( ویدیو) KVS G-6؛ تفنگ ضد پهپاد اوکراینی ها برای ساقط کردن پهپادهای روسی

( ویدیو) KVS G-6؛ تفنگ ضد پهپاد اوکراینی ها برای ساقط کردن پهپادهای روسی

این تفنگ که در شهر ایوانو فرانکیفسک ساخته می شود دارای برد ۳ کیلومتری بوده و هر بار می تواند تا ۳۰ دقیقه کار کند. در حالی که هم روسیه و هم اوکراین از توپ های ضد هوایی قدیمی برای ساقط کردن پهپادهای دیگری استفاده کرده اند، تفنگ های ضد پهپاد بدون وارد کردن خسارت فیزیکی به پهپادها، آن ها را دچار اختلال کرده و ساقط می نمایند.

کد خبر : ۱۳۲۸۶۰
بازدید : ۱۱۵

روزیاتو نوشت: اوکراین از تفنگ های ضد پهپاد برای از کار انداختن از راه دور و در نهایت ساقط کردن پهپادهای روسی استفاده می کند، که به آن ها امکان می دهد اطلاعات ذی قیمتی در مورد نیروهای دشمن کسب کنند. کمپانی اوکراینی Kvertus Technology یک تفنگ ضد پهپاد برد بلند به نام KVS G-6 را توسعه داده که از سیگنال های رادیویی برای مختل کردن عملکرد پهپادهای روسی استفاده می کند.

2

این تفنگ که در شهر ایوانو فرانکیفسک ساخته می شود دارای برد ۳ کیلومتری بوده و هر بار می تواند تا ۳۰ دقیقه کار کند. در حالی که هم روسیه و هم اوکراین از توپ های ضد هوایی قدیمی برای ساقط کردن پهپادهای دیگری استفاده کرده اند، تفنگ های ضد پهپاد بدون وارد کردن خسارت فیزیکی به پهپادها، آن ها را دچار اختلال کرده و ساقط می نمایند. در شرایطی که پهپادهای ساقط شده کاملاً دست نخورده باقی می مانند، نیروهای اوکراینی می توانند از آن ها اطلاعات خوبی بدست بیاورند.

3

یاروسلاو فیلیمونوف، رییس بخش تکنولوژی در کمپانی Kvertus می گوید: «ما به پهپاد صدمه نمی زنیم. با از دست رفتن ارتباطات، این پهپاد مختصات جغرافیایی را از دست داده و نمی داند کجا برود. پهپاد همانجایی که ارتباطش دچار اختلال شده فرود می آید یا ممکن است توسط باد به جای دیگری منتقل شود زیرا قابل کنترل نیست». در ویدیویی از رادیو اروپای آزاد که این تفنگ را نشان می دهد، فیلیمونوف نشان می دهد که این تفنگ ارتباط پهپاد تجسسی با ماهواره و ایستگاه کنترل را قطع کرده و بدین ترتیب مانع از واکنش آن به دستورات می شود.

4

بعد از قطع ارتباط، این پهپاد مختصات جغرافیایی و ارتباطاتش با مبدأ کنترل را از دست داده و یا فرود آمده یا باد آن را با خود می برد. نیروهای اوکراینی می توانند این پهپاد را گرفته و داده های آن را برای بدست آوردن اطلاعات ارزشمند بازخوانی کنند، اطلاعاتی مانند اینکه از کجا آمده یا عکس هایی که گرفته است. نیروهای مرزبانی اوکراین با موفقیت توانسته اند از این تفنگ ضد پهپاد برای از بین بردن پهپادهای روسیه استفاده کنند.

5

از زمان شروع جنگ تا ماه ژوئن، کمپانی اوکراینی، ۸۰ قبضه از این تفنگ ضد پهپاد را ساخته و بیش از ۱۰۰ سفارش دیگر را نیز در حال ساخت داشت. هنوز مشخص نیست که از آن زمان تاکنون چند قبضه دیگر از این تفنگ ساخته شده است.

قیمت هر تفنگ ضد پهپاد ۱۲۰۰۰ دلار بوده اما اکثر سفارش ها برای این تفنگ از جانب سازمان های داوطلب و کمک کنندگان مالی بوده است. این تفنگ سلاحی نسبتاً جدید است و در ژانویه سال گذشته و مدت کوتاهی پیش از شروع حمله روسیه به اوکراین به مرحله تولید انبوه رسید. علاوه بر KVS G-6، یک سلاح مشابه دیگر نیز به نام  EDM4S توسط نیروهای اوکراینی استفاده شده که توسط یک کمپانی لیتوانیایی ساخته شده است.

6

این سلاح از پالس های الکترومغناطیسی برای ایجاد اختلال و ساقط کردن پهپادهای روسی استفاده می کند. بیش از ۱۰۰ قبضه از این تفنگ ها در میان ارتش اوکراین توزیع شده است. یکن نسخه بسیار ابتدای روسی نیز سال گذشته توسط جدایی طلبان اوکراینی مورد حمایت روسیه رونمایی شد که یک تفنگ دست ساز بود و برای ساقط کردن پهپادهای اوکراینی به کار می رفت.

 

حجم ویدیو: ۹.۹۰M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۲:۵۶ دانلود ویدیو
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید