10 فیلم دستکم گرفته شده نیکول کیدمن که باید تماشا کنید

10 فیلم دستکم گرفته شده نیکول کیدمن که باید تماشا کنید

در اینجا 10 اثر از قدرنادیده‌ترین فیلم‌های نیکول کیدمن که احتمالا طرفداران این بازیگر زن بااستعداد درباره آن نشنیده‌اند، آورده شده‌است.

کد خبر : ۲۱۱۶۷۵
بازدید : ۲۰۴

نیکول کیدمن یکی از بهترین بازیگران زن نسل ما است، که همواره بازی‌های کمدی، دراماتیک و هیجان‌انگیزی را ارائه می‌کند. این هنرمند محبوب با بیش از 40 سال فعالیت در صنعت سینما، این فرصت را داشته‌است تا با بسیاری از بزرگان ازجمله؛ استنلی کوبریک، باز لورمن، کالین فارل و آرون سورکین کار کند.

نیکول کیدمن با یک جایزه اسکار، چندین جایزه گلدن‌گلوب، یک جایزه امی و یک جایزه بفتا، بدون‌شک جایگاه خود را در این صنعت تثبیت کرده‌است. اگرچه کیدمن در فیلم‌های تحسین‌شده‌ایی مانند چشم‌های کاملا بسته، دیگران، شیر و ساعت‌ها بازی کرده است، اما تعدادی از بهترین بازی‌های خود را در فیلم‌های کمتر شناخته‌شده‌ای اجرا کرده‌است، که شایسته ستایش و دیده‌شدنی مشابه هستند.

نیکول کیدمن زیبا با توانایی بی‌مانند خود در انتخاب فیلمنامه، به‌ندرت فیلمی دارد که در دسته آثار بی‌ارزش قرار گیرد.

در اینجا 10 اثر از قدرنادیده‌ترین فیلم‌های نیکول کیدمن که احتمالا طرفداران این بازیگر زن بااستعداد درباره آن نشنیده‌اند، آورده شده‌است.

10. مرد راه‌آهن (The Railway Man)

The Railway Man

  • تاریخ انتشار: 2 دسامبر 2013
  • کارگردان: جاناتان تپلتزکی
  • ژانر: درام جنگی

نیکول کیدمن در کنار کالین فرث در فیلم مرد راه‌آهن بازی خیلی خوبی از خود به نمایش می‌گذارد. این فیلم درباره جنگ‌جهانی‌دوم و براساس زندگینامه اریک لومکس که کتابی با نام مرد راه‌آهن است، ساخته شده‌است. نیکول کیدمن در این فیلم نقش همسر یک افسر بریتانیایی را بازی می‌کند، که در زمان جنگ مورد شکنجه قرار گرفته‌است. پس از اینکه زن متوجه می‌شود شکنجه‌گر همسرش هنوز زنده است، تصمیم می‌گیرد با او مواجه شده و به‌نوعی انتقام همسرش را از او بگیرد.

آنچه ما در ادامه فیلم می‌بینیم، داستانی زیبا از تخیله روانی و خودشناسی است. نیکول کیدمن در فیلم مرد راه‌آهن با به تصویر کشیدن پتی لومکس، با زندگی واقعی این زن رابطه برقرار کرده و ویژگی‌ها و ارزش‌های او را به نمایش می‌گذارد. بازی نیکول کیدمن در این نقش با واکنش‌های مثبتی از طرف منتقدان مواجه شد، و آنها اجراهایی را که داستان مرد راه‌آهن را به شکلی واقعی به تصویر کشید، تحسین کردند.

البته که ماهیت واقعی داستان هم در این فیلم، تجربه تماشای یک روایت جذاب را در اختیار شما قرار می‌دهد، اما بازی‌های عالی از کیدمن و فرث، که ماهیت این افراد واقعی را مستند می‌کند، سطح دیگری از سینما را برای بیننده به ارمغان می‌آورد و او را با تفکر درباره درونیات خود رها می‌کند.

9. گروه سارقین بی‌ام‌اکس (BMX Bandits)

BMX Bandits

  • تاریخ انتشار: 29 دسامبر 1983
  • کارگردان: برایان ترنچارد. اسمیت
  • ژانر: ماجراجویی

گروه سارقین بی‌ام‌اکس یک فیلم اکشن کمدی و ماجراجویی محصول 1983 به کارگردانی برایان ترنچارد. اسمیت است. این اثر گروهی از نوجوانان عاشق موتورکراس را دنبال می‌کند، که پس از دزدیدن تلفن‌های بی‌سیم واکی تاکی، از دست گروهی از سارقان بانک فرار می‌کنند. نیکول کیدمن در این اثر نقش جودی، نوجوانی را بازی می‌کند که برای پرداخت هزینه دوچرخه بی‌ام‌اکس خود کار می‌کند و وقتی چند دوچرخه‌سوار جوان بی‌ام‌اکس کار او را مختل می‌کنند، اخراج می‌شود. این اولین نقش کیدمن در یک فیلم است.

فیلم گروه سارقین بی‌ام‌اکس که محصول کشور استرالیا است، پس از انتشار بازخوردهای متفاوتی دریافت کرد، اما با گذشت زمان تبدیل به یک اثر کلاسیک کالت شده‌است. از آنجاییکه کیدمن تا قبل از سکوت قبرستانی در سال 1989 وارد هالیوود نشد، بینندگان می‌توانند بازیگری او را در جوانی از طریق این اثر ببینند. بازی نیکول کیدمن در این فیلم مهارت‌ بازی در نقش‌های کمدی این هنرمند را در سنین پایین نشان می‌دهد. فیلم‌های نوجوانان به‌ندرت چنین رویکردی دارند، اما آنچه گروه سارقین بی‌ام‌اکس در آن برتری دارد، توانایی فیلم در همراه کردن مخاطب با چنین داستان سرگرم‌کننده‌ و جذابی است.

8. جادوی عملی (Practical Magic)

  • تاریخ انتشار: 16 اکتبر 1998
  • کارگردان: گریفین دان
  • ژانر: درام تخیلی

نیکول کیدمن و ساندرا بولاک در فیلم جادوی عملی خواهرانی هستند، که در خانواده‌ای جادویی متولد شده‌اند و تمام تلاش خود را می‌کنند تا از این جادو دوری کنند. پس از مرگ دوست گیلیان با بازی نیکول کیدمن، او و خواهرش جادویی را که برای مدت طولانی از آن دوری می‌کردند، یاد می‌گیرند و در این فرآیند به‌طور تصادفی بدن او را میزبان روح شیطانی می‌کنند که تمام خانواده‌شان را تهدید می‌کند.

این فیلم را طرفداران حال‌وهوای هالووین، هر پاییز تماشا می‌کنند. جادوی عملی خود را به‌عنوان یک کلاسیک کالت تثبیت کرده‌است. کیدمن به جنبه جادویی شخصیتی که نقشش را بازی می‌کند نفوذ کرده و شور غیرقابل‌وصفی را به هر صحنه می‌آورد. در شب هالووین، این فیلم بهترین راه برای لذت بردن است. همچنین شیمی عالی بین بازیگران کیدمن و بولاک، این اثر جذاب را  سرگرم‌کننده‌تر کرده‌است.

7. سکوت قبرستانی (Dead Calm)

Dead Calm

  • تاریخ انتشار: ۷ آوریل ۱۹۸۹
  • کارگردان: فیلیپ نویس
  • ژانر: درام روانشناختی

سکوت قبرستانی یک فیلم هیجان‌انگیز روان‌شناختی است، که نیکول کیدمن را در نقش رای و سام نیل را در نقش جان، زوجی که به تازگی پسر خود را از دست داده‌اند، نشان می‌دهد. این زوج در حالیکه با هدف عبور از فقدان اخیر به تعطیلات می‌روند، تنها بازمانده یک کشتی در حال غرق شدن را نجات می‌دهند. اما این بازمانده آنطور که به نظر می‌رسد نیست. نیکول کیدمن با بازی در این فیلم، وارد صحنه می‌شود. درحقیقت سال 1989 سالی است که، جهان را با استعداد بازیگر مهمی مانند نیکول کیدمن آشنا می‌کند.

فیلم سکوت قبرستانی پس از تحسین منتقدان و موفقیت در گیشه، موردتوجه قرار گرفت و بازی نیکول کیدمن هم همینطور. نیکول کیدمن در طول 96 دقیقه فیلم، هر طیفی از احساسات، تنش و ناراحتی همیشگی را برای مخاطب واقعی می‌سازد. نیکول کیدمن که یکی از بهترین بازی‌های خود را در فیلم سکوت قبرستانی به نمایش می‌گذارد، در زمان فیلمبرداری این اثر هیجان‌انگیز تنها 20 سال دارد. به‌طور کلی این فیلم هیجان زیادی به شما القا می‌کند زیرا، اصل ماجرا در صحنه یک قایق جریان دارد که شخصیت‌ها را از هر راه فراری محروم می‌کند و هیچ امنیت و اطمینانی برایشان باقی نمی‌گذارد. این فیلم بینندگان را بارها میخکوب می‌کند و ارزش تماشای چندباره را دارد.

6. تولد (Birth)

Birth

  • تاریخ انتشار: 29 اکتبر 2004
  • کارگردان: جاناتان گلیزر
  • ژانر اصلی: درام

تولد فیلم متفاوتی است، که در سال 2004 از کارگردان نامزد اسکار، جاناتان گلیزر اکران شد. در این فیلم نیکول کیدمن در نقش زنی بازی می‌کند که همسر خود شاون را از دست داده‌است. آنا با بازی نیکول کیدمن پس از اینکه سرانجام از مرگ شوهرش عبور می‌کند و تصمیم به ازدواج دوباره می‌گیرد، با پسر جوانی آشنا می‌شود که ادعا می‌کند روح همسر مرده‌اش در اوست. باوجوداینکه همه اطرافیان این زن از این ادعا ناراحت می‌شوند، او تنها کسی است که داستان پسر را باور می‌کند. تولد یک داستان وهم‌انگیز از عشق است.

فیلم جاناتان گلیزر با بررسی داستانی پیچیده درباره مفهوم عشق و زمان، این ایده را بررسی می‌کند که عشق فراتر از جسم انسان است و تا آنجا پیش می‌رود که می‌پرسد آیا کسی می‌تواند عاشق کودکی شود که به نظر می‌رسد همه ویژگی‌ها و خاطرات همسر فوت‌شده او را با خود دارد. بازی کیدمن در فیلم تولد که در ابتدا با واکنش‌های متفاوت منتقدان مواجه شد، یکی از بهترین ویژگی‌های تولد و بسیار فراتر از بازی دیگران قرار گرفت. این هنرمند جذاب برای نقشش نامزدی گلدن گلوب را دریافت کرد. حتی با گذشت زمان، سینمادوستان تولد را به‌عنوان یک فیلم کلاسیک که یکی از بهترین بازی‌های کیدمن را به نمایش می‌گذارد، تحسین می‌کنند.

 

5. عناد (Malice)

Malice

  • تاریخ انتشار: ۱ اکتبر ۱۹۹۳
  • کارگردان: هارولد بکر
  • ژانر: درام هیجان‌انگیز

عناد یک فیلم هیجان‌انگیز نئونوآر است، که توسط آرون سورکین فیلمنامه‌نویس برنده جایزه اسکار نوشته شده‌است. در این فیلم آرون اکهارت و نیکول کیدمن در نقش زوجی که به‌تازگی ازدواج کرده‌اند، بازی می‌کنند. این زوج با اجاره دادن بخشی از خانه‌شان به یک جراح به نام جید با بازی الک بالدوین، زندگی خود را زیر و رو می‌کنند. در موقعیت هیجانی فیلم یک عمل جراحی اورژانسی برای برداشتن تخمدان‌ها و نجات جان زن انجام می‌شود. اما وقتی مشخص می‌شود که یکی از تخمدان‌های زن سالم است، اختلافی شدید بین سه شخصیت اصلی رخ می‌دهد.

عناد بازخوردهای کلی مثبتی دریافت کرد. نیکول کیدمن و الک بالدوین به‌لطف بازی‌های هیجان‌انگیز و پر از جزییات خود موردتوجه قرار گرفتند. عناد بارها مخاطب را شوکه می‌کند. این فیلم یک ماجراجویی هیجانی و بی‌وقفه برای بینندگان فراهم می‌کند که در آن، نیات هر شخصیت از اعمالش ناشناخته است و هیچ‌چیز آنطور که به نظر می‌رسد نیست. نوشته‌های سورکین پر از نقاط درخشان و داستان‌های فرعی هیجان‌انگیز است و بیشترین استفاده را از عناصر سینما نجام می‌دهد. حتی زمانیکه به نظر می‌رسد به هر سوالی پاسخ داده شده‌است، این فیلم همچنان ادامه می‌دهد و تماشاگر را تا زمانیکه تیتراژ پایانی فیلم پخش می‌شود، در جای خود میخکوب می‌کند.

4. پسر پاک شد (Boy Erased)

Boy Erased

  • تاریخ انتشار: 1 سپتامبر 2018
  • کارگردان: جوئل اجرتون
  • ژانر: درام

فیلم پسر پاک شد براساس خاطراتی به همین نام ساخته شده‌است. این اثر داستان یک پسر با گرایشات متفاوت است، که توسط والدین باپتیستش نیکول کیدمن و راسل کرو در یک برنامه درمانی قرار می‌گیرد. اما تجربیات وحشتناکی که پسر در این برنامه دارد، او بیشتر از پدرش دور شده و نیازمند عشق مادرش می‌شود. این فیلم در شناخت آسیب‌های عاطفی موفق عمل می‌کند. پسر پاک شد حول‌محور ایده ترومای عاطفی متمرکز بر پسری است، که توسط والدینش پذیرفته نمی‌شود.

باوجود اینکه این فیلم در بیشتر سکانس‌ها بسیار ناراحت‌کننده است، اما یک داستان غم‌انگیز محسوب می‌شود، که تماشای آن ضروری است. پسر پاک شد دیدگاهی را نشان می‌دهد که بسیاری از مردم آن را درک نکرده و فرصتی برای شناخت آن نداشته‌اند. نیکول کیدمن در این فیلم به‌عنوان شخصیتی تعریف می‌شود که برای هر دو تیم مبارزه می‌کند و می‌خواهد شوهر و پسرش هر دو خوشحال باشند. بدون حضور نیکول کیدمن، فیلم به‌سادگی درباره پسر و پدری خواهدبود، که هرگز با هم کنار نمی‌آیند. او با بازی جذابش، نقطه پیوندی است که این فیلم برای روایت چنین داستان تاثیرگذاری نیاز دارد.

3. کشتن گوزن مقدس (The Killing of a Sacred Deer)

The Killing of a Sacred Deer

  • تاریخ انتشار: 20 اکتبر 2017
  • کارگردان: یورگوس لانتیموس
  • ژانر: درام

یورگوس لانتیموس که به‌لطف فیلم اخیرش بیچاره‌ها برنده جایزه اسکار شد، این داستان تاثیرگذار را در سال 2018 کارگردانی کرد. کشتن گوزن مقدس با بازی کالین فارل و نیکول کیدمن، فیلمی درباره بچه‌ای به نام مارتین با بازی بری کیوگن است، که به آرامی و با یک انگیزه اساسی، راه خود را به زندگی یک خانواده باز می‌کند. لانتیموس در فیلم کشتن گوزن مقدس فضایی بسیار آزاردهنده ایجاد می‌کند، زیرا شخصیت‌ها مانند انسان عمل نمی‌کنند، و تقریبا به نظر می‌رسد فاقد احساسات انسانی هستند.

کار بازیگران در این فیلم ممکن است در ابتدا عجیب به نظر برسد، اما با شناخت بیشتر جهان فیلم، زمینه روشن‌تر می‌شود. در این فضا، نیکول کیدمن نقش مادری را بازی می‌کند، که قادر به تصمیم‌گیری بین از دست دادن شوهر و فرزندانش نیست. کشتن گوزن مقدس دقیقا نمایانگر آثار لانتیموس است و طبق سبک این کارگردان بزرگ دنیاهای غیرعادی را با افراد، موقعیت‌ها و احساسات غیرعادی خلق می‌کند. این فیلم مخاطب را برای تمام مدت در معرض هیجان قرار می‌دهد، اما موفق می‌شود این تنش را با طنز عجیب‌وغریبی که تجربه تماشای منحصربه‌فردی را فراهم می‌کند، مهار کند.

2. برایش مردن (To Die For)

To Die For

  •  تاریخ انتشار: 6 اکتبر 1995
  • کارگردان: گاس ون. سنت
  • ژانر: درام هیجان‌انگیز

برایش مردن یک تریلر کمدی سیاه محصول سال 1995 و درباره یک گزارشگر آب‌وهوا در یک شهر کوچک با بازی نیکول کیدمن است. این زن که رویاهایش برای داشتن یک شغل بزرگ یعنی مجری تلوزیونی توسط همسرش به حاشیه رفته‌است، همزمان که رویاهایش بزرگتر می‌شوند، تصمیم می‌گیرد که همسر خود را از صحنه خارج کند. او یک پسر دبیرستانی را که عاشقش است و خواکین فینیکس نقشش را بازی می‌کند در یک برنامه تلوزیونی به بازی می‌گیرد و درعین‌حال از او و دوستانش می‌خواهد همسرش را به قتل برسانند.

با این‌حال، هنگامی‌که قتل کاملا مطابق برنامه پیش نمی‌رود، خانواده شوهرش به او مشکوک می‌شوند و پی به نقش او در جریان قتل می‌برند. برایش مردن با نقدهای بسیار مثبتی مواجه شد و منتقدان از عملکرد کیدمن به‌شدت تمجید کردند. اگرچه طرفداران باور داشتند که نیکول کیدمن باید نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر زن می‌شد، اما او برای بازی خود نامزد دریافت جایزه گلدن‌گلوب شد. نیکول کیدمن احتمالا دست‌کم‌گرفته‌شده‌ترین بازی خود را در این فیلم به نمایش می‌گذارد. این هنرمند معروف در فیلم برایش مردن درام را با کمدی، وهم‌آوری را با ظرافت و جذابیت را با دیوانگی ترکیب می‌کند. برای طرفداران این بازیگر که می‌خواهند طیف کامل بازیگری او را ببینند، برایش مردن بهترین انتخاب است.

1. مرد شمالی (The Northman)

The Northman

  • تاریخ انتشار: 22 آوریل 2022
  • کارگردان: رابرت اگرز
  • ژانر: درام حماسی

مرد شمالی اثری زیبا از کارگردان رابرت ایگرز است که درحقیقت یک اکشن حماسی محسوب می‌شود، که شاهزاده وایکینگ را که در تلاش برای انتقام قتل پدرش است، دنبال می‌کند. مرد شمالی حول‌محور شاهزاده جوانی است، که پس از کشته شدن پدرش و ربوده شدن مادرش توسط عمویش، نجات یافته و مخفی می‌شود و درنهایت به یک وایکینگ تبدیل می‌شود. هنگامیکه این پسر با پیشگویی روبرو می‌شود که او را به انتقام تشویق می‌کند، برای انتقام خون پدرش و نجات مادرش راهی سفر می‌شود.

مرد شمالی به چیزی دست می‌یابد که بسیاری از فیلم‌های وایکینگ به آن دست نیافته‌اند، زیرا دنیایی جذاب و باورپذیر خلق می‌کند. در این دنیا، نیکول کیدمن نقش ملکه گودرون، مادر شخصیت اصلی، آملث، با بازی الکساندر اسکاشگورد را بازی می‌کند. نیکول کیدمن در نقش ملکه گودرون یک شخصیت مادرانه ولی خطرناک است، که کاملا متعهد به این دنیای باستانی اسطوره‌ها و افسانه‌ها است. فیلم مرد شمالی در بهترین حالت سبک رابرت اگرز است، که واقعیت بی‌رحمانه را با محیط‌های وهم‌انگیز ترکیب می‌کند. برای کسانی که به دنبال داستانی حماسی از انتقام  و عشق و هیجان هستند، مرد شمالی فیلم خوبی برای تماشا است.

منبع: مایکت

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید