فرنچایز باب اسفنجی بعد از ۲۵ سال هنوز پولساز است

فرنچایز باب اسفنجی بعد از ۲۵ سال هنوز پولساز است

مجموعه باب اسفنجی شلوار مکعبی (SpongeBob SquarePants) در سال ۲۰۲۴ تولد ۲۵ سالگی خود را جشن گرفت. با این حال به نظر می‌رسد که این انیمیشن محبوب پس از این همه سال هنوز هم درآمد زیادی به همراه دارد و جیب‌های شبکه نیکلودئون را پر نگه می‌دارد.

کد خبر : ۲۱۰۹۳۶
بازدید : ۲۳۹۰

اولین قسمت فرنچایز باب اسفنجی ۲۵ سال پیش و در سال ۱۹۹۹ روی تلوزیون رفت تا به یکی از بزرگ‌ترین نام‌های دنیای سرگرمی تبدیل شود. این مجموعه در طی زمان محبوبیت خود را از دست نداده و همواره به تولید درآمد بالا ادامه می‌دهد. طبق اطلاعات باب و سایر دوستان او در این ۲۵ سال چیزی پیش از ۱۶ میلیارد دلار درآمدزایی در زمینه خرده‌فروشی داشته‌اند که برای یک انیمیشن سریالی فوق‌العاده چشم‌گیر است.

رمزی نایتو (Ramsey Naito) که مقام ریاست پارامونت انیمیشن و نیکلودئون را برعهده دارد اینگونه توضیح می‌دهد:«در طی این ۲۵ سال ما تلاش کردیم تا حضور باب اسفنجی و ارتباطی که مخاطب‌ها با او برقرار می‌کنند را جشن بگیریم و از هنر که حس کنجکاوی ما را شعله‌ور می‌سازد و بر چارچوب فرهنگ می‌افزاید تقدیر کنیم. این چیزی است که سازنده SpongeBob یعنی استیو هیلنبرگ عاشقش بود و هر روز آن را جشن می‌گرفت.»

117_11zon

همکاری با پوما برای تولید کتانی‌های ورزشی یکی از مثال‌ها متعدد تجارت باب اسفنجی است

البته که کار شبکه نیکلودئون و سازندگان با مجموعه باب اسفنجی تمام نشده و آن‌ها قصد دارند هنوز به کار خود ادامه دهند. همین یک ماه پیش بود که سریال اسپین آف SpongeBob با نام The Patrick Star Show برای فصل چهارم تمدید شد و قرار است در آینده پخش شود. حال یکی از نکاتی که باعث این موفقیت ادامه‌دار شده همکاری‌های تجاری است که سازندگان با برندها و افراد معروف برقرار می‌کنند. شما می‌توانید در ادامه چندی از بزرگ‌ترین و موفق‌ترین همکاری‌های باب اسفنجی با سایر فرنچایزها را مشاهد کنید:

  • سال ۲۰۱۳: همکاری با فارل ویلیامز و جشنواره ICECREAM ۲۰۱۳
  • سال ۲۰۱۴: حضور در رویداد Moschino runway که با محوریت مدلینگ برگزار می‌شود. پس از مراسم لباس‌های باب اسفنجی نیز برای خرید در دسترس قرار گرفتند
  • سال ۲۰۱۸: همکاری با برند Vans برای تولید لباس‌ها و آیتم‌های مختلف نظیر هودی، تیشرت، کفش و…
  • سال ۲۰۱۹: همکاری با کایری اروینگ (بازیکن بسکتبال) برای تولید کفش‌های بسکتبالی که در عرض چند دقیقه همه آن‌ها فروش رفت
  • سال ۲۰۲۳: همکاری مشترک با برند پوما برای ساخت کفش‌های ورزشی و لباس‌های مختلف برای کودکان و افراد بالغ

اما باید بدانید که باب اسفنجی در زمینه تغذیه و مواد خوراکی نیز پول عظیمی را به همراه آورده است. شبکه نیکلودئون در حال حاضر با رستوران زنجیره‌ای Wendy’s همکاری می‌کند تا همبرگر خرچنگی بفروشد. البته پیش از این آب‌نبات همبرگر خرچنگی را هم داشتیم که پرفروش‌ترین آب‌نبات لایسنس شده دنیا به شمار می‌رود. اگر بخواهیم به اینجور همکاری‌ها که به فروش غذاها و محصولات مختلف منجر شده بپردازیم باید چندین و چند صفحه صحبت کنیم.

آنچه که حائر اهمیت است این است که باب اسفنجی پس از این همه سال هنوز هم درآمدزایی چشم‌گیری دارد و در سال‌های آینده با همین قدرت به کار خود ادامه خواهد داد. 

منبع: مجله بازار

۱
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید