لیندا یاکارینو، مدیرعامل جدید توییتر کیست؟

لیندا یاکارینو، مدیرعامل جدید توییتر کیست؟

اکنون یاکارینو باید مهارت‌های قابل توجه خود را به منظور متقاعد کردن تبلیغ کنندگان به بازگشت به توئیتر هدایت کند، زیرا فروش تبلیغات آن پلتفرم از حدود ۵ میلیارد دلار به ۲.۵ میلیارد دلار کاهش یافته است.

کد خبر : ۱۳۳۶۰۵
بازدید : ۱۴

"لیندا یاکارینو" با ایموجی دست در حال تکان خوردن به پستی که در واکنش به انفجار رسانه‌های اجتماعی پس از رونمایی از او به‌عنوان مدیر عامل جدید توئیتر در روز جمعه رخ داد واکنش نشان داده و گفته بود:"می‌بینم که چند دنبال کننده جدید دارم".

یاکارینو هنوز چند هفته تا ایفای نقش در منصب تازه اش فاصله دارد. او به سبک مذاکره‌ای ابریشمی، اما سرسختانه اش شهرت یافته و از همین رو از سبک اش به عنوان "چکش مخملین" یاد می‌شود. او فردی مورد احترام در عرصه رسانه در جمع محافل تبلیغاتی محسوب می‌شود. چند ساعت پس از آن که "ایلان ماسک" که توئیتر را به قیمت ۴۴ میلیارد دلار در اکتبر گذشته خریداری نمود از منصوب شدن یک مدیر عامل تازه خبر داد نقشی که پیش‌تر او آن را "شغلی دردناک" توصیف کرده و گفته بود هر فردی که آن را برعهده گیرد یک احمق است ماسک این گمانه زنی را تایید کرد که یاکارینو این چالش را پذیرفته است.

این زن نیویورکی ۶۰ ساله نقشی را بر عهده دارد که تجارت سالانه ۱۳ میلیارد دلاری فروش تبلیغات را در بخش پخش Comcast در شرکت NBC Universal را اداره می‌کند. تا پیش از اعلام خبر مدیرعاملی او توسط ماسک یاکارینو خود را آماده می‌کرد تا در بزرگترین رویداد سال کسب و کارش حضور یابد و درباره عرضه سالانه شرکت به تبلیغ کنندگان بگوید.

در عوض، او اکنون باید مهارت‌های قابل توجه خود را به منظور متقاعد کردن بسیاری از همان تبلیغ کنندگان به بازگشت به توئیتر هدایت کند، زیرا فروش تبلیغات آن پلتفرم از حدود ۵ میلیارد دلار به ۲.۵ میلیارد دلار کاهش یافته چرا که برند‌ها از اقدامات ماسک برای کاهش شدید سیاست‌های تعدیل محتوا پیروی نکرده اند.

"مارتین سورل" بنیانگذار غول خدمات بازاریابی WPP و کسب و کار تبلیغات دیجیتال S۴ Capital که در رویداد تبلیغاتی Cannes Lions در جنوب فرانسه در سال گذشته با یاکارینو دیدار داشته می‌گوید:"او برای این کار ایده آل است. فکر نمی‌کنم ماسک می‌توانست کسی را برای درک تبلیغ کنندگان چه در حوزه آنالوگ و چه دیجیتال بهتر از یاکارینو پیدا کند".

یاکارینو به آرامی ماسک را به خاطر تصمیم گیری‌های سرسختانه و تمایل اش به استفاده از رسانه‌های اجتماعی به منظور بیان هر چیزی مورد انتقاد قرار داده و به او گفته شاید بهتر باشد از انتشار پست پس از ساعت ۳ صبح خودداری کند.

انتصاب یاکارینو به عنوان مدیرعامل توئیتر که در حساب کاربری اش در اینستاگرام عکس‌هایی با ستاره‌هایی از جمله "وین دیزل" و "رامی مالک" بازیگران امریکایی و کیم کارداشیان را به نمایش می‌گذارد باعث شده تا پیشنیه اش مورد بررسی قرار گیرد، زیرا ناظران به دنبال کشف استراتژی بالقوه تصمیم گیری او هستند.

نقش او به‌عنوان رئیس کارگروه آینده کار در مجمع جهانی اقتصاد در داووس به بهانه‌ای برای نظریه پردازان توطئه و منتقدان تبدیل شد و می‌گفتند ممکن است او سیاست آزادی بیان توئیتر را تضعیف کند. ماسک با انتشار توئیت‌هایی خطاب به منتقدان از آنان خواست به یاکارینو فرصت دهند. هم چنین، او اشاره کرد که سیاست آزادی بیان خود را به دلیل کسب بازده تجاری بیش‌تر کنار نخواهد گذاشت.

برخی از کاربران راستگرای توئیتر نیز در حساب‌های کاربری شان در حمایت از یاکارینو از واکسیناسیون کووید - ۱۹ و استفاده از پوشش ماسک و هم چنین کار او بر روی یک کارزار تبلیغاتی با حضور پاپ فرانسیس برای دولت جو بایدن در سال ۲۰۲۱ درباره حضورش در مقام مدیر عامل توئیتر ابراز نگرانی کردند.

در مقابل، کاربران لیبرال توئیتر اشاره کردند که او توئیت‌هایی از جمله خبر مربوط به نامزدی "ران دیسانتیس" فرماندار محافظه کار و جمهوری خواه برای انتخابات ریاست جمهوری و توئیت‌هایی از "جسی واترز" مفسر دست راستی را پسندیده بود و سال در ۲۰۱۸ میلادی به عضویت شورای ترامپ در زمینه تناسب اندام و تغذیه ورزشی درآمده بود.

یاکارینو از نظر تجاری دارای تجربه و روابط نزدیک با صنعت تبلیغات و حرفه‌ای است که ماسک برای بازگرداندن توئیتر به آن نیاز دارد. یاکارینو که در یک خانواده کاتولیک ایتالیایی - آمریکایی بزرگ شد و با همسر و دو فرزندش در دهکده‌ای مرفه در لانگ آیلند نیویورک زندگی می‌کند یک دانشجوی لیبرال هنر و ارتباطات بوده که از دانشگاه ایالتی پن فارغ التحصیل شده است. حرفه رسانه‌ای او به عنوان کارآموز در ان بی سی یونیورسال آغاز شد که مالکیت یونیورسال استودیو، شبکه تلویزیونی ان بی سی و سرویس استریم Peacock را برعهده دارد. او سپس به ترنر برادکستینگ که اکنون بخشی از کمپانی برادران وارنر است ملحق شد.

او در سال ۲۰۱۱ میلادی به ان بی سی یونیورسال بازگشت و گفته می‌شود قصد داشته به سمت مدیر عاملی در آنجا برسد، اما پس از آن که "جف شل" رئیس سابق آنجا به دنبال اعتراف به رابطه نامناسب با یک کارمند شرکت را ترک کرد به عنوان مدیر عامل انتخاب نشد.

علیرغم آن که یاکارینو اکنون به آرزوی خود رسیده بزرگترین پرسش آن است که آیا ماسک دست او را بازخواهد گذاشت تا اختیارات کافی برای احیای تجارت تبلیغاتی بیمار توئیتر داشته باشد یا خیر.

مدیرعامل تسلا که تقریبا ۹۰ درصد از کارکنان توئیتر را برکنار کرده و بر عرضه محصولات نامطلوب و مسائل فنی نظارت دارد گفته که "عملیات تجاری" آن پلتفرم را به یاکارینو واگذار خواهد کرد، اما کماکان به عنوان رئیس اجرایی، مدیر ارشد فناوری و رئیس محصول باقی خواهد ماند.

سورل می‌گوید:"او بهبود وضعیت توئیتر را به عنوان یک ماموریت غیرممکن نمی‌بیند بلکه آن پلتفرم را یک موقعیت قابل تعمیر می‌بیند. سوال بزرگ این است که آیا ماسک به یاکارینو فضای کافی برای کار خواهد داد یا خیر. این دغدغه اصلی برای مشتریانی است که می‌خواهند قادر به تبلیغات در پلتفرمی کم‌تر بحث برانگیز باشند".

منبع: فرارو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید