گلکسی A24؛ همه‌چیز درباره میان‌رده جدید سامسونگ

گلکسی A24؛ همه‌چیز درباره میان‌رده جدید سامسونگ

گلکسی A24 نسبت به نسخه قبلی یعنی A23 نمایشگر و پردازنده بهتری دارد. درعوض یک میلیون گران‌تر فروخته می‌شود

کد خبر : ۱۳۴۴۴۸
بازدید : ۳۲۰

گلکسی A24 دوهفته قبل به‌شکل رسمی رونمایی شد و حالا همزمان با اولین روز‌های خرداد سرو‌کله آن در بازار موبایل و فروشگاه‌های اینترنتی خودمان پیدا شده است. فروشنده‌های موبایل فعلا گوشی A24 را به‌عنوان میان‌رده جدید سامسونگ حدود ۱۰ میلیون می‌فروشند که تقریبا یک میلیون بیشتر از قیمت نسخه قبلی یعنی گلکسی A23 است. درعوض گلکسی A24 به تراشه قوی‌تری مجهز شده، از نمایشگر بهتری برخوردار است و می‌تواند رقیب جدی برای ردمی نوت 11S شیائومی و گلکسی M33 سامسونگ باشد.

قیمت گوشی گلکسی A24؛ تقریبا ۱۰ میلیون

به گزارش فرارو، گلکسی A24 سامسونگ با قیمت ۲۰۰ یورو در بازار جهانی عرضه شده است. اگر نرخ‌های فعلی بازار ارز را ملاک قرار بدهیم، آنوقت قیمت گلکسی A24 به پول خودمان باید بین ۱۰ تا ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان باشد و اتفاقا فروشنده‌های موبایل در اولین روز‌های خرداد امسال A24 را در همین بازه قیمت می‌فروشند. البته این را هم باید اضافه کنیم که گلکسی A24 در سه نسخه مختلف به بازار جهانی عرضه شده و درحال حاضر ارزان‌ترین نسخه آن که ۱۲۸ گیگ فضای ذخیره‌سازی دارد و به چهار گیگابایت حافظه‌موقت مجهز شده، با این قیمت فروخته می‌شود و قیمت گلکسی A24 نسخه ۱۲۸+۶ حدود ۲۰۰ هزار تومان بیشتر است و فعلا در فروشگاه‌های اینترنتی و بازار موبایل از گلکسی A24 نسخه ۱۲۸+۸ خبری نیست. حالا که از قیمت گلکسی A24 باخبر شدید این را هم بدانید که الان این مدل را با اختلاف قیمت یک میلیونی نسبت به نسخه قبلی خودش یعنی A23 می‌فروشند. چون قیمت A23 نسخه ۱۲۸ با چهار گیگابایت حافظه‌موقت حول‌وحوش ۹ میلیون تومان است. حالا درازای این تفاوت قیمت، A24 نسبت به A23 چه برتری دارد؟

مقایسه A24 و A23

گلکسی A24 سامسونگ در دو آیتم نسبت به A23 پیشرفت داشته است. اولی در بخش پردازنده به‌چشم می‌خورد و مزیت دوم آن به نمایشگر A24 ارتباط دارد. مقایسه تراشه G۹۹ گوشی A24 مقابل تراشه اسنپدراگون ۶۸۰ در بنچمارک‌های معروف نشان می‌دهد عملکرد پردازنده میان‌رده جدید سامسونگ از برادر قدیمی آن تاحدودی بهتر است و علاوه بر این موضوع، گلکسی A24 در اجرای بازی‌ها به‌قول معروف روان‌تر است. گفتیم دومین برتری گلکسی A24 نسبت به A23 در بخش نمایشگر است. چون سامسونگ به‌جای نمایشگر PLS از صفحه‌نمایش سوپر AMOLED استفاده کرده است. یعنی همان نمایشگری که سامسونگ الان از آن در طراحی بهترین میان‌رده‌های خودش مثل A73 و A54 استفاده می‌کند. با همه این حرف‌ها در آیتم دوربین، A24 تفاوت چشمگیری با A23 ندارد. سامسونگ برای A24 از همان حسگر اصلی ۵۰ مگاپیکسل استفاده کرده و در طراحی میان‌رده جدید خودش بی‌خیال دوربین دومگاپیکسل تشخیص عمق شده است. از حیث باتری هم تفاوت زیادی در عملکرد A24 و A23 وجود ندارد و هر دو مدل با باتری‌های پنج هزار میلی‌آمپرساعت روانه بازار شدند. در بخش ظاهری هم رسما تفاوتی دیده نمی‌شود. A24 مثل A23 با بدنه پلاستیکی و وزن تقریبی ۱۹۵ گرم به بازار معرفی شده است.

رقبای A24؛ از M33 تا ردمی نوت 11S

قیمت گوشی گلکسی A24 حول‌وحوش ۱۰ میلیون است و با این اوصاف باید مدل‌هایی مثل ردمی نوت 11S و گلکسی M33 را جزو مهمترین رقبای آن بدانیم. اولی در هفته‌های گذشته جزو پرفروش‌ترین میان‌رده‌های شیائومی بوده و دومی یک رقیب خانوادگی برای A24 به‌حساب می‌آید. اجازه بدهید اول سراغ دوئل میان‌رده‌های ۱۰ میلیونی سامسونگ برویم. عملکرد دوربین‌های A24 و M33 به‌خاطر حسگر‌های ۵۰ مگاپیکسل تقریبا برابر است. دومین نقطه مشترک آن‌ها باتری‌های پنج هزارمیلی‌آمپرساعت هستند، اما در بخش پردازنده M33 به‌لطف تراشه قدرتمند اگزینوس ۱۲۸۰ اوضاع بهتری دارد و درعوض نمایشگر A24 از صفحه‌نمایش TFT گوشی M33 بهتر است. مقایسه A24 با ردمی نوت 11S هم نشان می‌دهد میان‌رده شیائومی حداقل روی کاغذ دوربین بهتری دارد، اما در آیتم پردازنده، تراشه هلیو G۹۹ باعث می‌شود دست نماینده سامسونگ را به‌عنوان برنده این بخش بالا ببریم.

مقایسه A24 با مهمترین رقبای اقتصادی

مشخصات

گلکسی A24

گلکسی M33

ردمی نوت 11S

نمایشگر

سوپر AMOLED

TFT

AMOLED

تراشه اصلی

هلیو G99

اگزینوس 1280

هلیو G96

دوربین اصلی

50 مگاپیکسل

50 مگاپیکسل

108 مگاپیکسل

ظرفیت باتری

پنج هزارمیلی‌آمپرساعت

پنج هزارمیلی‌آمپرساعت

پنج هزارمیلی‌آمپرساعت

 
منبع: فرارو
۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید