(تصاویر) پیش بینی هوش مصنوعی از آینده ۱۰ شهر آمریکایی

(تصاویر) پیش بینی هوش مصنوعی از آینده ۱۰ شهر آمریکایی

طبق پیش‌بینی سازمان ملل، تا سال ۲۰۵۰، تقریبا سه چهارم جمعیت جهان (۶۸ درصد) در شهرها زندگی خواهند کرد. اگرچه ممکن است غم انگیز به نظر برسد، اما فناوری می‌تواند مناطق شلوغ را به آرمانشهرهای سرسبز تبدیل کند.

کد خبر : ۱۳۳۷۷۰
بازدید : ۲۱۶

میدجرنی (Midjourney) برنامه هوش مصنوعی تصویرساز اخیرا با استفاده از دستورات کارشناسان برجسته تحولات ۱۰ شهر آمریکایی تا سال ۲۰۵۰ را تصویرسازی کرده است.

این درخواست‌ها بر این موضوع متمرکز بود که چگونه ازدحام بیش از حد، تغییرات آب و هوا و توسعه فناوری احتمالا شهرهای آینده را تغییر می‌دهند. نتایج شگفت انگیز بود و نشان داد که بسیاری از جنگل‌های بتنی با پوشش گیاهی سرسبز تزئین شده‌اند.

71

نیویورک سیتی

72

هیوستون

طبق پیش‌بینی سازمان ملل، تا سال ۲۰۵۰، تقریبا سه چهارم جمعیت جهان (۶۸ درصد) در شهرها زندگی خواهند کرد.

اگرچه ممکن است غم انگیز به نظر برسد، اما فناوری می‌تواند مناطق شلوغ را به آرمانشهرهای سرسبز تبدیل کند.

73

واشینگتن

74

فیلادلفیا

کریس دایموند، مدیر برنامه مدیریت شهرهای هوشمند بین‌المللی در موسسه فناوری جهانی Zigurat در بارسلون گفت که شهرهای آینده از فناوری برای بهبود کیفیت زندگی، کارایی و پایداری استفاده خواهند کرد.

دایموند گفت: «مردم احتمالا کمتر سفر خواهند کرد، زیرا دورکاری و حضور یافتن از راه دور پیچیده‌تر و بدون تأخیر اتفاق می‌افتد. روش های حمل و نقل بسیار بیشتری برای انتخاب وجود خواهد داشت، ازجمله رانندگی با راننده یا پرواز به صورت مستقل.»

75

سانفرانسیسکو

76

شیکاگو

دایموند معتقد است که ساختمان‌ها نیز به گونه‌ای تغییر شکل می‌دهند که از هر فرصتی برای بازیابی انرژی هدر رفته استفاده کنند. او معتقد است که هوش مصنوعی در مدیریت شهرهای آینده نقش خواهد داشت و گفت که شهرها نیز سبزتر خواهند بود و سبزیجات و میوه ها در محل کشت می‌شوند.

دایموند گفت: «جوامع ما به طور اساسی کارآمدتر و پایدارتر خواهند بود و امیدوارم سالم‌تر نیز باشند.»

77

سیاتل

78

لس آنجلس

فناوری به ساکنان شهرها این امکان را می‌دهد تا تأثیر تصمیم‌گیری‌ها بر ترافیک، کیفیت هوا و ایمنی را مشاهده کنند.

دایموند گفت: «شاید بزرگترین تغییر، دسترسی به فناوری Digital twin باشد که می‌تواند به همه نشان دهد که واقعا در شهرهایشان چه می‌گذرد و هر تصمیمی احتمالا چه تأثیری خواهد داشت. اینکه آیا شهرها مکان های بهتری برای زندگی خواهند بود و اینکه آیا هوش مصنوعی و بسیاری از پیشرفت های فناوری دیگر این اتفاق را آسان تر می‌کنند به نحوه مشارکت شهروندان در تصمیم گیری در طول مسیر بستگی دارد.»

79

بوستون

80

سن دیگو

وندی شیرر، مدیر شهرهای هوشمند Pulsant معتقد است که هوش مصنوعی کلید مدیریت شهرهای آینده خواهد بود.

به گفته او، معاونان شهرداران آینده هوش های مصنوعی قوی خواهند بود. او گفت: «در شهر هوشمند ۲۰۵۰، یک مدیر شهر هوش مصنوعی مستقیما به شهردار محلی گزارش می‌دهد.

در حالی که شهردار اختیار نهایی را بر سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری‌های سیاسی خواهد داشت، بینش‌های مبتنی بر داده‌ها به قدری با عملکرد شهر ادغام می‌شوند که نقش مدیر شهر هوش مصنوعی برای استانداردسازی و توسعه محیط شهری ایجاد می‌شود.»

شیرر گفت: «هر رهبر شهر هوشمند مسئول پیاده‌سازی و نگهداری فناوری‌های پیچیده مورد نیاز برای ارائه چشم‌انداز شهر و همچنین استفاده حداکثری از داده‌های تولیدشده توسط خود شهر هوشمند خواهد بود».

منبع: روزیاتو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید