسیاری از بازیگران کمدی و حتی غیر کمدی هالیوودی که امروزه می‌شناسیم را برای اولین بار در آن زمان به مخاطبین معرفی کرده است. این فیلم نامزد چهار جایزه‌ی اسکار شد که در نهایت دو تا از عناوین آن را نصیب خود کرد؛ بهترین فیلمنامه و بهترین نقش مکمل مرد.

داستان فیلم در مورد مسابقه‌ای به نام میس سان‌شاین است که هر ساله برای دخترهای خردسال برگزار می‌شود. آلیو دختر یک خانواده‌ی متوسط آمریکایی است که آرزو دارد در این مسابقه شرکت کند؛ ولی مسابقه که در کالیفرنیا برگزار می‌شود، فاصله‌ی خیلی زیادی از آن‌ها دارد. در نهایت تمامی خانواده تصمیم می‌گیرند تا آرزوی آلیو را برآورده کنند و با یک فولکس واگن قراضه راهی سفری طولانی می‌شوند که علاوه بر به وجود آوردن موقعیت‌های کمدی بسیار، درس‌های مهمی نیز به آن‌ها می‌آموزد.

شناسنامه‌ی فیلم «میس سان‌شاین کوچولو» (Little Miss Sunshine)

  • نویسنده: جاناتان دیتون و ولری فاریس
  • کارگردان: مایکل آردنت
  • بازیگران: گرگ کینر، استیو کارل، تونی کولت و…
  • محصول: ۲۰۰۶
  • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: ۹۱ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۷.۸ از ۱۰
  • خلاصه داستان: خانواده‌ای آمریکایی تصمیم می‌گیرند برای برآورده کردن آرزوی کوچک‌ترین عضو خانواده، راهی سفری طولانی بشوند تا بتوانند او را به موقع به مسابقه‌ی میس سان‌شاین کوچولو برسانند.

سریال چی ببینیم؟

– سریال «تسخیر عمارت هیل»

55

بسیاری از فیلم و سریال‌هایی که مورد خانه‌های روح زده داستان می‌گویند، در مورد موقعیت‌هایی هستند که افراد داخل عمارت توسط ارواح مورد حمله قرار می‌گیرند و پس از تجربه لحظات ترسناک متعدد، یا از خانه می‌روند یا توسط ارواح (که کاملا هم خبیث هستند) آسیب می‌بینند؛ اما «تسخیر عمارت هیل» اثر مایک فلنگن، رویکردی کاملا جدید را در مورد ارواحی که امکان را تسخیر کردند پیش می‌گیرد.

این سریال که کلا ده قسمت است، داستان خانواده‌ای را که مدتی در یک خانه‌ی تسخیر شده زندگی کردند روایت می‌کنند؛ ولی به جای برخوردهای ترسناک با ارواح، موضوعات خیلی عمیق‌تر و انسانی‌تری را به تصویر می‌کشند.

هر یک از بچه‌های خانواده باید با تروماهای مختلفی که در کودکی داشتند روبرو بشوند و داستان پشت ارواح خانواده، بسیار عمیق‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید. حتی با وجود لحظات ترسناک در نقاط مختلف داستان، این سریال گاهی به قدری احساسات شما را جریحه‌دار خواهد کرد که شاید اشک شما را در دل‌سوزی برای این ارواح ترسناک جاری کند و این خود این اثر را تبدیل به سریالی منحصر‌به‌فرد می‌کند.

شناسنامه‌ی سریال «تسخیر عمارت هیل» (Haunting of Hill House)

  • کارگردان: مایک فلنگن
  • محصول: ۲۰۱۸
  • امتیاز راتن تومیتوز به سریال: ۹۳ از ۱۰۰
  • امتیاز کاربران IMDb به سریال: ۸.۵ از ۱۰
  • خلاصه داستان: زن و شوهری با پنج فرزند خود برای مدت کوتاهی در یک عمارت شروع به زندگی می‌کنند؛ اما پس از مدتی متوجه می‌شوند که عمارت توسط ارواح تسخیر شده است و زندگی آن‌ها را تحت الشعاع قرار می‌دهد…

انیمه چی ببینیم؟

– فیلم «فرزندان گرگ»

56

انیمه‌ها دو حالت هستند؛ یا به قدری خشن و تابوشکن می‌شوند که تمام خط قرمز‌های موجود را رد می‌کنند یا به قدری به زیبایی زندگی را به تصویر می‌کشند و تحلیل می‌کنند که امید زندگی را به مخاطب خود بازمی‌گردانند. «فرزندان گرگ» اثر مامورو هوسودا، یکی از زیباترین انیمه‌های ساخته شده است که موضوعی بسیار نزدیک به قلب بسیاری از ما را به تصویر می‌کشد؛ مادر.

داستان در مورد دختر دانشجویی به نام هانا است که عاشق یک گرگینه می‌شود. آن دو با یکدیگر ازدواج می‌کنند و دو بچه‌ی نیمه گرگ از این ازدواج حاصل می‌شود؛ ولی پس از مرگ ناگهانی پدر، مادر مجبور می‌شود که به تنهایی دو فرزند را بزرگ کند. ما تمام سختی‌ها و خوشی‌هایی که این مادر در طی بزرگ کردن فرزندانش دارد را می‌بینیم که بدون شک در نهایت باعث جاری شدن احساسات هر کسی که مادر خود را دوست دارد خواهد شد.

شناسنامه‌ی فیلم «فرزندان گرگ» (Wolf Children)

  • نویسنده: ساتوکو اوکودرا، مامورو هوسودا
  • کارگردان: مامورو هوسودا
  • محصول: ۲۰۱۲
  • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: ۹۵ از ۱۰۰
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۸.۱ از ۱۰
  • خلاصه داستان: هانا دختر دانشجویی است که عاشق یک گرگینه می‌شود. آن‌ها صاحب دو فرزند نیمه گرگینه می‌شوند ولی پس از مرگ پدر، هانا باید به تنهایی از این دو فرزند نگه‌داری کند.

فیلم ترسناک چی ببینیم؟

– فیلم «شماره ۱۰ خیابان کلاورفیلد»

57

تصور کنید که از پس از تصادفی به هوش می‌آیید و‌ متوجه می‌شوید که در زیرزمین فردی غریبه هستید که ادعا می‌کند موجودات فضایی به زمین حمله کرده‌اند و هوای بیرون مسموم شده است. شما حرف او را باور می‌کنید و با او به همراه شخصی دیگر به عنوان تنها بازماندگان کره زمین به زندگی ادامه می‌دهید؛ اما پس از مدتی به راست و دروغ حرف‌های شخصی که شما را نجات داده شک می‌کنید و تصمیم می‌گیرید که رفتن به دنیای بیرون، خیلی بهتر از ماندن با این آدمی است که از نظر روانی تعادل ندارد.

این خلاصه‌ای از داستان فیلم «شماره ۱۰ خیابان کلاورفیلد» بود که با حضور فقط سه بازیگر در یک زیرزمین روایت می‌شود. فیلم هیولایی ندارد. در عوض ما با یک چیز خیلی ترسناک‌تر روبرو هستیم؛ یک انسان که قابل اعتماد نیست. فیلم ساختار ساده‌ای دارد ولی از همین ساختار ساده نهایت استفاده را می‌برد و با نقش‌آفرینی عالی بازیگران، به اوج ترسناکی می‌رسد.

شناسنامه‌ی فیلم «شماره ۱۰ خیابان کلاورفیلد» (۱۰ Cloverfield Lane)

  • نویسنده: جاش کمبل، دیمین شزل
  • کارگردان: دن تراختنبرگ
  • بازیگران: جان گودمن، مری الیزابت وینستد، جان گالاگر و…
  • محصول: ۲۰۱۶
  • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: ۹۰ از ۱۰۰
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۷.۲ از ۱۰
  • خلاصه داستان: ماشین میشل دچار سانحه می‌شود. روز بعد در اتاقی با دری قفل شده به هوش می‌آید. مردی به نام هاوارد ادعا می‌کند که کره زمین توسط فضایی‌ها مورد حمله قرار گرفته و او میشل را از مرگ نجات داده ولی…

منبع: خبرآنلاین

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید