(ویدئو) ۴ نکته مهم از «پایتخت ۷»؛ دوباره به اوج برمی‌گردد؟

(ویدئو) ۴ نکته مهم از «پایتخت ۷»؛ دوباره به اوج برمی‌گردد؟

سریال «پایتخت» یکی از موفق‌ترین پروژه‌های تلویزیون ایران به‌شمار می‌آید که همواره با استقبال گسترده مخاطبان مواجه شده‌، اما با انتشار تیزر جدید این مجموعه که تنها ۱۲ ثانیه طول می‌کشد، دوباره بحث‌های زیادی پیرامون کیفیت و تغییرات احتمالی این فصل در فضای مجازی به راه افتاده است.

کد خبر : ۲۱۰۴۵۶
بازدید : ۲۷

محسن تنابنده به عنوان بازیگر در هر پروژه‌ای که بوده تا حدود زیادی موفق عمل کرده، اما نگرانی اصلی اینجاست که او هرجایی مثل فیلم "زودپز" از فیلمنامه سهم داشته نتوانسته چندان موفق عمل کند. علاوه بر این فوت خشایار الوند به عنوان نویسنده اصلی سریال نیز آشکارا در کیفیت فصل ششم پایتخت نمود پیدا کرد.

علیرغم همه این نگرانی‌ها بازگشت پایتخت احتمال می‌تواند یک برگ برنده برای صداوسیمایی باشد که به لحاظ محتوایی با مشکلاتی اساسی روبروست.اما این تیزر چند نکته را درون خود جای داده. نکاتی که احتمالا به چشمتان خورده، اما شاید ظرف ۱۲ ثانیه برایتان ملموس نبوده و حالا در ادامه این مطلب به سراغ این نکات می‌رویم. با ما همراه باشید.

۱. بازگشت بهبود؟ 

یکی از نکات برجسته تیزر، حضور پسر جوانی‌ست که با سینی چای به سمت دوربین می‌آید و شباهت زیادی به بهبود (با بازی مهران احمدی) دارد. این شخصیت می‌تواند به نوعی تجلی تازه‌ای از این کاراکتر باشد که همواره در داستان نقش کلیدی ایفا کرده است. اما به نظر می‌رسد این کاراکتر را مهران احمدی که در فصل‌های گذشته یکی از کاراکتر‌های محبوب سریال بود، بازی نمی‌کند و پسر کوچک او (بهروز فریبا) حالا بزرگ شده و به نوعی قرار است جای خالی بهبود را در این فصل برای مخاطب پر کند.

35

۲. تغییر در کاراکتر‌های سارا و نیکا 

یکی دیگر از موارد جالب تیزر جدید، به تصویر کشیدن مراسم خواستگاری است که در آن دو دختر جوان حضور دارند. به نظر می‌رسد که این دو دختر، جایگزین سارا و نیکا فرقانی اصل باشند که به دلیل برخی حواشی در شبکه‌های اجتماعی از سریال حذف شده‌اند.

حذف سارا و نیکا از سریال یکی از بحث‌های پرحاشیه بود و تصمیم نویسندگان و صداوسیما برای معرفی دو کاراکتر جدید و بهتر بگوییم جعلی به جای آنها، می‌تواند به چالش جدیدی برای سریال تبدیل شود. این تمهید باعث می‌شود که داستان بدون نیاز به سارا و نیکای واقعی به جلو برود، هرچند باید دید که این تغییرات چقدر بر کیفیت اثر و بازخورد مخاطبان سریال تأثیر خواهد گذاشت؟

36

۳. تغییرات ظاهری بازیگران 

یکی از نکات جالب دیگر تیزر این است که تغییرات ظاهری بازیگران به‌خصوص "ریما رامین‌فر" و "نسرین نصرتی" کاملاً مشهود است. رامین‌فر که نقش هما، همسر نقی معمولی را بازی می‌کند، در این تیزر لاغرتر به نظر می‌رسد و این تغییر اتفاقا در چند وقت اخیر در فضای مجازی هم بازتاب گسترده‌ی داشت و توجه مخاطبان را به خود جلب کرده است. همچنین کاراکتر فهیمه (با بازی نسرین نصرتی) نیز تغییرات ظاهری محسوسی داشته. این تغییرات ظاهری ممکن است نشانه‌ای از تغییر در رفتار آنها یا نقش‌های به‌روزشده‌ای باشد که در این فصل برای آنها در نظر گرفته شده است.

37

۴. بازگشت بازیگران فرعی 

در تیزر همچنین مشاهده می‌شود که بسیاری از بازیگران فرعی و شخصیت‌های جانبی همچنان در سریال حضور دارند. به عنوان مثال، مربی کشتی که در فصل‌های قبلی نقش مهمی در آموزش کشتی به نقی داشت، در این فصل در جایگاه پدر داماد حضور دارد. این نکته نشان می‌دهد که تغییرات زیادی در ترکیب بازیگران اصلی ایجاد نشده و سیروس مقدم به عنوان کارگردان اثر همچنان میل به استفاده از همان بازیگران قبلی برای نقش‌های جدید را دارد. البته که شاید بتوان گفت استفاده از بازیگران قدیمی به مخاطبان حس آشنایی و استمرار داستان را القا می‌کند و باعث می‌شود که مخاطبان سریال همچنان با همان ذهنیت گذشته پای سریال بنشینند. با این حال، تغییرات در نقش‌ها و ویژگی‌های آنها می‌تواند تحولاتی جدید در داستان ایجاد کند.

38

پرسش اصلی؛ آیا "پایتخت" دوباره به اوج برمی‌گردد؟

با توجه به این نکات، سوال اصلی این است که آیا فصل جدید "پایتخت" می‌تواند همان محبوبیت فصل‌های ابتدایی خود را دوباره به دست آورد؟ با وجود نگرانی‌ها درباره قدرت فیلمنامه حضور بازیگرانی مثل محسن تنابنده و احمدمهران‌فر همچنان نقطه قوت سریال است. اما خب تغییرات ظاهری برخی کاراکتر‌ها و تفاوت‌های محتوایی که در داستان ایجاد شده، می‌تواند چالشی جدید برای تلویزیون باشد. باید منتظر ماند و دید که آیا این تغییرات می‌توانند به "پایتخت" کمک کنند تا دوباره به یکی از موفق‌ترین سریال‌های تلویزیون ایران تبدیل شود یا خیر.

منبع: برترین ها

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید