طرز تهیه خوراک مرغ در ظرف شیشه ای؛ یک غذای رژیمی و سالم

طرز تهیه خوراک مرغ در ظرف شیشه ای؛ یک غذای رژیمی و سالم

خوراک مرغ در شیشه یکی از خوراک‌های سالم و خوشمزه است که با روشی بسیار آسان و مواد غذایی در دسترس تهیه می‌شود. این خوراک به دلیل نداشتن روغن و پخت با روش بخارپز به صورت بسیار سالم طبخ می‌شود.

کد خبر : ۱۵۱۴۶۳
بازدید : ۱۲۵۱

فرادید| خوراک‌ها غذاهای متنوعی هستند که با انواع مواد غذایی مثل گوشت، مرغ و سبزیجات و روش‌های طبخ گوناگون تهیه می‌شوند و در سفره غذای ایرانی‌ها جایگاه خود را دارند. خوراک‌ها معمولا برای وعده شام بسیار سبک و مناسب هستند. خوراک مرغ در شیشه یکی از خوراک‌های سالم و خوشمزه است که با روشی بسیار آسان و مواد غذایی در دسترس تهیه می‌شود.

به گزارش فرادید، این خوراک به دلیل نداشتن روغن و پخت با روش بخارپز به صورت بسیار سالم طبخ می‌شود و طعم و مزه غذا با این روش به خوبی حفظ می‌شود. این خوراک برای افرادی که رژیم غذایی دارند و یا برای سالمندان و بیماران بسیار سالم، مقوی و مفید است.

در ادامه این مطلب با طرز تهیه خوراک مرغ در شیشه با ما همراه باشید.

مواد لازم

ران مرغ: 2 عدد

سیب زمینی: 1 عدد

هویج: 1 عدد

فلفل سبز: 2 عدد

سیر: 5 حبه

جعفری تازه: 3 شاخه

نمک: 1 قاشق چای‌خوری سرخالی

فلفل سیاه: یک دوم قاشق چای‌خوری

پودر پیاز: 1 قاشق چای‌خوری

پودر سیر: یک دوم قاشق چای‌خوری

پاپریکا: 1 قاشق مرباخوری

برگ بو: 1 عدد

روغن زیتون: 3 قاشق غذاخوری

رب گوجه فرنگی: 1 قاشق غذاخوری

How-to-prepare-chicken-and-vegetable-food-1

طرز تهیه

برای درست کردن این مرغ خوشمزه و سالم ابتدا تکه‌های مرغ را داخل یک کاسه بریزید. سعی کنید تکه‌های مرغ کوچکی را انتخاب کنید که داخل شیشه جاگیر نباشد. نمک، فلفل سیاه، پودر پیاز، پودر سیر، پاپریکا و روغن زیتون را روی مرغ بریزید و خوب هم بزنید. ظرف مرغ را به مدت یک ساعت داخل یخچال بگذارید تا مرغ مزه‌دار شود.

در مرحله بعد پیاز و سیب زمینی را پوست و سپس خرد کنید. هویج و گوجه را هم خرد کنید و حبه‌های سیر را پوست کنید. حالا یک شیشه بزرگ و مناسب را انتخاب کنید. پیازهای خرد شده را کف شیشه بریزید و بعد تکه‌های مرغ را روی پیاز بگذارید؛ سپس تکه‌های هویج، سیب زمینی، گوجه و سیر را روی مرغ بریزید و حبه‌های سیر، برگ بو و جعفری خرد شده را روی مواد بالا بگذارید.

رب گوجه فرنگی را با کمی آب جوش رقیق کنید و روی مواد بریزید و درب شیشه را محکم ببندید. یک قابلمه مناسب را انتخاب کنید و آن را تا نیمه از آب پر کنید. شیشه را داخل قابلمه بگذارید، طوری که دو سوم شیشه داخل آب باشد. درب قابلمه را ببندید و اجاق گاز را روشن کنید.

حرارت اجاق گاز باید متوسط باشد. حدودا 2 ساعت زمان لازم است تا مرغ داخل شیشه بپزد. بعد از این زمان، شیشه را به آرامی از قابلمه خارج کنید و درب آن را باز کنید. حالا محتویات شیشه را داخل ظرف مناسب خالی کنید. نوش جان.

 

۴
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید